افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

ایرلند کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 270989
ایرلند کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت ایرلند اعلام کرده است که کشور فلسطین را روز چهارشنبه رسما به رسمیت می شناسد. زودتر وزیر امور خارجه ایرلند اعلام کرد که کشورش در پایان ماه جاری فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسد. دو روز پیش نخست وزیر اسلوونی اعلام […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت ایرلند اعلام کرده است که کشور فلسطین را روز چهارشنبه رسما به رسمیت می شناسد.

زودتر وزیر امور خارجه ایرلند اعلام کرد که کشورش در پایان ماه جاری فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسد.

دو روز پیش نخست وزیر اسلوونی اعلام کرد که این کشور در ماه آینده کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می شناسد.

“رابرت بالون“، نخست وزیر اسلوونی در مصاحبه با کانال سی نیوز که در که دروی با ابراز تاسف از وضعیت انسانی در نوار غزه، وضعیت بریکه را یک فاجعه توصیف کرد.

نخست وزیر اسلوونی وی با اشاره به نقض قوانین حقوق بشر در غزه، اعلام کرد که کشور مستقل فلسطین را ماه آینده به رسمیت می شناسد.

وی همچنین در جایی دیگر از سخنان خود اعلام کرد که اختلاف در مواضع کشورهای اروپایی کمکی به برقراری صلح نمی کند.

پیش از این، در ماه مارس، مقامات اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مایلند کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

هفته گذشته نیز جوزف لکه. خالمسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اسپانیا، ایرلند و اسلوونی قصد دارند در 21 ماه مه فلسطین را به رسمیت بشناسند و ممکن است کشورهای دیگر نیز از آن پیروی کنند.

دیروز روزنامه عبری زبان اسرائيل دودی تاکید کرد که هدف از عملیات نظامی علیه رافا همانطور که برخی از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفته اند، از سرگیری مذاکرات تبادل اسرا است.

این روزنامه خاطرنشان می کند که این بار برخی از وزرا حاضر به پذیرش آزادی تعداد کمتری از اسرای زنده اسرائیلی هستند اما نه به قیمت پایان جنگ و امیدوارند فشار نظامی در حین عملیات رافا تا حماس را وادار به بله گفتن به طرح آتش بس کند.

اسرائيل دودی وی تاکید کرد: با این حال، تا این لحظه کابینه جنگ هیچ طرح یا پیشنهاد قانع‌کننده‌ای ارائه نکرده است که بتواند حماس را به میز مذاکره بازگرداند و احتمالاً در جلسه بعدی کابینه جنگ به این موضوع و تشدید حملات علیه این کشور رسیدگی خواهد شد. رافا مرور.

شبکه زبان عبری از وی همچنین از تشدید حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور خبر داد رافا و ارتش اسرائیل در امتداد محور فیلادلفیا شروع به پیشروی کرد.

پایگاه خبری عبری 0404 نیز اعلام کرد که هرزی هلیوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که ما به دنبال زنده بازگرداندن اسرا و انتقال اجساد اسرای کشته شده به اسرائیل هستیم.

حلیوی تصریح کرد که ما حاضریم برای بازگرداندن اجساد اسیران کشته شده در غزه و دفن آنها در اسرائیل، عملیات خطرناک و پیچیده ای انجام دهیم و این از ارزش بالایی برخوردار است.

لازم به ذکر است که در آخرین دور مذاکرات، اگرچه حماس طرح پیشنهادی میانجی ها را پذیرفت، اما رژیم صهیونیستی از پذیرش این طرح خودداری کرد و در عوض به عملیات نظامی علیه آن پرداخت. رافا او با این تصور که می تواند از این عملیات به عنوان اهرم فشار بر حماس و مقاومت استفاده کند و آنها را مجبور به پذیرش آتش بس موقت و تبادل اسرا بدون توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از غزه کند، آغاز کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=270989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.