افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

این حکم به نفع متهمان پرونده موسوم به شرکت معدنی میامی کاریز صادر شده است.

  • کد خبر : 398560
این حکم به نفع متهمان پرونده موسوم به شرکت معدنی میامی کاریز صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، حجت الاسلام محمدصادق اکبری گفت: در پی گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مبنی بر استخراج غیرمجاز و بدون مجوز مواد معدنی کرومیت و منگنز توسط شرکت معدنی کاریز میامی برای رسیدگی به اتهامات متهمان این پرونده پرونده قضایی در دادگاه میامی تشکیل […]

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، حجت الاسلام محمدصادق اکبری گفت: در پی گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مبنی بر استخراج غیرمجاز و بدون مجوز مواد معدنی کرومیت و منگنز توسط شرکت معدنی کاریز میامی برای رسیدگی به اتهامات متهمان این پرونده پرونده قضایی در دادگاه میامی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در نهایت رای قطعی پرونده پس از طی مراحل توسط شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان سمنان صادر شد و شرکت معدنی کاریز شهرستان میامی و سه متهم حقیقی دیگر هر کدام از آنها. با توجه به جرم ارتکابی یا مشارکت در ارتکاب جرایمی از جمله استخراج غیر مجاز بیش از 58 تن سنگ معدن کرمیت و استخراج غیرمجاز 76 تن سنگ منگنز و ارتکاب جرم مالیاتی در مجموع به یک هزار و 510 نفر محکوم شدند. میلیون و 407 میلیون و 600 هزار ریال جریمه نقدی و دو سال ممنوعیت از ارائه خدمات دولتی که رای صادره نیز در مرحله اجرا می باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: متأسفانه این شرکت علاوه بر استخراج برخی از مواد معدنی بدون مجوز، اقداماتی فراتر از پروانه بهره برداری در استخراج مواد معدنی مجاز نیز انجام داده و حتی مدعی شده است که این شرکت سودآور نبوده و تسهیلات دریافت کرده است. . و امتیازات، کارهای متفاوتی انجام داده و با سایر رفتارهای متقلبانه سعی در فرار از پرداخت عوارض دولتی (مالیات) داشته که با دخالت دستگاه قضایی استان از آسیب رساندن به اموال عمومی و ارتکاب جرایم دیگر جلوگیری کرده است.

اکبری در پایان تاکید کرد: معادن جزء اموال عمومی است و قانونگذار به تصرف در اموال عمومی و دولتی توجه داشته است به گونه ای که در صورت احراز سوء نیت صاحبان اموال عمومی، آموزنده است. دستورالعمل مجازات برای مجرمان اعمال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.