افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

این احتمال وجود دارد که کراتینه شدن مو با سرطان زنان مرتبط باشد

  • کد خبر : 185177
این احتمال وجود دارد که کراتینه شدن مو با سرطان زنان مرتبط باشد

آفتاب نیوز: رضا رباطی اظهار داشت: تاتوهای مشکی از نظر ایجاد حساسیت بسیار ایمن تر از رنگ های دیگر مانند کهربایی، قرمز و سبز هستند و تاتوهای مشکی به مراتب راحت تر از رنگ های دیگر پاک می شوند. وی ادامه داد: نکته اینجاست که زمان مشخصی برای ایجاد حساسیت در افرادی که خالکوبی می […]

آفتاب نیوز:

رضا رباطی اظهار داشت: تاتوهای مشکی از نظر ایجاد حساسیت بسیار ایمن تر از رنگ های دیگر مانند کهربایی، قرمز و سبز هستند و تاتوهای مشکی به مراتب راحت تر از رنگ های دیگر پاک می شوند.

وی ادامه داد: نکته اینجاست که زمان مشخصی برای ایجاد حساسیت در افرادی که خالکوبی می کنند وجود ندارد و ممکن است فرد پس از سال ها دچار مشکل شود و در برخی موارد وارد فاز بیماری جدی تری مانند سارکوئیدوز شود. .

این کارشناس با اشاره به اینکه تغییر رنگ مو با مواد شیمیایی سال هاست در سراسر دنیا انجام می شود و طرفدارانی نیز دارد، تصریح کرد: فرآیند رنگ کردن مو را نه می توان به طور کلی رد کرد و نه می توان اعلام کرد که آسیب جدی به بدن وارد می کند، اما نوع رنگ، مواد افزودنی برای رسیدن به رنگ مورد نظر و دفعات تکرار آن باید کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه رنگ کردن مو در برخی موارد می تواند خطراتی ایجاد کند، افزود: رنگ شدن مو با ریزش مو ارتباط معنی داری ندارد، اما استفاده از برخی مواد در فرآیند رنگ کردن مو یا استفاده از مواد درخشان کننده بسیار قوی می تواند باعث ایجاد حساسیت شود. پوست به خصوص در افراد مستعد

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: از جمله مشکلاتی که در استفاده بیش از حد از رنگ مو مشاهده می شود، بسیار قوی و ایجاد بیماری های جدی پوستی است.

وی با یادآوری اینکه هیچ رابطه علت و معلولی مستقیمی بین رنگ کردن مو و آسیب به سر وجود ندارد، به افرادی که دائماً از محصولات آرایشی و بهداشتی در تماس مستقیم با پوست سر استفاده می‌کنند، توصیه کرد: در فرم متعادل‌تر از محصولات آرایشی مانند رنگ مو استفاده کنند. رنگرزی مکرر ساقه مو را تحت تأثیر قرار می دهد، از جمله موهای خشک، آسیب شدید به ساقه یا موخوره.

کراتینه و پروتئین درمانی تاثیری بر رشد مو ندارد.
وی در ادامه با بیان اینکه انواع روش های ترمیم مو مانند کراتینه، پروتئین تراپی و سایر نام هایی که برای صاف کردن مو استفاده می شود تاثیری در رشد مو ندارند، افزود: این روش ها باعث رشد و تراکم مو نمی شود، مو به هیچ وجه فقط تا حدودی. تا حدودی ساقه مو را بهبود می بخشد.

ارتباط احتمالی بین کراتین و سرطان رحم

وی با تاکید بر اینکه در فرآیند کراتینه کردن مو باید به نکاتی مانند مواد مصرفی و حفظ تعادل در تکرار نیز توجه کرد، افزود: تقریبا یک سال پیش مقاله ای در یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیا منتشر شد. با بیان اینکه در افرادی که به طور متناوب و بیش از حد از محصولات صاف کننده مو استفاده می کنند، احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم بیشتر از سایرین است. البته این موضوع رابطه اولیه این جمعیت را مورد بررسی قرار داده است، اما این بررسی اولیه ممکن است به هشداری مبنی بر ممنوعیت استفاده بی رویه از این مواد نیز منجر شود.

این استاد دانشگاه گفت: نژادها و جمعیت هایی که اکثر افراد دارای موهای مجعد یا ناهموار هستند، بیشتر از مواد حاوی کراتین استفاده می کنند و بررسی ها نشان داده است که ابتلا به سرطان دهانه رحم در این نژادها بسیار بیشتر است. اگرچه این موضوع هنوز در حال تحقیق است و تایید نهایی نشده است، اما میزان استفاده از این مواد همچنان نیاز به نظارت دارد.

وی درباره ممنوعیت استفاده از رنگ مو نیز توضیح داد: استفاده از رنگ مو منعی مطلق ندارد، اما توصیه می شود در دوران شیردهی و بارداری تا حد امکان کمتر از این مواد و مواد شیمیایی اضافی وارد بدن شود. البته موضوع اینجاست که ترکیب رنگ ها به تنهایی مخصوصا در ماه های آخر بارداری موضوع خیلی نگران کننده ای نیست، این مواد افزودنی است که به این مواد اضافه می شود.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نمک های فلزی موجود در برخی از محصولات آرایشی مو می تواند خطرات جدی برای افراد به همراه داشته باشد، افزود: حداقل کاری که می توان انجام داد استفاده از انواع مجاز این محصولات است همچنین باید شفاف باشد و از این مواد نیز با شرایط خاص و احتیاط استفاده شود.

وی همچنین به آسیب های دیگر پیاز مو اشاره کرد و توضیح داد: به عنوان مثال افزودن شاخه ای از مو به منظور حجم دادن به مو در صورتی که با فشار زیاد همراه باشد می تواند آسیب جدی به مو وارد کند. علاوه بر این، فشار و تنش بستن مداوم یا طولانی مدت موها می تواند آسیب جدی به ریشه و انتهای موهای شما وارد کند.

وی همچنین در خصوص تاتو و تاتو هشدار داد: رنگ های مورد استفاده برای تاتو حاوی نمک های فلزی هستند ضمن اینکه بین نوع رنگ و احتمال آسیب رساندن به پوست و ایجاد حساسیت و همچنین امکان حذف آن رابطه مستقیم وجود دارد.

به گفته دکتر رباطی، افرادی که سر و صورت خود را خالکوبی می کنند بیشتر در معرض ابتلا به آلرژی هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی در پایان افزود: هر فردی ممکن است بنا به دلایلی بخواهد در ظاهر خود تغییراتی ایجاد کند، نکته اینجاست که افراد به مراکز معتبر مراجعه کنند و خطرات احتمالی را بدانند. . و در صورت بروز هر گونه عارضه به موقع برای انجام درمان کمک بگیرید، در صورت رعایت این اصول کمترین مشکل را برای فرد ایجاد می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.