افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

ایرج مصداقی; مغرور، دروغگو و فروشنده – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 139254
ایرج مصداقی;  مغرور، دروغگو و فروشنده – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر_ گروه سیاست؛ هادی رضایی; بخش دوم: در پرونده حمید نوری شهروند بی گناه کشورمان که توسط دستگاه قضایی پادشاهی سوئد به دلیل نقض جدی حقوق بشر تحت بازجویی قرار دارد، ایرج مصداقی یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین نقش یکی از این افراد را بازی می کند. نقش های اصلی با نگاهی به […]

خبرگزاری بیشتر_ گروه سیاست؛ هادی رضایی; بخش دوم: در پرونده حمید نوری شهروند بی گناه کشورمان که توسط دستگاه قضایی پادشاهی سوئد به دلیل نقض جدی حقوق بشر تحت بازجویی قرار دارد، ایرج مصداقی یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین نقش یکی از این افراد را بازی می کند. نقش های اصلی با نگاهی به سابقه رفتاری او می توان به بطلان تمام گفته های او در مورد شهروند کشورمان رسید.

ایرج مصداقی فرزند رحمت الله در سال 1339 در تهران به دنیا آمد. وی در همه پرسی جمهوری اسلامی ایران در 22 فروردین شرکت کرد. ۱۳۵۸ شرکت کرد (مطابق مهر روی کپی شناسنامه. مصداقی در سال 59 دیپلم گرفت و سپس در درمانگاه قائم واقع در خیابان تهران نو به عنوان حسابدار مشغول به کار شد. زیاد دوست نداشت و تنها درس بخواند. ج گاهی کتاب های داستانی می خوانم. تحصیلاتش دیپلم بود تا اینکه از زندان آزاد شد. در همین حال او از سال 1956 تا 1957 در آمریکا بود.

ایرج مصداقی چه زمانی که در ایران در زندان بود و چه زمانی که قصد داشت یک شهروند ایرانی را در سوئد دستگیر کند، همیشه دو ویژگی مهم شخصیتی خود را نشان می دهد: غرور و دروغگویی.

وی در بیانیه 12/09/1362 می نویسد:

من شخصاً همیشه از غرور رنج می‌بردم و همیشه سعی می‌کردم خودم را بیشتر از آنچه هستم نشان دهم و در ذهن دیگران قهرمان شوم و اغلب اخبار را باور نمی‌کردم و به آن عمل نمی‌کردم. … و شعار می دادم و از این نظر حتی برای حفظ شخصیتم به وضوح دروغ می گفتم.در بند 19 هم همین مشکل را داشتم با اینکه بیرون منفعل بودم چون قبلاً یک بار دستگیر شده بودم و قبلاً از آنجا اخراج شده بودم. سازمان به دلیل ترس از جانم و میل به بهبودی اما دوباره در زندان ویژگی های فوق به من رسید و از این نظر در بند 19 نیز سعی کردم بیشتر از آنچه که دارم خود را نشان دهم و با بچه ها صحبت کنم. در مورد چیزهای مختلفی که حتی خودم را باور نمی کردم که در ذهن آنها جایی پیدا کنم و آنها را دوست داشته باشم …. وقتی به جمع عمومی برگشتم سعی کردم قهرمان شوم، اگرچه می دانستم که قهرمان نیستم. و نه من اهل عمل بودم.

حمید نوری قربانی آرزوهای مصداقی


بدون شک ایرج حمید نوری را قربانی خواسته های خود کرد. او حمید نوری را به دام انداخت تا قهرمان شود و بدین ترتیب به قول خودش «خودش را تبلیغ کند».

مثلاً زمانی که در ایران در زندان بودم، سعی می کردم وضو بگیرم. او درباره این مسخره بازی ها می گوید: انگیزه من از این مسخره بازی ها و اعمال حقیر فقط تبلیغ خودم بود…

لذا در پرونده فعلی سوئد نیز برای ابرقهرمان شدن علیه جمهوری اسلامی ایران و شخصاً علیه آقای نوری شایعه و شایعه مطرح کرده است.

