افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

اینجا بیروت است. مهد مقاومت/ تاکید جوانان لبنانی بر گزینه مقاومت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 122904
اینجا بیروت است.  مهد مقاومت/ تاکید جوانان لبنانی بر گزینه مقاومت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

خبرگزاری مهر – گروه بین الملل: این روزها با گذشت یک ماه از آغاز عملیات تهاجمی الاقصی توسط مقاومت فلسطین که باعث شکست بی سابقه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست ها شد، شرایط منطقه نسبت به گذشته تغییر کرده است. این روزها بار دیگر شاهد تشدید کشتار مردم بیگناه فلسطین به ویژه مردم غزه توسط […]

خبرگزاری مهر – گروه بین الملل: این روزها با گذشت یک ماه از آغاز عملیات تهاجمی الاقصی توسط مقاومت فلسطین که باعث شکست بی سابقه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست ها شد، شرایط منطقه نسبت به گذشته تغییر کرده است.

این روزها بار دیگر شاهد تشدید کشتار مردم بیگناه فلسطین به ویژه مردم غزه توسط جنایتکاران جنگی صهیونیستی هستیم. کشتار دسته جمعی مردم بی گناه از جمله آوارگان فلسطینی، هر چقدر هم که ادامه داشته باشد، ناکامی نظامی، امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست ها در عملیات تهاجمی الاقصی را جبران نخواهد کرد.

اولین دیدار؛ حمل و نقل فرودگاهی!

در طول هفته جاری یک ماموریت من برای پوشش آخرین تحولات جنگ به لبنان اعزام شدم. مسافرانی که برای اولین بار به بیروت می روند می توان آیندهآنها در اولین ملاقات خود با یک فرودگاه جمع و جور و قابل حمل روبرو شدند که شاید به بزرگی یک ترمینال فرودگاه بین المللی باشد. بین المللی نه حتی امام خمینی (ره)! نکته دیگر این است که بر خلاف بسیاری از فرودگاه های نقاط مختلف جهان، فرودگاه بین بین المللی رفیق حریری در بیروت کاملاً بخشی از بافت شهر محسوب می شود و پس از خروج از آن در ترافیک نه چندان متراکم بیروت قرار می گیرید.

لبنان از هشت استان مختلف تشکیل شده است که بیروت پایتخت و مهمترین این استان ها می باشد. نکته مهم این است که 5 کمپ آوارگان فلسطینی در بیروت وجود دارد که مدت هاست میزبان آوارگان فلسطینی بوده است. البراجنا بزرگترین آنهاست.

خاموشی های گسترده

ما که در ایران هستیم حتی از نیم ساعت قطعی برق خسته شده ایم. می توان بیا دیگهشرایط این روزهای بیروت می تواند غیرقابل تحمل باشد. با توجه به بحران اقتصادی حاکم بر لبنان و البته تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا در سال های اخیر، خاموشی های متعددی را می توان در پایتخت لبنان مشاهده کرد که شاید در نگاه اول تعجب برانگیز باشد.

در صحبت هایی که با ساکنان بیروت داشتیم متوجه شدیم که میانگین ساعات روشنایی در این شهر به دو ساعت در روز می رسد و مابقی را هر خانه، تاجر، تاجر و … با استفاده از ژنراتور تامین می کند. همچنین هزینه سوخت بالایی دارند، عرضه آرام با فرا رسیدن شب در بیروت، این وضعیت به طور فزاینده ای قابل توجه خواهد بود، خاموشی های گسترده با چراغ هایی که گاهی اوقات در برخی از خانه ها و مکان های تجاری به دلیل فعالیت همین ژنراتورها روشن می شود. البته برای کسانی که از هتل به مکان‌های اصلی شهر می‌روند و در سفر به بیروت از آن‌ها دیدن می‌کنند، ممکن است این مشکل کمتر به چشم بیاید، زیرا هتل‌ها و مکان‌های اصلی شهر از ژنراتورهای قدرتمند برای تولید استفاده می‌کنند. برق آنها عرضه انجام می دهند.

اینجا بیروت است.  مهد مقاومت/ تاکید جوانان لبنانی بر گزینه مقاومت

18 طایفه طرفدار فلسطین در لبنان

جدا از همزیستی مسالمت آمیز آمیز شیعه، سنی و مسیحی در لبنان که یک اصطلاح خاص و عام است، در مجموع 18 قوم یا طایفه مختلف در لبنان همزیستی دارند. قبیله شیعه، قبیله سنی، قبیله مسیحی مارونیطایفه دروز می بینمقبیله مسیحی ارتدکس و … که در کل به 18 قبیله مختلف می توان رسیدن.

اگر موضوع اصلی این گزارش را که مسئله فلسطین و جنگ غزه است، با پرسش از مردم بیروت بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که 18 قبیله مختلف حاضر در لبنان از مسئله فلسطین حمایت می کنند و این روزها به شدت با آن مخالف هستند. . تجاوزات و جنایات جنگی صهیونیست ها موقعیت در غزه گرفتن دارند.

