افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

اینشتین گفت که زمان در آسانسور کندتر می گذرد. پزشکان می گویند سفر با آسانسور عمر را کوتاه می کند

  • کد خبر : 245672
اینشتین گفت که زمان در آسانسور کندتر می گذرد.  پزشکان می گویند سفر با آسانسور عمر را کوتاه می کند

گزارش کردن خبرآنلاین، استفاده از آسانسور تنها برای راحتی در حرکت عمودی نیست. هر دانشجوی علوم پایه و مهندسی اصل هم ارزی نسبیت عام را خوانده است که حرکت شتاب گرفته در آسانسور معادل حضور در میدان گرانشی است و زمان در حضور میدان گرانشی کندتر می گذرد. این کشف انیشتین در آثار علمی تخیلی […]

گزارش کردن خبرآنلاین، استفاده از آسانسور تنها برای راحتی در حرکت عمودی نیست. هر دانشجوی علوم پایه و مهندسی اصل هم ارزی نسبیت عام را خوانده است که حرکت شتاب گرفته در آسانسور معادل حضور در میدان گرانشی است و زمان در حضور میدان گرانشی کندتر می گذرد. این کشف انیشتین در آثار علمی تخیلی برجسته ای مانند «بین ستاره ای» کریستوفر نولان نیز به زیبایی نشان داده شده است.

به گزارش ایسنا، اما استفاده از آسانسور کمکی به طول عمر نمی کند و برعکس انتخاب پله می تواند به عمر طولانی تری کمک کند. به طور خاص، بالا رفتن از چند پله در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ را کاهش می دهد، حتی اگر سابقه مشکلات قلبی داشته باشید.

دکتر سوفی پادوک، نویسنده این مطالعه، از دانشگاه آنگلیای شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نوریچ، گفت: “اگر می توانید از پله ها یا آسانسور استفاده کنید، پله ها را انتخاب کنید زیرا آنها به قلب شما کمک می کنند.” فعالیت بدنی اثرات مفیدی بر سلامتی دارد و دوره های کوتاه بالا رفتن از پله ها ممکن است یک هدف فعالیت روزانه قابل دستیابی باشد.

بیماری های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده است، اما محققان می گویند ورزش منظم می تواند به پیشگیری از آن کمک کند. متأسفانه، یک مطالعه جدید ارائه شده در ESC Preventive Cardiology 2024 نشان می دهد که از هر چهار بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر سطوح توصیه شده فعالیت بدنی را برآورده نمی کند.

در ایالات متحده، بزرگسالان باید هر هفته حدود 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​داشته باشند که معادل 30 دقیقه پیاده روی سریع 5 روز در هفته است. همچنین توصیه می‌شود دو روز فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلات را اضافه کنید که تمام گروه‌های عضلانی اصلی، از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها را درگیر می‌کند.

جزئیات تحقیق

دکتر پادوک خاطرنشان می کند که بالا رفتن از پله یک تمرین آسان و در دسترس است که افراد می توانند در هر مکانی، از ساختمان مسکونی خود گرفته تا پارک های شهری، آن را انجام دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به بررسی تاثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخت.

این گروه 9 مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله با بیش از 480000 شرکت کننده گردآوری کرد. این مطالعات طیف وسیعی از شرایط را بررسی کردند و بین تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان بالا رفتند یا سرعتی که آنها از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشدند. این 9 گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریان محیطی یا سابقه حمله قلبی بود. شرکت کنندگان بین 35 تا 84 سال سن داشتند.

به طور کلی، مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله ها با 24 درصد کاهش خطر مرگ به هر دلیلی مرتبط است. شرکت کنندگان همچنین 39 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی بودند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله ها به این شرکت کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

دکتر پادوک می گوید: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می کنیم که پله نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هر چه یک فرد از پله های بیشتری بالا برود، مزایای بیشتری به دست می آورد. بنابراین چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگری، از پله ها استفاده کنید.

۵۴۵۴

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.