افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

ایران هیچ گروه نیابتی یا جنگی در منطقه ندارد.

  • کد خبر : 116048
ایران هیچ گروه نیابتی یا جنگی در منطقه ندارد.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در سفری بسیار کوتاه برای شرکت در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره فلسطین در نیویورک به سر می برد، در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان، شبکه خبری آمریکایی وابسته به دموکرات ها افزود. در این کشور: البته ما از فلسطین […]

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در سفری بسیار کوتاه برای شرکت در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره فلسطین در نیویورک به سر می برد، در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان، شبکه خبری آمریکایی وابسته به دموکرات ها افزود. در این کشور: البته ما از فلسطین حمایت می کنیم. ما همواره از فلسطین حمایت سیاسی، رسانه ای و بین المللی کرده ایم و هرگز آن را پنهان نمی کنیم. این یک واقعیت است.

وزیر امور خارجه ایران در عین حال تصریح کرد: اما اگر اقداماتی که بر اساس مفاد و نص صریح حقوق بین الملل در دفاع از سرزمین اشغال شده انجام دادند و بخواهند آن را پس بگیرند و فلسطین را از اشغال نجات دهند و آزاد کنند. آیا عمل آنها صحیح است یا قانونی یا خیر؟ ما داریم فکر میکنیم [بله]آنها طبق قوانین بین المللی عمل کرده اند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ادعای آمریکا مبنی بر حمله به نیروهای این کشور در منطقه غرب آسیا، گفت: هر حمله ای در منطقه انجام شود و اینکه آیا منافع آمریکا هدف گروهی است، باید انجام شود. مرتبط با گروه اسلامی جمهوری: ایران بدون ارائه هیچ مدرکی کاملا اشتباه و بی اساس است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: دو هفته پیش در عراق، سوریه و لبنان بودم. از نزدیک دیدم که بالاخره مردم منطقه نسبت به اتفاقاتی که در فلسطین می افتد نوعی همدردی و حساسیت دارند. همه یک دین و یک احساس مشترک دارند و مردم کارها را خودجوش انجام می دهند. آنها از ما دستور نمی گیرند، بر اساس منافع خود عمل می کنند. اگرچه عملیاتی که حماس انجام داد یک تصمیم کاملاً فلسطینی بود، اما خودشان مسئولیت خود را پذیرفتند، تصمیم گرفتند و عمل کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که اگر ایران در این بحران نقشی ندارد، چرا درگیر این جنگ هستید؟، گفت: این آمریکاست که درگیر جنگ است. اما ما نسبت به وضعیت منطقه خود بی تفاوت نیستیم. ما در منطقه خودمان هستیم. ما در منطقه خودمان زندگی می کنیم. ایالات متحده هزاران مایل دورتر است، اما می خواهد در تمام امور منطقه ما دخالت کند. آیا این سوال را از دولتمردان آمریکایی می‌پرسید و به آنها می‌گویید که در عراق و سوریه چه می‌کنند؟ آیا دولت سوریه از شما برای بازدید از یک پایگاه نظامی در شرق فرات دعوت کرده است؟ بپرسید با نتانیاهو چه می کنید؟ آمریکا پشت جنگی که هفت هزار زن و کودک فلسطینی را کشته است، چه می کند؟ ما در منطقه خودمان هستیم. ما از امنیت ملی خود دفاع می کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: ایران هیچ گروه نماینده ای در منطقه ندارد. ایران هرگز جنگ نیابتی نداشته است. این اسرائیل است که نیروی نیابتی آمریکا در منطقه بوده و منطقه ما را ناامن کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=116048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.