افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

این دمنوش ها را برای درمان سرفه بنوشید.

  • کد خبر : 177857
این دمنوش ها را برای درمان سرفه بنوشید.

در ادامه این مقاله به دمنوش هایی اشاره می کنیم که می توانند در بهبود سرفه موثر باشند. این چای ها عبارتند از: چای آویشن؛ برای سرفه های مزمنچای آویشن یکی از اقدامات طبیعی موثر برای درمان سرفه مزمن است. اثر ضدعفونی کنندگی این دمنوش به دلیل وجود تیمول است که عملکرد برخی از عفونت […]

در ادامه این مقاله به دمنوش هایی اشاره می کنیم که می توانند در بهبود سرفه موثر باشند. این چای ها عبارتند از:

چای آویشن؛ برای سرفه های مزمن
چای آویشن یکی از اقدامات طبیعی موثر برای درمان سرفه مزمن است. اثر ضدعفونی کنندگی این دمنوش به دلیل وجود تیمول است که عملکرد برخی از عفونت های باکتریایی، انگلی و قارچی را خنثی می کند و طبق مطالعات انجام شده دارای خواص ضد التهابی است. برای تهیه این دمنوش 3 شاخه آویشن یا 10 گرم برگ خشک این گیاه را به مدت 10 دقیقه در یک لیوان آب جوش دم کنید. پس از آماده شدن آن را صاف کرده و با مقداری عسل میل کنید.

چای رازیانه؛ رفع سرفه با خلط
از رازیانه در طب سنتی برای رفع سرفه استفاده می شود. مهم ترین ماده موثره آن آنتول است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، رازیانه در صورت التهاب خفیف مجاری تنفسی، عملکرد خلط آور دارد. سرفه خلط یکی از علائم عفونت برونش است. مصرف رازیانه با دفع بلغم به از بین بردن باکتری ها کمک می کند. اگر این مشکل را دارید، یک قاشق چایخوری پودر دانه رازیانه را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد. سپس سه بار در روز صاف کنید و بنوشید.

چای اکالیپتوس؛ برای درمان برونشیت
خواص طراوت اکالیپتوس به خوبی شناخته شده است. اکالیپتوس یک اسانس گیاهی است که از گذشته به عنوان ضدعفونی کننده مجاری تنفسی استفاده می شده است. 5 گرم برگ اکالیپتوس برای مصرف یک لیوان آب جوش به عنوان چای پس از 10 دقیقه آماده سازی کافی است. بهتر است این چای را تا 5 بار در روز بنوشید.

چای زنجبیلی؛ برای رفع سرفه و گلودرد.
زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است و می تواند در تسکین سوزش گلو و مجاری تنفسی در هنگام سرفه موثر باشد. بر اساس یک مطالعه، زنجبیل دارای اثرات ضد سرفه است، از سرماخوردگی، گلودرد، التهاب حنجره، احتقان و التهاب غشاهای مخاطی جلوگیری می کند. برای بهره مندی از این خواص، ۲ تا ۳ گرم ریشه زنجبیل تازه را پوست بگیرید و با یک لیوان آب جوش حرارت دهید تا حدود ۲۰ دقیقه بجوشد. بعد از صاف کردن، کمی عسل اضافه کنید و در صورت تمایل کمی آبلیمو در آن بریزید.

چای نعنا؛ برای رفع گرفتگی سینوسی
مطالعات نشان می دهد که نعناع دارای خواص ضد میکروبی و تسکین دهنده درد است که می تواند در رفع گرفتگی سینوسی و بهبود تنفس در هنگام سرماخوردگی موثر باشد. اگر چای نعنا میل دارید، 10 برگ نعناع تازه را در آب سرد قرار دهید. یک لیتر آب را در قابلمه ای گرم کنید تا بجوشد. سپس برگ های نعناع را اضافه کنید. اجازه دهید درب قابلمه به مدت 10 دقیقه بماند. در نهایت چای را صاف کرده و با کمی عسل میل کنید.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.