به عنوان نمونه البته می توان به درگیری های اقلیت در درون برخی از طوایف از جمله طایفه مسیحی اشاره کرد. مارونی وی با موضوع فلسطین خاطرنشان کرد که از حمایت همه افراد این قبیله و شخصیت هایی مانند سمیر برخوردار نیست. جعجع رهبر حزب پول نقد از جمله یک لبنانی است که به دلیل استقبال زیاد مسئله فلسطین در لبنان، حتی شجاعت علنی کردن این درگیری ها در بسیاری از موارد وجود ندارد.

اینجا بیروت است.  مهد مقاومت/ تاکید جوانان لبنانی بر گزینه مقاومت

محبوبیت زیاد حماس

می توان گفت در شرایط مقاومت فلسطین در لبنان، اگر بخواهیم طبقه بندی خاصی از محبوبیت و دامنه گرایش های مردمی به گروه های فلسطینی بدهیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را در اوج تلاش می بینیم. . پس از آن جنبش جهاد اسلامی بیشترین حمایت را در لبنان دارد و جنبش فتح و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در رده های زیر قرار دارند.

در مجموع در دهه های اخیر نزدیک به 50 حزب و جریان فلسطینی در لبنان حضور داشته اند که در بین همه آنها رویکرد حمایت از گزینه مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست به طور جدی دنبال شده و درگیری در میان آنها دیده نمی شود. . در مورد این موضوع

قابل ذکر است که اعضای جنبش فتح یا سازمان رهایی بخش فلسطین (تمیزدر لبنان بر خلاف رویکرد برخی از رهبران این جنبش و سازمان در داخل فلسطین که از گزینه سازش حمایت می کنند، کاملاً از مقاومت حمایت می کنند و هیچ رویکردی در جهت سازش و صلح با صهیونیست ها نمی بینند.

بیروت; مهد مقاومت

ورودم به بیروت یادآور خاطراتی بود که در دوران کودکی در این کشور داشتم. البته در طول دو دهه گذشته چیزهای زیادی در بیروت تغییر کرده است. اما آنچه دست نخورده باقی مانده و حتی به نظر می رسد تقویت شده است، روحیه مقاومت مردم لبنان و مردم بیروت است.

اینجا بیروت است.  مهد مقاومت/ تاکید جوانان لبنانی بر گزینه مقاومت

در صحبت‌هایی که با لبنانی‌های شهر داشتم، متوجه شدم که لبنانی‌ها دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند. رهبر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان قدم محکم تری برمی دارد تا جایی که می توان بیروت را مهد این روزهای مقاومت نامید.

نمادهای مقاومت در سراسر شهر.

قدم زدن در شهر بیروت نخود فرنگی در لحظاتی تصور می کنید که در شهرهای ایران اسلامی قدم می زنید. خیابان هایی با نام های مشابه و البته فضای مقاومتی که به طرز محسوسی دوری و کمبود مسکن را فراموش می کند.

اینجا بیروت است.  مهد مقاومت/ تاکید جوانان لبنانی بر گزینه مقاومت

خیابان شهید چمران، خیابان امام خمینی فرودگاه پیش از این، خیابان شهید قاسم سلیمانی و… همگی از خیابان های مهم شهر بیروت به نام رهبران کبیر انقلاب اسلامی و مقاومت هستند. بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی یکی از گذرگاه های مهم منطقه برج البراجنا بیروت، نقاشی دیواری آه تو به یاد شهید قدس تقدیم شده و از آن زمان تاکنون این نقاشی دیواری با چندین تصویر از شهید قاسم سلیمانی مزین شده است. نکته جالب این است که یکی از ایرانیان مقیم بیروت به ما گفت که این نقاشی دیواری که در یکی از شلوغ ترین مناطق بیروت قرار دارد و هرکس وارد این شهر شود حتماً زمانی از آنجا عبور خواهد کرد، ما را به یاد نقاشی دیواری ولیعصر می اندازد. . مربع.آه) در شهر تهران!

جوانان لبنانی: جبهه مرزی لبنان باید باز شود، شکست صهیونیست ها قطعی است

با سرگردانی در بیروت در یکی از مناطق آن به نام اوزای، که در نزدیکی ساحل قرار دارد، با چند جوان لبنانی شروع به صحبت کردم. آنها با اشاره به سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص جنگ غزه و عملیات تهاجمی الاقصی، با شور و اشتیاق فراوان تاکید کردند که رژیم صهیونیستی شجاعت و جرات حمله به لبنان را ندارد، زیرا می داند که اگر جبهه مرزی لبنان باز شود، مجاهدان و رزمندگان مناطق مختلف کشورهای اسلامی از جمله یمن، عراق، اردن، مصر، ایران و سوریه هستند. و به آنها به لبنان می آیند و وارد نبرد مستقیم با صهیونیست ها می شوند.

آنها تاکید کردند که برای بازگشایی جبهه لبنان و شرکت در این جنگ لحظه شماری می کنند و اعتقاد راسخ و قطعی دارند که در این جنگ نیز رژیم صهیونیستی مانند جنگ های قبلی خود علیه محور مقاومت شکست خواهد خورد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.