افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

ایران کشور دوست و برادر ما باقی می ماند.

  • کد خبر : 188059
ایران کشور دوست و برادر ما باقی می ماند.

به گزارش بازار، انورالحق کاکر در گفت و گو با شبکه های مختلف خبری پاکستان اظهار داشت: پاکستان همواره در فراز و نشیب های منطقه ای و بین المللی از همسایه و برادر خود ایران حمایت کرده و هرگز وارد ماجراجویی علیه این کشور نشده است. وی افزود: پاکستان در گذشته اقداماتی را برای رفع […]

به گزارش بازار، انورالحق کاکر در گفت و گو با شبکه های مختلف خبری پاکستان اظهار داشت: پاکستان همواره در فراز و نشیب های منطقه ای و بین المللی از همسایه و برادر خود ایران حمایت کرده و هرگز وارد ماجراجویی علیه این کشور نشده است.

وی افزود: پاکستان در گذشته اقداماتی را برای رفع نگرانی‌های امنیتی ایران از جمله استرداد عناصر تروریستی به تهران انجام داده است و اکنون امیدواریم بتوانیم با استفاده از کانال‌های ارتباطی متعدد بین دو کشور، چالش‌های مشترک در مرزهای خود را برطرف کنیم. به ویژه از طریق تقویت همکاری در امور امنیتی و اطلاعاتی.

نخست وزیر دولت موقت پاکستان تصریح کرد: ایران کشور دوست و برادر ما باقی می ماند و خوشبختانه هیچ مناقشه راهبردی یا اختلاف اصولی بین دو همسایه وجود ندارد.

انورالحق با تاکید بر موضع پاکستان در حمایت از فلسطین گفت: به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور هیچ توجیه اخلاقی، سیاسی و اقتصادی برای پاکستان ندارد و ما بر این رویکرد تکیه داریم.

وی افزود: تلاش ها برای عادی سازی روابط با رژیم غاصب اسرائیل از زمان انور سادات در مصر تا معامله قرن (معامله ابراهیم) ناموفق بوده است.

وی اقدام برخی کشورهای عربی برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را موضوع داخلی آن کشورها دانست و افزود: ما در مورد تصمیم این دولت ها و سیاست خارجی آنها اظهار نظر نمی کنیم زیرا این کشورها مستقل هستند و بر اساس آنها تصمیم می گیرند. نیاز دارد.

انورالحق کاکر افزود: اما در بحث پاکستان نیازی نیست که ما در مقوله ای قرار بگیریم که هیچ توجیه اخلاقی، سیاسی و اقتصادی نداشته باشد، زیرا به نظر ما به رسمیت شناختن اسرائیل مصلحت نیست. از پاکستان.

وی تاکید کرد: موضع پاکستان در برابر اسرائیل دائمی است و ما در پاکستان اجماع ملی داریم که هرگز اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت نخواهیم شناخت.

نخست وزیر پاکستان در خصوص روابط با هند نیز گفت که حل مناقشه کشمیر تنها راه عادی سازی روابط دو کشور است.

وی تصریح کرد: عملیات اخیر پاکستان علیه تروریست های تجزیه طلب بلوچ پیامی روشن برای هند است و تروریست های تجزیه طلب بلوچ در فهرست گروه های تروریستی بسیاری از نهادهای بین المللی قرار گرفته اند.

نخست وزیر پاکستان در مورد روابط با افغانستان نیز گفت که سیستم این کشور از کار افتاده است و کابل اقدامات کافی برای رفع نگرانی های امنیتی اسلام آباد انجام نداده است.

وی هرگونه تعامل با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را رد کرد و افزود: طالبان پاکستانی باید بدون قید و شرط تسلیم شوند، در غیر این صورت نیروهای مسلح و مردم پاکستان آماده ادامه جنگ با تروریست ها حتی تا صد سال آینده هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.