افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

ایران و آمریکا در آستانه جنگ!؟

  • کد خبر : 184947
ایران و آمریکا در آستانه جنگ!؟

با توجه به بازار، احسان کیانی نوشت: «اکونومیست» در گزارشی به تاریخ اول بهمن 1402 تشدید تنش‌های اخیر بین تهران، تل‌آویو و واشنگتن را ارزیابی می‌کند و نویسندگان این مقاله با اشاره به «کارزار تروریستی» اسرائیل علیه نیروهای ایرانی و محور مقاومت، اظهار داشتند که ایران و آمریکا کشورها در آستانه درگیری هستند. به گفته […]

با توجه به بازار، احسان کیانی نوشت: «اکونومیست» در گزارشی به تاریخ اول بهمن 1402 تشدید تنش‌های اخیر بین تهران، تل‌آویو و واشنگتن را ارزیابی می‌کند و نویسندگان این مقاله با اشاره به «کارزار تروریستی» اسرائیل علیه نیروهای ایرانی و محور مقاومت، اظهار داشتند که ایران و آمریکا کشورها در آستانه درگیری هستند.

به گفته نویسندگان، حمله اخیر مقاومت عراق به پایگاه عین الاسد که بیش از 40 موشک مورد اصابت قرار گرفت، شدیدترین حمله از بیش از 140 حمله به پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه بود. از آغاز طوفان الاقصی. به گفته نویسندگان، این حمله باعث “تلفات و جراحات” شد. با این حال، به گفته آنها، دولت بایدن تاکنون ترجیح داده است در برابر این حملات به ایران پاسخی ندهد، زیرا در آستانه انتخابات، خواهان درگیری نظامی «حتی اگر نشانه ضعف آمریکا باشد» نیست. ” .

بر اساس این گزارش، از سوی دیگر، آمریکا اگرچه بر این باور است که انصارالله یمن عملیات دریایی را با حمایت ایران انجام داده است، اما حتی تلاشی برای تشدید درگیری با انصارالله ندارد و به دنبال «یک کارزار نظامی با ثبات تر» است که این کار را انجام دهد. به تدریج توانمندی های سربازان این جنبش را هدف قرار می دهند.

به گفته نویسندگان، اگرچه تهران و واشنگتن «از درگیری مستقیم پرهیز کرده‌اند»، اسرائیل مستقیماً به ایران، از جمله ترور شهید رضی موسوی، حمله کرده است. افسر تدارکات سپاه قدس اواخر آذرماه و شهید حجت الله امیدوار افسر اطلاعات سپاه قدس سوریه در روزهای گذشته است.

علی واعظ، مدیر برنامه ایران گروه بحران بین‌المللی، به نویسندگان این مقاله گفت: “ایران تا کنون صبر استراتژیک خود را نشان داده است، اما اکنون احساس می‌کند باید بازدارندگی خود را دوباره برقرار کند. البته، ایران محتاط است و از جنگ اجتناب می‌کند.” این تصور که رویکرد دفاعی دارد، به همین دلیل به مقر موساد در اربیل عراق و مقر تروریست ها در ادلب سوریه حمله کرد.

به گفته نویسندگان، بایدن در آستانه رقابت با ترامپ، نمی خواهد دست تبلیغاتی کمپین رقیب را با ورود به جنگی جدید در خاورمیانه پر کند. اما آرون میلر از «بنیاد کارنگی» معتقد است که «اگر یکی از این حملات منجر به کشته شدن تعداد قابل توجهی از سربازان آمریکایی شود، دولت چاره ای جز حمله به سپاه پاسداران نخواهد داشت».

در شرایطی که دیسانتیس از رقابت داخلی جمهوری خواهان خارج شده و ترامپ گام بلندی در جهت نامزدی نهایی این حزب برداشته است، دولت بایدن در مدیریت بحران های خود در منطقه دچار تناقض است. از یک سو، ورود به درگیری او را از شعار تبلیغاتی «پایان جنگ های بی پایان» که با خروج از افغانستان متبلور شد، دور می کند. از سوی دیگر، انفعال در برابر مقاومت، او را دچار تبلیغات جمهوری خواهان خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.