افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

ایران یکی از بهترین تیم های فوتسال جهان است/هدف ما خروج از گروه است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 353251
ایران یکی از بهترین تیم های فوتسال جهان است/هدف ما خروج از گروه است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

جام جهانی فوتسال 2024 با حضور 24 تیم از 24 شهریورماه در ازبکستان برگزار می شود. تیم ازبکستان در گروه F با فرانسه، گواتمالا و ونزوئلا همگروه است. فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با رومان آلوارادو بازیکن تیم ملی گواتمالا گفتگو کرد. مصاحبه فیفا با رومان آلوارادو به شرح زیر است: گاهی اوقات سخت ترین […]

جام جهانی فوتسال 2024 با حضور 24 تیم از 24 شهریورماه در ازبکستان برگزار می شود. تیم ازبکستان در گروه F با فرانسه، گواتمالا و ونزوئلا همگروه است.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با رومان آلوارادو بازیکن تیم ملی گواتمالا گفتگو کرد.

مصاحبه فیفا با رومان آلوارادو به شرح زیر است:

گاهی اوقات سخت ترین لحظات زندگی می تواند به یک نعمت تبدیل شود. زمانی که رومن آلوارادو کودکی بود و در گواتمالا بزرگ می‌شد، به عنوان یک فوتبالیست جوان در رده‌های جوانان Municipal، یکی از معتبرترین باشگاه‌های آمریکای مرکزی، درخشید.

مادرش هر روز با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی او را به تمرین می برد، اما خستگی طولانی مدت رفت و برگشت تاثیر خود را گذاشت. آلوارادو به دلیل مشکلات مالی نتوانست به بازی در تیم شهرداری ادامه دهد، اما یک مدرسه فوتبال سرپوشیده در نزدیکی خانه او ناجی او شد.

اکنون، تقریباً دو دهه بعد، آلوارادو 27 ساله خود را برای سومین جام جهانی فوتسال آماده می کند و می خواهد به تیم گواتمالا کمک کند تا در ازبکستان 2024 تاریخ ساز شود. تیم آبی و سفید هرگز از مرحله گروهی عبور نکرده و امیدوار است به این موفقیت دست یابد. موفقیت در ششمین تجربه جام جهانی.

آغاز فوتسال برای آلوارادو

آلوارادو در مورد شروعش در فوتسال گفت: من وقتی کوچک بودم یازده نفره فوتبال بازی می کردم. مادرم مرا با وسایل نقلیه عمومی به تمرینات تیم شهرداری برد، اما فاصله زیاد بود و مادرم تصمیم گرفت دیگر نروم. ما به دنبال راهی برای ادامه بازی بودیم و مادرم یک مدرسه فوتسال پیدا کرد که به خانه ما نزدیکتر بود. مامانم همیشه همراهم می‌کرد و وقتی نمی‌توانست، مطمئن می‌شد که یکی دیگر مرا می‌برد تا تنها نباشم.

اگر به جای فوتسال به فوتبال ادامه می دادی

بله، باید بگویم همیشه این احساس وجود دارد که اگر ادامه می دادم چه می شد، اما معتقدم که در نهایت خدا برای هر یک از ما راهی دارد و این مسیر من بود. بسیار سپاسگزارم که این فرصت به من داده شد.

وضعیت فوتسال در گواتمالا

آلوارادو درباره وضعیت فوتسال در گواتمالا گفت: فوتسال در گواتمالا حمایت زیادی دارد. ما یک اتاق خیلی خوب داریم که جام جهانی 2000 در آن برگزار شد، کشورمان عاشق فوتسال است و امیدواریم کم کم این روند ادامه پیدا کند. ما قطعاً در حال پیشرفت هستیم، اما همچنین می‌خواهیم در برخی زمینه‌ها پیشرفت کنیم.»

اولین گل شما در جام جهانی 2021

علامت گذاری همیشه مهم است. من بازیکنی تهاجمی و بسیار تهاجمی هستم، بنابراین گلزنی در جام جهانی مقابل روسیه که یکی از بهترین تیم های جهان است، برای من و خانواده ام شادی بزرگی بود. امیدوارم در این جام جهانی بتوانم با زدن گل های بیشتر شادی بیشتری را برای خانواده ام رقم بزنم.

بازی در سومین جام جهانی

آلوارادو گفت: بسیار خوشحالم، اما در عین حال واقعاً می خواهم عملکردم را بهبود ببخشم. فکر می کنم در دو جام جهانی اخیر که بازی کردم عملکرد خوبی داشتم، اما می توانستم بهتر باشم و بیشتر تلاش کنم. هنوز چیزهای زیادی برای پیشرفت دارم و امیدوارم این جام جهانی جامی باشد که در آن همه چیز برای من خوب پیش برود.

ایران یکی از بهترین تیم های فوتسال جهان است/هدف ما صعود از گروه است

آماده شدن برای ازبکستان 2024

ما با کویت، افغانستان و نیوزلند بازی دوستانه انجام دادیم. کویت را بردیم که تیم بسیار قوی و فیزیکی است. افغانستان تیم خوبی است، تیمی است که زیاد می دود و این اولین حضورش در جام جهانی است، اما تیم خوبی است. بازی را در 40 ثانیه آخر با نتیجه 5-4 باختیم. تیمی منظم و با بازیکنان بسیار چابک است. نیوزلند را هم ۶ بر ۲ بردیم. ما به بسیاری از مسابقات بین المللی عادت نداریم، بنابراین این مسابقات کمک زیادی به ما کرد و باعث شد تا به سرعت بازی در این سطح عادت کنیم.

عملکرد گواتمالا در بازی های تدارکاتی

آلوارادو درباره عملکرد این تیم در بازی های دوستانه گفت: فکر می کنم به خوبی هماهنگ شده ایم. ما یک گروه متحد هستیم و کارها را به خوبی انجام می دهیم، جزئیات را تنظیم می کنیم و وارد ریتم مسابقات می شویم. فکر می کنم در این جام جهانی عملکرد خوبی خواهیم داشت و هدفمان صعود به دور بعد است. ما هنوز باید در دفاع و تمام کردن پیشرفت کنیم. فکر می کنم دفاع ضعیف ترین قسمت کار ماست.

اولین صعود به دور حذفی

او گفت: گواتمالا می خواهد تاریخ بسازد. در جام جهانی قبلی خیلی به صعود به مرحله بعد نزدیک بودیم. بازی اول را بردیم اما در دو بازی دیگر خوب عمل نکردیم. اما فکر می کنم برای این جام جهانی تیم بسیار متحدی داریم. در این تیم 8 بازیکنی هستند که در جام جهانی قبلی بازی کردند و این به ما کمک زیادی خواهد کرد.

نظر شما در مورد فرانسه، ایران و ونزوئلا

آلوارادو در خصوص رقبای مرحله گروهی گفت: فکر می کنم این سخت ترین گروهی است که گواتمالا تا به امروز در جام جهانی داشته است. فرانسه برای اولین بار در جام جهانی حضور دارد، اما تیم بسیار قدرتمندی است. ایران یکی از بهترین تیم های جهان است و ونزوئلا سومین تیم آمریکای جنوبی پس از برزیل و آرژانتین است. گروه سختی است اما برای ما غیرممکن نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=353251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.