افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

ایلان ماسک کل صنعت فضایی را بلعیده است!

  • کد خبر : 387418
ایلان ماسک کل صنعت فضایی را بلعیده است!

آفتاب نیوز: ماسک مأموریت‌های ترانسپورتر اسپیس‌ایکس را برای انجام این کار در سال 2019 به فضا پرتاب کرد، زمانی که دید شرکت‌هایی مانند Spaceflight Inc. با ماهواره‌های بسته‌بندی‌شده کوچکی که می‌توانستند با راکت‌های فالکون 9 اسپیس‌ایکس ارزان‌تر پرتاب شوند، پول زیادی کسب کردند. در عرض چند ماه، پرواز فضایی بسته شد. در سال 2020، ماسک […]

آفتاب نیوز:

ماسک مأموریت‌های ترانسپورتر اسپیس‌ایکس را برای انجام این کار در سال 2019 به فضا پرتاب کرد، زمانی که دید شرکت‌هایی مانند Spaceflight Inc. با ماهواره‌های بسته‌بندی‌شده کوچکی که می‌توانستند با راکت‌های فالکون 9 اسپیس‌ایکس ارزان‌تر پرتاب شوند، پول زیادی کسب کردند. در عرض چند ماه، پرواز فضایی بسته شد.

در سال 2020، ماسک وارد بازار اینترنت پهن باند ماهواره ای شد و یک سرویس بتا برای Starlink معرفی کرد. با هدف قرار دادن حاشیه سود محدود شرکت های کابلی زمینی مانند Comcast و Verizon، و با هدف بهبود تاخیر طولانی شرکت های ارتباطات ماهواره ای مانند ViaSat و Hughes، به مشتریان اینترنت تنها با پرداخت 99 دلار در ماه دسترسی به پهنای باند را فراهم کرد. در آخرین گزارش، چهار میلیون مشترک این پیشنهاد را پذیرفته اند.

در سال 2021، SpaceX متوجه شد که Virgin Galactic و BlueOrigin در حال توسعه تجارت گردشگری فضایی هستند. در همان سال، SpaceX چهار فضانورد خصوصی را در مأموریت Inspiration 4 به فضا فرستاد. سال بعد، SpaceX چهار فضانورد خصوصی دیگر را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد.

اخیراً، SpaceX به بازار نوپای مستقیم به موبایل نیز راه یافته است. پس از توجه به تمام توجهی که SpaceMobile به دنبال اثبات مفهوم دریافت کرد، SpaceX شروع به تغییر ماهواره های Starlink برای پشتیبانی از تماس سلول به سلول کرد.

اسپیس ایکس به عنوان بزرگترین ترس اروپا

همه اینها به این معنی است که اگر شما علاقه مند به سرمایه گذاری در فضا هستید، ممکن است بخواهید اسپیس ایکس را به عنوان یک رقیب بالقوه زیر نظر داشته باشید.

در مصاحبه اخیر با نشریه فرانسوی Les Echos، مدیر عامل شرکت تابعه ایرباس Arianespace هشدار داد که SpaceX اکنون با کل صنعت فضایی رقابت می کند. این مصاحبه بر برنامه‌های آژانس فضایی اروپا (ESA) برای پرتاب یک “چالش پرتابگر اروپایی” برای طراحی یک موشک سنگین جدید که می‌تواند با آریان 6 آریاناسپیس رقابت کند، متمرکز بود.

وی با اشاره به کوچک بودن بازار پرتاب اروپا و تلاش آن برای رقابت با قیمت های پایین اسپیس ایکس، گفت: من شک دارم که اروپا توانایی خرید دو موشک سنگین را داشته باشد. در عوض، از آژانس فضایی اروپا خواسته بود تا تلاش‌های Arianespace برای ساخت موشک‌های قابل استفاده مجدد برای بهبود آریان ۶ را تامین مالی کند.

نگرانی آنها فراتر از پرتاب فضایی است. او می گوید اروپا باید نه تنها از یک سازنده موشک، بلکه از تلاش مشترک برای ساخت و پرتاب ماهواره ها نیز حمایت کند.

او به صورت فلکی ماهواره ای برنامه ریزی شده IRIS2 اشاره می کند که اروپا آن را «جایگزین استارلینک» می نامد.

هیچ یک از موارد فوق تعجب آور نیست. آریان اسپیس راکت های تولید شده توسط شرکت مادرش، گروه آریان، را پرتاب می کند. البته آریاناسپیس و ایرباس فکر می کنند که این ایده بدی است که یک شرکت اروپایی دیگر با آنها رقابت کند.

به همین ترتیب، IRIS2 پروژه ای است که توسط کنسرسیوم اروپایی SpaceRISE پشتیبانی می شود. در حال حاضر، ساختار Spacerise متشکل از حدود 12 شرکت فضایی مختلف اروپایی از جمله ایرباس است که برای ساخت و پرتاب ماهواره‌های IRIS2 با یکدیگر همکاری می‌کنند. ایرباس ممکن است تنها بخشی از این کنسرسیوم باشد، اما هنوز منطقی است که ایرباس ترجیح می دهد هیچ کس دیگری با گروهش رقابت نکند، بنابراین می تواند روی رقابت با اسپیس ایکس تمرکز کند.

در همین حال، اسپیس ایکس که به تازگی یک دور بودجه 210 میلیارد دلاری را در ژوئن بسته بود، اخیراً یک دور جدید بودجه را اعلام کرد. ارزش پیشنهادی آن امروز 255 میلیارد دلار است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.