افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
3

این تاکسی های پرنده به زودی در آسمان دبی ظاهر می شوند/ عکس

  • کد خبر : 202664
این تاکسی های پرنده به زودی در آسمان دبی ظاهر می شوند/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، Joby Aviation اعلام کرد که با دولت دبی به توافق رسیده است تا از سال 2026 تاکسی های پرنده خود را در امارات متحده عربی راه اندازی کند که برخی از امور این قرارداد از سال آینده آغاز می شود. در صورت اجرای صحیح این برنامه، جوبی و دبی می توانند برای […]

به گزارش خبرآنلاین، Joby Aviation اعلام کرد که با دولت دبی به توافق رسیده است تا از سال 2026 تاکسی های پرنده خود را در امارات متحده عربی راه اندازی کند که برخی از امور این قرارداد از سال آینده آغاز می شود. در صورت اجرای صحیح این برنامه، جوبی و دبی می توانند برای اولین بار در جهان سرویس تاکسی هوایی راه اندازی کنند.

به گزارش دیجیاتو، بر اساس بیانیه ای که در وب سایت Joby Aviation منتشر شده است، این شرکت با دولت دبی قراردادی امضا کرده است تا حق انحصاری تامین تاکسی های پرنده به مدت شش سال را داشته باشد. این سرویس از اوایل سال 2026 آغاز خواهد شد.

تاکسی های پرنده به دبی می روند

جوبی همچنین قراردادی را با Skyports امضا کرده است تا چهار باند برخاست و فرود ویژه این تاکسی های هوایی در دبی بسازد. جوبی می گوید که تاکنون چندین مکان از جمله فرودگاه بین المللی دبی، پالم جمیرا، مارینا دبی و مرکز شهر دبی را به عنوان مکان هایی برای تاکسی های خود شناسایی کرده است.

تاکسی های Joby قادر به حمل یک خلبان و حداکثر چهار مسافر خواهند بود. این خودروها می توانند با حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت حرکت کنند. این بدان معناست که مسافران می توانند در عرض 10 دقیقه از فرودگاه بین المللی دبی به پالم جمیرا برسند. با ماشین حدود 45 دقیقه طول می کشد.

در نوامبر 2023، تاکسی پرنده Joby Aviation اولین وسیله نقلیه پرنده برقی بود که در شهر نیویورک پرواز کرد. همچنین این شرکت برای اولین بار در سپتامبر 2023 محموله ای را به صورت هوایی برای وزارت دفاع آمریکا حمل کرد.

Joby Aviation در حال حاضر در بورس نیویورک پذیرفته شده است و تاکنون موفق به جذب 2 میلیارد دلار سرمایه شده است. قیمت سهام این شرکت امروز در حدود 6.31 دلار معامله می شود که 6 درصد افزایش یافته است. ارزش بازار این شرکت حدود 4.39 میلیارد دلار است.

227227

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.