افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

این رنگ ترشحات بینی نگران کننده است.

  • کد خبر : 407398
این رنگ ترشحات بینی نگران کننده است.

به گفته مانیبان، هر یک از اعضای بدن می تواند سیگنالی برای تشخیص سلامت یا احتمالاً بیماری و اختلال در عملکرد اندام های داخلی باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را برای تشخیص سلامت بر اساس آبریزش بینی راهنمایی کنیم، اما قبل از هر چیز بهتر است بدانید آبریزش بینی یا مخاط چیست؟ […]


به گفته مانیبان، هر یک از اعضای بدن می تواند سیگنالی برای تشخیص سلامت یا احتمالاً بیماری و اختلال در عملکرد اندام های داخلی باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را برای تشخیص سلامت بر اساس آبریزش بینی راهنمایی کنیم، اما قبل از هر چیز بهتر است بدانید آبریزش بینی یا مخاط چیست؟

آبریزش بینی و مخاط چیست؟

مخاط داخل بینی از بدن در برابر میکروب ها و گرد و غبار که از طریق بینی وارد می شود محافظت می کند. مخاط از آب، سلول ها، نمک ها و ماده بزاقی (گلیکوپروتئین) تشکیل شده است. بسته به هر عضوی در بدن، مخاط نام های مختلفی مانند بلغم، بلغم و بلغم دارد.

دلیل ترشحات شفاف و مایع بینی.

بهترین حالت و نوع ترشحات بینی، ترشحات شفاف و مایع است که نشانه سلامتی است; جالب است بدانید که این نوع ترشحات علاوه بر محافظت از شما در برابر آلودگی و گرد و غبار، دارای پروتئین و آنتی بادی هایی است که با ویروس ها و باکتری های وارد شده به مجاری بینی مبارزه می کند. فراموش نکنید که این نوع ترشحات در صورتی که با خارش و عطسه همراه باشند، بیشتر نشانه حساسیت هستند.

ترشحات شفاف و غلیظ بینی نشانه چیست؟

تقریباً در بیشتر موارد، این نوع مخاط نشانه حساسیت مزمن است که باعث احتقان و تورم بینی می شود.

ترشحات سفید بینی

باید بگوییم که این رنگ ترشحات بینی ناشی از کمبود رطوبت داخل بینی است و بیشتر در زمان سرماخوردگی ایجاد می شود.

ترشحات سبز رنگ بینی

موکوس سبز یکی از رنگ هایی است که وقتی در ترشحات بینی طولانی شد باید به پزشک مراجعه کنید. مخاط سبز نشانه مبارزه با سرماخوردگی است و نشان می دهد که بدن برای مبارزه با التهاب تمام تلاش خود را کرده است.

ترشحات قهوه ای بینی

دلیل اصلی چنین ترشحاتی استنشاق آلاینده ها است. در صورت مشاهده این نوع ترشحات، بهتر است از محیط های آلوده به گرده دوری کنید.

ترشحات زرد رنگ از بینی

رنگ زرد آن ناشی از گلبول های سفید مرده است که با ویروس ها مبارزه می کنند و پس از پایان کار وارد مخاط بینی می شوند. در این شرایط باید مایعات بیشتری بنوشید و استراحت کنید، زیرا بدن با این رنگ ترشحات نشان می دهد که در معرض سرماخوردگی قرار گرفته است.

هنگامی که مخاط بینی زرد می شود و سفت می شود، نشانه عفونت قارچی سینوسی است. عفونت قارچی سینوسی نوعی عفونت است که به دلیل گیر افتادن قارچ در بینی ایجاد می شود.

ترشح سیاه بینی

اکثر افراد سیگاری این رنگ ترشحات بینی را تجربه کرده اند، اما اگر شما غیرسیگاری هستید و این رنگ ترشحات بینی را دارید، باید بدانید که عفونت قارچی در سیستم بدن شما وجود دارد.

ترشحات قرمز و صورتی

صورتی رنگ خوبی است، اما لزوماً نشانه خوبی نیست. این رنگ روی مخاط بینی نشان دهنده آسیب است. اگر خونریزی بینی بیش از 1 ساعت طول بکشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

ترشحات آبی بینی ناشی از نوعی باکتری.

وجود باکتری به نام سودوموناس آئروژینوزا می تواند باعث آبی شدن رنگ مخاط شود. این پدیده به ندرت رخ می دهد، اما لازم است با پزشک مشورت شود.

ترشحات بینی چسبناک، بدبو و بی رنگ.

ترشحات لزج نشانه سینوزیت مزمن است. ترشحات مداوم از بافت حلق و بینی، مخاط زیادی تولید کرده و باعث ایجاد این نوع ترشحات در بینی می شود.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.