افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

اینتل بیش از 15000 کارمند خود را اخراج کرد

  • کد خبر : 311668
اینتل بیش از 15000 کارمند خود را اخراج کرد

به گفته بازار، اینتل اعلام کرده است که بیش از 15 درصد از کارمندان خود را تحت برنامه جدیدی کاهش می دهد که 10 میلیارد دلار در هزینه های تجاری صرفه جویی می کند. بنابراین بیش از 15 هزار کارمند سازنده تراشه شغل خود را از دست خواهند داد. اینتل در حال حاضر بیش از […]

به گفته بازار، اینتل اعلام کرده است که بیش از 15 درصد از کارمندان خود را تحت برنامه جدیدی کاهش می دهد که 10 میلیارد دلار در هزینه های تجاری صرفه جویی می کند. بنابراین بیش از 15 هزار کارمند سازنده تراشه شغل خود را از دست خواهند داد. اینتل در حال حاضر بیش از 125000 کارمند دارد، با این حال تعداد اخراج ها ممکن است به 19000 برسد.

طبق گزارش Verge، اینتل قصد دارد تا سال 2026 میلیاردها دلار از هزینه های تحقیق و توسعه و بازاریابی را کاهش دهد. این کاهش هزینه ها شامل کاهش 20 درصدی مخارج سرمایه، سازماندهی مجدد برای “حذف وظایف غیر ضروری” و بررسی مجدد ” همه پروژه‌ها و تیم‌های فعال» تا اطمینان حاصل شود که هزینه زیادی ندارند.

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل در یادداشتی خطاب به کارمندان گفت: «این خبر دردناکی برای من است که این اخراج‌ها را به اشتراک بگذارم و می‌دانم که خواندن آن برای شما سخت‌تر خواهد بود».

اعلام ضرر اینتل برای سه ماهه دوم سال 2024

اینتل در سه ماهه دوم سال 2024 ضرر 1.6 میلیارد دلاری را گزارش کرده است که بسیار بیشتر از زیان 437 میلیون دلاری خود در سه ماهه قبل است. گلسینگر در یادداشت گفت: «عملکرد مالی ما در سه ماهه دوم ناامیدکننده بود، حتی اگر به نقاط عطف فناوری در محصولات و فرآیندها دست یافتیم. درآمد ما به اندازه ای که انتظار داشتیم رشد نکرده است و هنوز به طور کامل از روندهایی مانند هوش مصنوعی استفاده نکرده ایم.

درآمد سه ماهه دوم اینتل 12.8 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته تنها 1 درصد کاهش داشته است. در حالی که این شرکت با سرمایه گذاری در کارخانجات جدید زیان های قابل توجهی در کسب و کار ریخته گری خود متحمل شده است، اما خود محصولات این شرکت نیز از سودآوری بازمانده است.

در واقع، تقریباً تمام زیان های این سه ماهه و سه ماهه گذشته از کسب و کار ریخته گری اینتل بود، در حالی که فروش آن نسبتاً ثابت بود و تجارت رایانه شخصی و سرور آن سودآور بود. همچنین طبق قانون چیپس، این شرکت قرار است تا 8.5 میلیارد دلار بودجه از دولت ایالات متحده دریافت کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=311668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.