افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

ایران هر دستی که برای دوستی دراز شود را به گرمی می‌فشارد

  • کد خبر : 82202

آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور ایران در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: جهان تحولات بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند. خبرگزاری میزان– آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی ۲۰۲۳ سازمان ملل با اشاره به آموزه‌های قرآن کریم به‌عنوان کتاب آخرین پیامبر خدا، توجه به ارزش‌های والایی که انسان را به‌سوی کمال سوق می‌دهد، تضمین‌کننده آینده […]

آیت‌الله رئیسی: ایران هر دستی که برای دوستی دراز شود را به گرمی می‌فشارد

آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور ایران در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: جهان تحولات بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند.

خبرگزاری میزان– آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی ۲۰۲۳ سازمان ملل با اشاره به آموزه‌های قرآن کریم به‌عنوان کتاب آخرین پیامبر خدا، توجه به ارزش‌های والایی که انسان را به‌سوی کمال سوق می‌دهد، تضمین‌کننده آینده بشریت دانست.

 رئیس‌جمهور ایران ادامه داد: مگر قران چه فرموده است که کینه‌های مستکبران را برانگیخته است،آتش توهین و تحریف حریف حقیقت نخواهد شد. قرآن زن و مرد را مساوی در محضر خداوند می‌داند و از حقوق خانواده حمایت می‌کند.آیا این نخستین بار است که کلمات خداوند را می‌سوزانند.

وی ادامه داد:گمان می‌کنند صدای ملکوت را برای همیشه قطع کرده اند،قرآن توهین به عقاید را منع کرده و احترام به عیسی و موسی را احترام به وجود پیامبر اسلام محمد(ص) می‌داند.

رئیس‌جمهور ایران گفت:این مفاهیم وحدت بخش و تعالیم متعالی الهام بخش انسان، جامعه و تمدن ساز برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد، آقای رئیس، اسلام ستیزی و آپارتاید فرهنگی در قرآن سوزی و منع حجاب در مدارس شایسته انسان معاصر نیست. سازمان ملل با طراحی سازوکاری احترام به ادیان الهی را تضمین کند.در کنار جنگ علیه اسلام شاهد جنگ علیه خانواده هستیم.

رئیسی ادامه داد:غربی‌ها جهان را جنگل و خود را باغی خرم می‌بینند.جهان در حال تغییر و گذار به نظم جدید جهانی است.این مسیر غیر قابل برگشت است.معادله سلطه غربی دیگر جواب نمی‌دهد. در یک کلام پروژه آمریکایی کردن جهان شکست خورده است. مقاومت و بیداری ملت‌های جهان بیشتر از همیشه شده است.شاهد تلاش شعله‌ور کردن آتش درگیری در جهان هستیم.

وی در ادامه گفت: ایران هر دستی که برای دوستی دراز شود به گرمی می‌فشارد. منطقه ما از دو دهه جنگ نیابتی گذشته است. همکاری اقتصادی و امنیت کشورهای همسایه در اولویت ایران است.راهگذر شمال جنوب پیوند دهنده جهان شمال با جنوب است، منافع اقتصادی برابر کشورهای منطقه را فراهم می‌کند.از قفقاز تا خلیج فارس، هر گونه حضور بیگانه بلکه بخشی از راه حل نیست بلکه خود مشکل است.

آیت الله رئیسی گفت:در کنار جنگ علیه اسلام شاهد جنگ علیه خانواده هم هستیم.خانواده فطری‌ترین نهاد بشری است که امروز در معرض تهدید قرار گرفته است.هجوم به پناهگاه طبیعی بشر یعنی خانواده، جنایت علیه بشریت است.حفاظت از حریم خانواده و ازدواج یک واقعیت جهانی است که باید به دستور کار مشترک جهانی تبدیل شود.

وی ادامه داد: آیا تصویر کودکان مبتلا به بیماری پروانه‌ای که به دلیل تحریمه‌ها درد می‌کشند از قاب رسانه‌های اصلی به دنیا مخابره شده است. آیا از حرکت ۲۲ میلیونی مردم در اربعین چیزی شنیده‌اید.امنیت بعضی کشورهای منطقه مرهون مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی است.خیلی از مناطق در آتش داعش می‌سوخت، اما شما در رسانه‌ها و هالیوود چیزی را مشاهده کردید؟ ترور حاج قاسم‌سلیمانی جایزه به داعش بود که به گفته مقامات امریکا ساخته دست خودشان بود.

رئیس جمهور گفت: آیا وقت آن نرسیده که به ۷۵ سال اشغال سرزمین فلسطین و کشتار آنها پایان داده شود. تنها حکومت مبتنی بر آپارتاید که بر نقض حقوق ملتها پایه گذاری شده و برهمین مبنا ادامه داده نمی‌تواند شریک صلح باشد.در افغانستان بر تشکیل دولت فراگیر تاکید داریم و در عین حال رسیدگی به شرایط پناهجویان ضروری است. خروج امریکا از برجام، نقض اصل مسلم وفای به عهد بود. سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران ندارد و مجامع بین المللی بارها بر صحت این امر تاکید کرده است.

وی ادامه داد: آیا امریکا که بزرگترین زندان مادران در جهان را دارد می‌تواند نگران حقوق زنان باشد/.در این مدت تصویری که از ایران به جهان مخابره شد محصول سرکوب اطلاعات معتبر و اشاعه اطلاعات نامعتبر بوده،واقعیت‌های مهمی از ایران در جهان سانسور شده است، آیا تاکنون چیزی درباره بمباران شیمیایی مردم ایران شنیده‌اید؟ آن سلاح‌ها را برخی اروپایی‌ها به صدام داده بودند.

آیت الله رئیسی گفت:خروج امریکا از برجام نقض اصل مسلم وفای به عهد بود.دولت امریکا با نقص صریح مفاد قطع نامه ۲۲۳۱شورای امنیت از عمل به تعهدات خود ذیل برجام اجتناب می‌کند،با این رفتار امریکا عملا و برخلاف ادعاهایش قانون‌گریزی و زورگویی را به‌جای همکاری تجویز کرده است. امریکا باید با اعتماد سازی اثبات کند که دارای حسن‌نیت است.اروپایی‌هایی در پی سال‌ها عدم پایبندی به تعهدات خود از جمله در لغو تحریم‌ها اکنون برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کنند.

وی ادامه داد: آمریکا برای تضعیف اروپا برنامه بلندمدت دارد.جنگ در اروپا را به نفع هیچ کشور اروپایی نمی‌دانیم. از هر ابتکاری برای پایان جنگ اوکراین حمایت می‌کنیم. آماده نقش آفرینی برای پایان دادن به جنگ اوکراین هستیم.

 

در حال تکمیل/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=82202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.