افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
4

ایستگاه فضایی خصوصی “Starlab” در اواخر دهه 2020 پرتاب می شود

  • کد خبر : 192905
ایستگاه فضایی خصوصی “Starlab” در اواخر دهه 2020 پرتاب می شود

در اواخر دهه 2020، اسپیس ایکس ایستگاه فضایی خصوصی “Starlab” را با موشک “Starship” خود به مدار زمین خواهد فرستاد. به گزارش ایسنا، گروه حامی پروژه ایستگاه فضایی خصوصی “Starlab” در 31 ژانویه اعلام کرد که موشک غول پیکر “Starship” را از شرکت “SpaceX” برای بلند کردن ایستگاه از زمین انتخاب کرده است. به گفته […]

در اواخر دهه 2020، اسپیس ایکس ایستگاه فضایی خصوصی “Starlab” را با موشک “Starship” خود به مدار زمین خواهد فرستاد.

به گزارش ایسنا، گروه حامی پروژه ایستگاه فضایی خصوصی “Starlab” در 31 ژانویه اعلام کرد که موشک غول پیکر “Starship” را از شرکت “SpaceX” برای بلند کردن ایستگاه از زمین انتخاب کرده است.

به گفته اسپیسی، دیلن تیلور، رئیس و مدیر اجرایی وویجر اسپیس گفت: «تاریخ موفقیت و قابلیت اطمینان SpaceX باعث شد که گروه ما Starship را برای پرتاب Starlab انتخاب کند. SpaceX رهبر بلامنازع پرتاب‌های پرسرعت است و ما مفتخریم که Starlab را با استارشیپ به مدار می‌فرستیم.

در اطلاعیه جدید تاریخ دقیق پرتاب مشخص نشده است، اما ناسا و توسعه دهندگان Starlab می خواهند این ایستگاه تجاری چهار نفره را قبل از سال 2030 راه اندازی و راه اندازی کنند. سال 2030 زمانی است که ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) کار خود را متوقف می کند.

در واقع، ناسا چندین سال است که توسعه ایستگاه‌های خصوصی را ترویج می‌کند تا فضانوردانش پس از پایان عمر ایستگاه فضایی بین‌المللی، همچنان مکانی برای زندگی و کار در مدار پایین زمین داشته باشند.

در دسامبر 2021، ناسا بودجه کلی 415 میلیون دلاری را به سه شرکت Blue Origin، Nanoracks، بخشی از Voyager Space و Northrop Grumman اعلام کرد تا به بلوغ ایده‌های ایستگاه فضایی تجاری آنها کمک کند. علاوه بر این، ناسا قرارداد جداگانه ای با Axiom Space دارد که در ایستگاه خصوصی خود کار می کند.

از آن زمان، همه چیز کمی تغییر کرده است. به عنوان مثال، Northrop Grumman تصمیم گرفت کار در ایستگاه خود را متوقف کند و به گروه فضایی Voyager بپیوندد که غول هوافضا ایرباس را نیز در خود جای داده است. از طریق یک سرمایه گذاری مشترک، وویجر و ایرباس شرکتی به نام استارلب اسپیس را تشکیل دادند که ایستگاه استارلب را ساخته و اجرا خواهد کرد.

Starship نسل بعدی سیستم های حمل و نقل SpaceX است که این شرکت در حال توسعه آن برای کمک به بشریت برای رسیدن به ماه و مریخ است. تا به امروز، این موشک دو بار در پروازهای آزمایشی در آوریل 2023 و نوامبر 2023 از پایگاه ستاره ای اسپیس ایکس در جنوب تگزاس پرتاب شده است.

استارشیپ 122 متری را بزرگترین و قدرتمندترین موشک ساخته شده می دانند و قادر است 150 تن محموله را به مدار پایین زمین حمل کند. همانطور که تیلور اشاره کرد، این موشک می‌تواند یک استارلب کاملاً مجهز را در یک پرتاب در مدار قرار دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192905

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.