افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

ایلان ماسک اپل را تهدید به تحریم کرد!

  • کد خبر : 293912
ایلان ماسک اپل را تهدید به تحریم کرد!

به گزارش بازار، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، اپل را تهدید به تحریم کرده است. به گزارش CNBC، ماسک در یک سری پست در پلتفرم رسانه اجتماعی X خود نگرانی های خود را در مورد اینکه آیا اپل و OpenAI از داده های کاربران محافظت خواهند کرد یا خیر به اشتراک گذاشت. او […]

به گزارش بازار، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، اپل را تهدید به تحریم کرده است.

به گزارش CNBC، ماسک در یک سری پست در پلتفرم رسانه اجتماعی X خود نگرانی های خود را در مورد اینکه آیا اپل و OpenAI از داده های کاربران محافظت خواهند کرد یا خیر به اشتراک گذاشت.

او ادغام نرم افزار بین دو شرکت را یک “نقض امنیتی غیرقابل قبول” خواند و گفت که اپل هیچ ایده ای ندارد که واقعاً چه اتفاقی می افتد.

اپل روز دوشنبه از تلاش های طولانی مدت خود در زمینه هوش مصنوعی خبر داد که شامل به روز رسانی دستیار صوتی سیری خود بود. سیری می تواند به چت ربات محبوب OpenAI متصل شود. به گفته اپل، کاربران می توانند سوالات خود را با چت GPT به اشتراک بگذارند و درخواست ها و اطلاعات آنها ثبت نمی شود.

با این حال، ایلان ماسک در این باره می‌گوید: کاملاً پوچ است که اپل به اندازه کافی هوشمند نیست تا هوش مصنوعی خود را بسازد و به نوعی اطمینان حاصل کند که OpenAI از امنیت و حریم خصوصی خود محافظت می‌کند!

وی با اشاره به سیستم عامل اپل، گفت که اگر اپل OpenAI را در سطح سیستم عامل ادغام کند، دستگاه های اپل را تحریم خواهد کرد.

اپل به CNBC گفت که این شرکت از هوش مصنوعی خود استفاده می کند و ادغام با OpenAI یک ویژگی اختیاری است.

ماسک مستقیماً به پست تیم کوک، مدیر عامل اپل پاسخ داد و اظهار داشت که دستگاه‌های اپل را از شرکت‌هایش منع می‌کند مگر اینکه کوک تصمیم بگیرد «این جاسوس‌افزار وحشتناک را متوقف کند». وی افزود که از بازدیدکنندگان مشاغل وی خواسته می شود دستگاه های اپل خود را در ورودی ثبت کنند.

تسلا، بزرگترین شرکت ماسک، تا 31 دسامبر 140473 کارمند در سراسر جهان داشت. این شرکت در سال جاری بیش از 10 درصد از کارکنان خود را اخراج کرده است.

جالب است بدانید که ماسک OpenAI را در سال 2015 تأسیس کرد و در سال 2018 از هیئت مدیره آن استعفا داد. او اخیراً به یکی از سرسخت ترین منتقدان این شرکت و مدیر عامل آن، سم آلتمن تبدیل شده است. در ماه مارس، ماسک از OpenAI و Altman شکایت کرد و ادعا کرد که آنها مأموریت موسس این شرکت در توسعه هوش مصنوعی “به نفع بشریت در کل” را رها کرده اند.

در یک دور سرمایه گذاری اخیر، ماسک 6 میلیارد دلار برای رقیب بالقوه OpenAI xAI، که اولین محصولش Grok نام دارد، جمع آوری کرد. علاوه بر تسلا، اسپیس ایکس و xAI، ماسک همچنین بنیانگذار استارت‌آپ رابط مغز و کامپیوتر Neuralink و شرکت Boring Tunneling است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=293912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.