افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

ایروانی به ۶۵ سال حبس و جریمه نقدی محکوم شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 224764
ایروانی به ۶۵ سال حبس و جریمه نقدی محکوم شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، به طور قطعی و الزامی اجرا حکم عباس ایروانی که قبلاً صادر و قطعی شده بود طی روزهای اخیر اجرا و این فرد دستگیر و روانه زندان شد. رای نهایی دو پرونده قضایی گروه عزام از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه جرائم اقتصادی صادر […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، به طور قطعی و الزامی اجرا حکم عباس ایروانی که قبلاً صادر و قطعی شده بود طی روزهای اخیر اجرا و این فرد دستگیر و روانه زندان شد.

رای نهایی دو پرونده قضایی گروه عزام از سوی شعبه چهارم دادگاه ویژه جرائم اقتصادی صادر شد.

پرونده های گروه اعظم از سال ۱۳۹۸ در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در حال رسیدگی است و متهم ردیف اول هر دو پرونده عباس ایروانی است.

مورد اول گروه بزرگوار.

اولین پرونده گروه اعظم از تیرماه ۱۳۹۸ در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در حال رسیدگی است و عباس ایروانی متهم ردیف اول هر دو پرونده این گروه است.

متهم پرونده اول گروه اعظم

متهمان پرونده اول گروه اعظم عبارتند از: عباس ایروانی، مهدی شهابی، مرتضی روغنی، حسن صفریان، مرادعلی کرم نیا، امیررضا رفیعی و حامد خاتمی پور.

اتهامات و رای دادگاه متهمان پرونده اول گروه اعظم

دادگاه پس از انجام تحقیقات دقیق و اخذ دفاعیات از متهم و وکلای مدافع آنان ختم رسیدگی در این پرونده را اعلام و نسبت به صدور رأی اقدام کرده است.

اتهامات و رای نهایی دادگاه در مورد متهمان این پرونده به شرح زیر است:

1- عباس ایروانی

در این پرونده، عباس ایروانی متهم به اخلال جدی در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق سازمان یافته و حرفه ای قطعات خودرو به ارزش بیش از 664 میلیون دلار و هدایت گروه جنایی سازمان یافته قاچاق قطعات خودرو بود. به 25 سال حبس تعزیری و مصادره کلیه اموالی که متهم بر خلاف قانون به دست آورده و به اتهام همکاری در جعل اسناد و جبران خسارت وارده به 8 ماه حبس تعزیری و به 2 سال و 1 حبس محکوم شد. یک ماه حبس به اتهام کمک به استفاده از اسناد جعلی. وی به اتهام معاونت در پرداخت رشوه به ۲ سال و یک ماه حبس تعزیری و به اتهام مشارکت در فرار حامد خاتمی پور به ۱ سال و یک ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

2- امیررضا رفیعی

اتهامات امیررضا رفیعی متهم ردیف دوم مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور و مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه ای قطعات خودرو به ارزش بیش از 201 میلیون دلار دیرینه است. به 20 سال و یک ماه حبس تعزیری و مصادره کلیه اموالی که متهم به طور غیرقانونی به دست آورده است و به اتهام همکاری در پرداخت رشوه به اتهام همکاری در … جعل اسناد به 2 سال و یک ماه حبس تعزیری محکوم می شود و متهم به معاونت در استفاده از اسناد جعلی و مشارکت در فرار حامد خاتمی پور به یک سال و یک ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

3- مرتضی جوقانی

مرتضی روغنی ها متهم ردیف سوم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه ای قطعات خودرو به ارزش بیش از ۱۱۸ میلیون دلار منضم به جعل اسناد به ۲۰ سال و یک ماه حبس محکوم می شود. در زندان و مصادره کلیه اموالی که متهم از راههای نامشروع به دست آورده به اتهام شریک بودن در استفاده از اسناد جعلی و جبران خسارت وارده به 8 ماه حبس تعزیری محکوم و به 2 سال و یک ماه حبس محکوم شد. زندان به اتهام شریک جرم در پرداخت رشوه و مشارکت در فرار حامد خاتمی. پور به یک سال و یک ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

4- حامد جاتمی پور

حامد خاتمی پور متهم ردیف چهارم این پرونده به اتهام فعالیت عمده قاچاق در نظام اقتصادی کشور و مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه ای قطعات خودرو به ارزش بیش از 128 میلیون دلار به تحمل 12 سال حبس محکوم می شود. و 8 ماه حبس و مصادره کلیه اموالی که متهم از طرق غیرقانونی از قانون به دست آورده و به اتهام جعل اسناد و جبران خسارت وارده به اتهام استفاده از سند مجعول به 14 ماه حبس تعزیری محکوم شده است. . برای گذراندن 22 ماه زندان، متهم به استفاده از مهر جعلی اتاق بازرگانی چین، گذراندن 14 ماه زندان و پرداخت رشوه، محکومیت به 21 ماه زندان و مصادره دارایی های به دست آمده از طریق رشوه.

مردادعلی کرم نیا، حسن صفریان و مهدی شهابی دیگر متهمان این پرونده به 10 سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل مبلغ دریافتی و انفصال موقت به مدت 3 سال محکوم شدند.

