افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

ایلام چاه غیرمجاز ندارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 25486
ایلام چاه غیرمجاز ندارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق علی مرادی وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت منابع آب زیرزمینی، کاهش شدید این منابع و لزوم همکاری همه نهادهای مرتبط برای احیای این منابع راهبردی، طرح احیا و تعادل در پانزدهمین جلسه شورای عالی کشور به تصویب رسید. آب در سال 1393 با 15 پروژه که 11 پروژه […]

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق علی مرادی وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت منابع آب زیرزمینی، کاهش شدید این منابع و لزوم همکاری همه نهادهای مرتبط برای احیای این منابع راهبردی، طرح احیا و تعادل در پانزدهمین جلسه شورای عالی کشور به تصویب رسید. آب در سال 1393 با 15 پروژه که 11 پروژه مربوط به شرکت های آب منطقه ای است.

وی افزود: از مهمترین این پروژه ها می توان به تقویت و استقرار تیم های گشت و بازرسی اشاره کرد که این شرکت تاکنون در این زمینه به خوبی عمل کرده است. درحال حاضر تعداد 14 تیم با هدف شناسایی و جلوگیری از برداشت منابع غیر مجاز سطحی و زیرزمینی، فعال در استان.

رئیس شرکت آب منطقه ای ایلام افزود: یکی دیگر از پروژه های مهم «پر ی ناراحت سود چاه های غیرمجاز است که این شرکت نیز در این مسیر موفق بوده است. درحال حاضر سوراخ غیرمجاز در استان موجود نیست.

علی مرادی وی افزود: شرکت آب منطقه ای ایلام در سال های اخیر تمامی چاه های غیرمجاز را تعیین کرده است. به طوری که از سال 1994 تا ۱۳۹۸ تعداد 226 حلقه چاه غیر مجاز پر شده و ناراحت سود و از سال 2018 به عنوان اولین این استان چاه غیرمجاز در کشور ندارد.

رئیس شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: یکی دیگر از پروژه های مهم نصب دستگاه های حجم سنج هوشمند است که در دستور کار و اولویت شرکت قرار گرفته و از اهمیت بالایی برخوردار است.

علی مرادی وی افزود: شرکت آب منطقه ای بر اساس مصوبه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی از ارائه خدمات به صاحبان چاه های بدون کنتور خودداری می کند.

وی گفت: طرح جلوگیری از بهره برداری بی رویه از چاه های مجاز نیز با اقداماتی از جمله تصویب عدم کاشت محصولات پر آب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان پیگیری شد و منجر به پیشگیری از کشت محصولات پر آب آب انبار به سایر اراضی، عدم توسعه سطح زیر کشت و غیره.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.