افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

ایران یک قدرت بزرگ منطقه ای است

  • کد خبر : 360347
ایران یک قدرت بزرگ منطقه ای است

به گزارش بازار، علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز (پنجشنبه) در حاشیه نشست مقامات ارشد امنیتی کشورهای بریکس در سن پترزبورگ روسیه با وانگ یی وزیر امور خارجه چین دیدار کرد. وزیر امور خارجه چین در این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ منطقه ای است. روابط چین […]

به گزارش بازار، علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز (پنجشنبه) در حاشیه نشست مقامات ارشد امنیتی کشورهای بریکس در سن پترزبورگ روسیه با وانگ یی وزیر امور خارجه چین دیدار کرد.

وزیر امور خارجه چین در این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ منطقه ای است. روابط چین با ایران تحت تأثیر دیگران قرار نخواهد گرفت و ما از تمامیت ارضی و حاکمیت ایران حمایت می کنیم.

این دیپلمات ارشد چینی تاکید کرد: چین به توافقنامه مشارکت راهبردی دو کشور پایبند است و زمینه های همکاری جدیدی را نیز در نظر داریم.

وانگ یی با بیان اینکه پکن و تهران چالش ها و تهدیدهای یکسانی دارند و بنابراین باید با یکدیگر همکاری کنند، گفت: باید تلاش های آمریکا علیه ایران، روسیه و چین را خنثی کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه روابط پکن و تهران در دولت جدید گفت: آمادگی داریم همکاری ها را در چارچوب کریدورهای حمل و نقل تقویت کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این جلسه با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم به ریاست «مسعود المادیجیان» گفت: دولت جدید جمهوری اسلامی ایران نیز سیاست ثابتی در قبال دارد. چین و رویکرد توسعه روابط تهران و پکن را دنبال می کند.

احمدیان گفت: تسهیل در اجرای سند همکاری بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و چین و رفع موانع پیش روی آن در دستور کار قرار دارد.

این مقام ارشد ایرانی همچنین تاکید کرد: همکاری های دوجانبه و چندجانبه ایران و چین به تقویت صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=360347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.