این متهمان با توجه به اینکه افراد مذکور از کارکنان گمرک جمهوری اسلامی ایران هستند، متهم به قاچاق سازمان یافته و حرفه ای قطعات خودرو هستند. اشتباهات هر یک از آنها به 2 سال حبس و جزای نقدی معادل سه برابر دارایی و در صورت اختلاس به 10 سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد اموال اختلاس شده با جزای نقدی محکوم شدند. برابر با دو برابر مقدار اختلاس شده.

مورد دوم گروه اعظم

همچنین در رابطه با جنایات گروه اعظم پرونده دیگری در شعبه چهارم دادگاه ویژه برای رسیدگی به پرونده ها تشکیل شده است. دانشگاهیان و مفسدان اقتصادی شکل گرفتند.

محاکمه این پرونده در 23 جولای 2019 آغاز شد.

متهم پرونده دوم گروه اعظم

متهمان پرونده دوم گروه اعظم عبارتند از: عباس ایروانی، فریدون ساعی، عبدالرحیم گرامی، منصور مسعودی، حسین زارع و همایون نکونام.

اتهامات و تصمیم نهایی دادگاه در مورد متهم پرونده دوم گروه اعظم

اتهامات و رای نهایی دادگاه در مورد متهمان این پرونده به شرح زیر است:

در این پرونده، عباس ایروانی متهم است که از طریق اخلال در نظام پولی و پولی کشور از طریق تحصیل اموال و وجوه زیادی از شبکه بانکی از طریق نامشروع در اخلال در نظام اقتصادی کشور و در مجموع بیش از آن غیرقانونی است. بیش از یک میلیارد و 400 میلیون درهم امارات، 48 میلیون دلار، 13 میلیون یورو، 2.6 تریلیون ریال، با توجه به عدم جبران خسارت و آثار زیانبار جرایم ارتکابی، تحمل 25 سال حبس و مصادره کلیه خواص به دست آمده از طرق غیر قانونی و رد مال شبکه بانکی محکوم شد.

همچنین به اتهام همکاری در جعل 36 فقره گواهی بازرسی با پرداخت وجه جعل گواهی، 2 سال و یک ماه حبس تعزیری، به اتهام استفاده از 36 فقره گواهی بازرسی جعلی با ارائه به بانک جهت دریافت وجوه مشروط به اعتبار اسنادی به اتهام جعل 69 پرونده و استفاده از آنها با ارائه به بانک به 3 سال و 6 ماه حبس و به 3 سال و 6 ماه حبس و خسارت محکوم شده است.

2- عبدالرحیم گرامند

در این پرونده عبدالرحیم گرامی به اتهام همکاری در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق کمک به کسب مبالغ هنگفت از طرق غیرقانونی برای شرکت های گروه اعظم به پنج سال زندان محکوم شد.

3- فریدون ساعی

در این پرونده فریدون ساعی متهم به نماینده مجلسی است که با جعل 36 برگه بازرسی جعلی و تحویل آن به شرکت های گروه اعظم برای ارائه به بانک و ایجاد بستر برای ورود منابع بزرگ، اخلال جدی در نظام اقتصادی کشور ایجاد کرده است. نقدینگی از بانک به نحو مجرمانه و غیرقانونی به تحمل 10 سال و 6 ماه حبس تعزیری به اتهام تحصیل مال غیرقانونی به مبلغ 20400 دلار به تحمل 2 سال و 6 ماه حبس تعزیری و رد اصل دارایی و جزای نقدی معادل 2 برابر دارایی مکتسبه، متهم به پرداخت رشوه به 3 سال و 6 ماه حبس تعزیری و مصادره دارایی های حاصل از رشوه و جعل قولنامه محکوم خواهد شد. کوتاکانا (جامعه بازرسی سوئیس) وی را به 3 سال و 6 ماه حبس تعزیری و جبران خسارت وارده محکوم کرد.

4-همایون نکونام

در این پرونده همایون نکونام به اتهام اخذ رشوه به 8 سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل وجوه حاصل از رشوه و انفصال دائم از خدمات دولتی به اتهام مشارکت در جعل به 2 سال حبس محکوم شد. . در زندان و متهم به تحویل اسناد دولتی به افراد غیرمجاز. شخص صالح به یک سال حبس تعزیری و جبران خسارات وارده محکوم شده است.

5- حسین زارع میرک آباد

در این پرونده، حسین زارع متهم به دریافت رشوه برای استرداد رشوه و تحمل 4 سال حبس تعزیری و 3 سال انفصال موقت و جزای نقدی معادل وجه به دست آمده از رشوه به اتهام مشارکت در جعل است. ، به دو سال حبس و به اتهام تحویل اسناد دولتی به افراد دیگر مناسب محکوم به 1 سال حبس و جبران خسارت.

6- منصور مسعودی

منصور مسعودی به اتهام واسطه گری در پرداخت رشوه و همکاری در جعل به 3 ماه و یک ماه حبس تعزیری محکوم شد.

لازم به ذکر است روزهای بازداشت در مورد متهم تخفیف و محاسبه خواهد شد.

همینطور حکم صادره در هر دو مورد قطعی و اجرائی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=224764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.