افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 18 September , 2024
0

این دسر خوشمزه را به راحتی تهیه کنید و لذت ببرید

  • کد خبر : 359965
این دسر خوشمزه را به راحتی تهیه کنید و لذت ببرید

1453643 22 شهریور 1403 06:44 دسر کارامل یکی از دسرهای خوشمزه و مدرن است که از ترکیب یک لایه کیک شکلاتی شیری و کرم کارامل تهیه می شود. فرارو: دسر کارامل یکی از دسرهای خوشمزه و مدرن است که از ترکیب یک لایه کیک اسفنجی شکلاتی با خامه شیر و کارامل تهیه می شود. دسرها […]





1453643


22 شهریور 1403 06:44

دسر کارامل یکی از دسرهای خوشمزه و مدرن است که از ترکیب یک لایه کیک شکلاتی شیری و کرم کارامل تهیه می شود.


فرارو: دسر کارامل یکی از دسرهای خوشمزه و مدرن است که از ترکیب یک لایه کیک اسفنجی شکلاتی با خامه شیر و کارامل تهیه می شود.

دسرها یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین غذاها در جهان هستند. دسرها در مهمانی ها و یکی از اصلی ترین منوهای خوشمزه رستوران ها هستند که معمولا بعد از غذا سرو می شوند. زیرا شیرینی آنها به هضم بهتر غذا کمک می کند و در کنار چای و قهوه شامی دلپذیر محسوب می شوند.

دسرها در طعم های مختلفی مانند وانیلی، میوه ای، زعفرانی، شکلاتی و … تهیه می شوند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. دسر کارامل یک دسر بسیار پرطرفدار است که از ترکیب کیک شکلاتی با سس کارامل تهیه می شود و بسیار لطیف و لذیذ است. اگر دوست دارید این دسر کاراملی خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه کنید، این مطلب را با آموزش این دسر خوشمزه دنبال کنید.

طرز تهیه یک دسر خوشمزه و آسان با شیر

مواد لازم

شیر: 2 لیوان

کرم پودر کارامل: 1 بسته

شکر: 2 قاشق غذاخوری

کیک صبحانه شکلاتی بزرگ: 1 بسته

خامه صبحانه: 1 بسته

نحوه تهیه

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا شکر را در تابه ای نچسب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر بدون آب حل شود و کم کم هم بزنید. به سادگی ماهیتابه را کنار بگذارید و در حین هم زدن شکر را اضافه کنید. بعد از اینکه شکر کاراملی شد کره را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کره کاملا آب شود و با شکر کاراملی مخلوط شود.

حالا شکر کاراملی شده را در قالب مورد نظر بریزید و کیک شکلاتی را مربعی برش بزنید و روی لایه کاراملی بریزید. در مرحله بعد شیر و پودر خامه کارامل را در قابلمه ای ریخته و روی اجاق قرار می دهیم و هم می زنیم تا بجوشد. بعد از اینکه خامه کمی به جوش آمد، حرارت را خاموش کرده و خامه صبحانه را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خامه کاملا در خامه حل شود.

حالا دسر را با ملاقه داخل قالب و روی کیک های خرد شده بریزید تا قالب پر شود. قالب دسر را به مدت 6 تا 7 ساعت در یخچال بگذارید تا دسر خودش را بگیرد. برای قالب زدن دسر باید آن را از یخچال خارج کنید و 5 دقیقه بیرون بگذارید تا سردی یخچال را از دست بدهد. سپس یک چاقوی باریک و تیز دور تابه بکشید تا دسر از تابه جدا شود. اگر قالب شما سیلیکونی باشد، دسر به راحتی و بدون نیاز به جوشاندن آب در ظرف برمی گردد.

بقیه قالب ها را باید در ظرفی با آب جوش بریزید و یک دقیقه صبر کنید. اگر قالب شما فلزی باشد، دسر در کمتر از یک دقیقه قالب گیری می شود، در حالی که قالب های پلاستیکی و چدنی به زمان بیشتری نیاز دارند. مراقب باشید قالب را برای مدت طولانی در آب جوش نگه ندارید. زیرا در این صورت دسر آبکی خواهد بود و با برگرداندن ظاهر خوبی نخواهد داشت. پس به محض اینکه احساس کردید دسر از قالب در آمده، دوباره در ظرف مورد نظر قرار دهید و به دلخواه تزیین کنید، لذت ببرید.


برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان.

بهترین برنامه

نصب کنید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=359965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.