افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

ایمیل هایی منتشر شده که ادعا می شود هکرهای ایرانی به کمپین انتخاباتی ترامپ حمله کرده اند

  • کد خبر : 409448
ایمیل هایی منتشر شده که ادعا می شود هکرهای ایرانی به کمپین انتخاباتی ترامپ حمله کرده اند

آفتاب نیوز: رویترز در گزارشی اعلام کرد که یک گروه هکر ایرانی متهم به دسترسی به ایمیل های تبلیغاتی انتخاباتی ترامپ، موفق شده این اطلاعات را در فضای عمومی منتشر کند. بر اساس این گزارش، در پی هشدار پلیس آمریکا مبنی بر انتشار مطالب حساس درباره انتخابات آمریکا و تلاش اف‌بی‌آی برای سرکوب افکار انتقادی […]

آفتاب نیوز:

رویترز در گزارشی اعلام کرد که یک گروه هکر ایرانی متهم به دسترسی به ایمیل های تبلیغاتی انتخاباتی ترامپ، موفق شده این اطلاعات را در فضای عمومی منتشر کند.

بر اساس این گزارش، در پی هشدار پلیس آمریکا مبنی بر انتشار مطالب حساس درباره انتخابات آمریکا و تلاش اف‌بی‌آی برای سرکوب افکار انتقادی به بهانه دخالت کشورهای خارجی، تنها گروهی از روزنامه‌نگاران مستقل با انتشار بخشی از آن موافقت کرده‌اند. از ایمیل های کمپین انتخاباتی ترامپ

تنها کمیته اقدام سیاسی ضد فساد، American MacRumors، با انتشار ایمیل‌هایی که حاوی اطلاعاتی درباره ارتباطات کمپین ترامپ با مشاوران خارجی بود، موافقت کرد.

رویترز مدعی شد که هکرها با استفاده از نام مستعار «رابرت» برای افشای این اطلاعات با رسانه ها تماس گرفتند و همه رسانه های رسمی از انتشار اطلاعات خود خودداری کردند.

بر اساس این گزارش، «دیوید ویلر»، مدیر مک‌راکرز آمریکایی، معتقد است که ایمیل‌های تبلیغاتی ترامپ را برای در دسترس قرار دادن اطلاعات برای عموم منتشر کرده است.

کن کلیپنشتاین، روزنامه‌نگار دیگری که ایمیل‌های تبلیغاتی ترامپ را منتشر کرده است نیز اعلام کرده است که به دلیل انتشار آن‌ها توسط اف‌بی‌آی مورد بازجویی قرار گرفته است.

در اوایل اکتبر، کمپین ترامپ مدعی شد که ایران در تلاش است در انتخابات آمریکا مداخله کند و از رسانه ها خواست این اطلاعات را منتشر نکنند.

پیش از این رویترز به نقل از وب سایت مایکروسافت مدعی شده بود که گروهی از هکرها به نام «CottonSandstorm» در حال جمع آوری اطلاعات از وب سایت های مرتبط با انتخابات آمریکا و رسانه های این کشور هستند.

رویترز اعلام کرد که این گروه هکری وابسته به یکی از نهادهای امنیتی ایران است و هدف آنها از جمع آوری اطلاعات، تأثیر مستقیم بر انتخابات آمریکا است.

این رسانه غربی مدعی شد که گروه هکری Cotton Sandstorm در انتخابات 2020 نیز فعال بوده و با استفاده از روش های سایبری و انتشار اطلاعات نادرست، تلاش کرده تا صحت انتخابات آمریکا را برای رای دهندگان زیر سوال ببرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات 2020 مدعی شد که در انتخابات تقلب شده است و ادعای او باعث اعتراضات خیابانی گسترده و معترضان به کنگره شد.

در شرایطی که ادعای ترامپ علت اعتراضات سال 2020 بود، نهادهای امنیتی آمریکا از هم اکنون در تلاش هستند تا هرگونه اعتراضی را به کشورهای خارجی اطلاع دهند تا بتوانند راحت تر معترضان را سرکوب کنند.

در همین راستا، یک مقام اطلاعاتی آمریکا نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های آمریکایی و بین‌المللی اعلام کرد که روسیه، ایران و چین قصد دارند تا قبل از انتخابات آمریکا در 5 نوامبر در این کشور تفرقه ایجاد کنند.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: بازیگران خارجی با انتشار اخبار جعلی از طریق فضای مجازی به دنبال تضعیف روند انتخابات آمریکا هستند.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در روز سه شنبه 5 نوامبر 2024 (15 نوامبر 1403) برگزار می شود و برنده این انتخابات دوره چهار ساله خود را از ژانویه 2025 آغاز می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.