افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

این افراد نباید زردچوبه مصرف کنند.

  • کد خبر : 369753
این افراد نباید زردچوبه مصرف کنند.

به گزارش خبرآنلاین برنا، سلیاک یک بیماری ارثی گوارشی است که در اثر حساسیت به پروتئینی به نام گلوتن (پروتئین موجود در گندم، جو و چاودار) ایجاد می شود. زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که به آن رنگ، عطر و طعم ادویه می دهد. مطالعات قبلی نشان داده است که از این ترکیب […]

به گزارش خبرآنلاین برنا، سلیاک یک بیماری ارثی گوارشی است که در اثر حساسیت به پروتئینی به نام گلوتن (پروتئین موجود در گندم، جو و چاودار) ایجاد می شود. زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که به آن رنگ، عطر و طعم ادویه می دهد. مطالعات قبلی نشان داده است که از این ترکیب می توان برای سرکوب خاطرات تلخ، آرامش روده و التیام انواع زخم ها استفاده کرد.

مطالعات جدید نشان می دهد که کورکومین با کاهش التهاب و بهبود گردش خون، عملکرد مغز را بهبود می بخشد. داوطلبانی که در این آزمایش از کپسول های حاوی کورکومین استفاده کردند، حافظه و تمرکز بهتری نسبت به همسالان خود داشتند. کاهش احساس خستگی و استرس و افزایش آرامش از دیگر خواص کورکومین است.

محققان بر این باورند که ترکیب ضدالتهابی کورکومین در درمان مشکلات مزمنی مانند بیماری قلبی، سرطان و آلزایمر مفید است. اگرچه این ادویه بسیار مفید است، اما مصرف آن به برخی افراد توصیه نمی شود. افراد مبتلا به بیماری سلیاک جزو این دسته هستند. بیماری سلیاک یک اختلال خود ایمنی ژنتیکی است که به دلیل مصرف پروتئینی به نام گلوتن، سیستم ایمنی بدن به پرزهای روده کوچک حمله کرده و باعث اختلال در جذب غذا می شود.

در بیماری سلیاک به دلیل آسیب به پرزهای جذب کننده غذا، مواد مغذی و ویتامین های لازم مانند آهن، فولات، کلسیم، ویتامین D، پروتئین و چربی در دسترس بدن قرار نمی گیرد و بیمار دچار سوء تغذیه می شود. گندم و جو حاوی پروتئین گلوتن هستند. کم خونی، خستگی و اختلالات گوارشی مانند نفخ و اسهال از مهم ترین علائم این بیماری هستند.

افراد مستعد ابتلا به سنگ کلیه نیز باید در مصرف زردچوبه احتیاط کنند، اگرچه مقادیر مجاز این ادویه برای آنها بی خطر است. محققان مصرف بین 500 تا 1000 میلی گرم از این ادویه را در روز بی خطر می دانند، اما اگر این مقدار از 2000000 میلی گرم در روز بیشتر شود، می تواند مضر باشد.

2332333

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.