یکی از تألیفات ایرج در تاریخ 12/1/1362 درباره او چنین می نویسد:

«در سالن جلوی بچه ها صحبت می کرد و نفرت و انزجار خود را از سازمان منافقین اعلام می کرد و توبه می کرد، داخل زندان کار می کرد، ایرج در زندان می گفت سازمان منافقین می گفت روزها باید روزه گرفت. هفته به جز دوشنبه ها و پنجشنبه ها.و قرآن زیاد می خواند.به خدا شهادت می دهم که خودش همه این حرف ها را زده و حتی یک آیه قرآن را درست نمی توانست بخواند.بیشتر حرف هایش خالی بود. به قول بچه ها دروغ می گفت.»

همچنین ایرج انسان بسیار مغروری است. جوگیری بود. هر چند بعضی چیزها را با دل و عقل نمی پذیرفت، اما به قول خودش غرورش اجازه نمی داد حقایق را بپذیرد. مثلاً در بخشی از اظهاراتش درباره مصاحبه هایی که همکلاسی هایش با او انجام می دادند، می گوید: «… این سلسله مصاحبه ها روی بچه ها از جمله من خیلی تأثیر داشت، چطور اینطور و بر علیه برگشتند. مواضع کرامت قبلی؟” موضع گرفته اند؟ اما غرورم اجازه نمی داد درست فکر کنیم، با اینکه مخالف اقدامات سازمان بودم و مبارزه بی پایان و بی پایانی داشتم، اما همانطور که همیشه دوست داشتم شخصیتی به نام انقلابی شوم، هرچند می دانستم که «نداشتم. آن کار و من فقط اهل حرف هستم نه اهل عمل، سعی کردم نظر بچه ها را در مورد مصاحبه ها جویا شوم و در آخر بگویم طرف بریده شده یا نه و از این قبیل تحلیل ها».

آزادی ایرج به دلیل قاچاق انسان است

یکی دیگر از ویژگی های ایرج مصداقی که امروز حتی آزادی خود را مدیون آن است این است که اطلاعات دوستان، همکاران و همراهان خود را به راحتی در اختیار مسئولین مربوطه قرار می داد. او در بخشی از بیانیه خود می گوید: «الان می توانم در مورد تک تک افرادی که نام بردم، اگر بخواهید، اطلاعاتی بنویسم و ​​به طور کلی چگونه عمل کرده اند یا در مورد افراد دیگر… به طور کلی، برخی از بچه ها فکر می کنند که ما باید صحبت کرد مطالب کمی کوتاه شد تا به همدیگر فشار نیاوریم و بتوانیم از خودمان محافظت کنیم، البته این را بچه های اتاق 5 قزلحصار گفتند و اگر خواستید به مردم شما می نویسم که تا جایی که من به یاد دارم.”

شایعه پراکنی از ویژگی های بارز مصدق است

شایعه پراکنی از دیگر ویژگی های ایرج مصداقی بود. حتی در داخل زندان هم دوست داشت شایعه درست کند تا بتواند همیشه توجه دیگران را به خود جلب کند. به گفته یکی از همبندانش، ایرج در تاریخ 12/01/1362 در زندان شایعه‌ای می‌گوید که پسران جدیدی که از زندان‌های دیگر می‌آیند می‌گویند عمو جلال را گرفتند، با او مصاحبه کردند و سپس اعدام کردند. وی همچنین گفت: زمانی که مادران برای رسیدگی به وضعیت فرزندان خود به جلوی زندان قزل حصار رفتند، تظاهراتی برپا شد و دو تن از مادران در آنجا به قتل رسیدند. با این حال، چنین مواردی هرگز اتفاق نیفتاد.

به طور کلی، شناخت ویژگی های شخصیتی ایرج مصداقی در زمان حضور در ایران و در زندان به ما کمک می کند تا درک دقیق تری از گفتار و رفتار او در پرونده حاضر داشته باشیم. او در زندان ایران با دروغ های فراوان و رفتارهای مرموز سعی در نجات خود داشت، اما امروز در برابر پلیس و دادگاه سوئد تمام تلاش خود را برای دروغ گویی و شایعه پراکنی به کار می گیرد تا طرف مقابل در زندان باشد. دارای.
در نتیجه لازم است دادگاه تجدیدنظر پرونده شخصی ایرج مصداقی را با دقت و کارشناسانه بررسی کند و اجازه ندهد یک فرد بی گناه قربانی دروغ و امیال خودخواهانه او شود. بدون شک تصمیم دادگاه در مورد شواهد اظهارات نادرست اعتبار سیستم قضایی و پلیس سوئد را زیر سوال می برد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.