افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

ایران هرگز شروع به جنگ نکرده است. دم شیر بازی نکن

  • کد خبر : 397351
ایران هرگز شروع به جنگ نکرده است. دم شیر بازی نکن

| ۱۴۰۳/۰۷/۲۴ ۱۲:۱۸:۰۳ فاطمه مهاجرانی صبح امروز – سه شنبه – در نشست خبری خود با گرامیداشت یاد و خاطره سردار نیل فروشان از همه تلاش های مردم کشور برای حفظ اقتدار کشور قدردانی کرد. به گزارش ایسنا، وی در ادامه با گرامیداشت روز عصای سفید گفت: باید از توان نابینایان کشور استفاده شود تا […]



|

۱۴۰۳/۰۷/۲۴ ۱۲:۱۸:۰۳

فاطمه مهاجرانی صبح امروز – سه شنبه – در نشست خبری خود با گرامیداشت یاد و خاطره سردار نیل فروشان از همه تلاش های مردم کشور برای حفظ اقتدار کشور قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با گرامیداشت روز عصای سفید گفت: باید از توان نابینایان کشور استفاده شود تا جامعه از وضعیت بهتری برخوردار شود. امروز روز پارالمپیک است و ما قدردان افتخار ورزشکاران پارالمپیک هستیم.

اهدای یک واحد مسکونی به خانواده جانباختگان معدن طبس

سخنگوی دولت گفت: جامعه مدنی و خیران برای رفع مشکلات خانواده های جانباختگان معدن طبس در کنار دولت بودند و با تلاش وزیر مشکل مسکن آنان برطرف شد. یک واحد مسکونی به خانواده های جانباختگان معدن طبس اهدا می شود. باج 1.2 میلیارد توکن خواهد بود. همچنین در حال مذاکره برای بخشودگی بدهی این افراد هستیم. ما در حال برنامه ریزی برای آموزش فرزندان این مردگان هستیم. با تلاش وزارت کار، مستمری ماهانه خانواده های جانباختگان معدن طبس از پایان ماه جاری افتتاح می شود.

سفر شجاعانه عراقچی و قالیباف به بیروت

سخنگوی دولت ادامه داد: سفر شجاعانه عراقچی و قالیباف به بیروت با وجود همه تهدیدها برای بازگرداندن صلح و آرامش انجام شد که قابل تقدیر است. ما با رژیمی مواجه هستیم که باعث مرگ نوزادان می شود.

تلاش دولت این است که بودجه منظمی تعیین کند

وی خاطرنشان کرد: دولت در حال بررسی بودجه است و امیدواریم با همه نارضایتی ها بتوانیم کشور را در شرایطی قرار دهیم که بودجه دارای حداقل آثار تورمی و حداکثر آثار عدالتی به ویژه برای اقشار کم درآمد باشد. دولت به دنبال ایجاد انضباط مالی است. به دلیل تحریم های کشور، شرایط مالی کشور سخت است، اما این به معنای عدم وجود راه حل نیست. تلاش دولت ایجاد یک بودجه منظم است.

تبریک به تیم فوتبال “خاتون بام”.

مهاجرانی افزود: تیم فوتبال «خاتون بام» در روزهای اخیر موفق شد در جمع 8 تیم برتر فوتبال بانوان آسیا قرار گیرد. این موفقیت را به بازیکنان و مربیان این تیم و جامعه اسلامی ایرانی بویژه بانوان و دختران این مرز و بوم و تمامی دست اندرکاران ورزش کشور تبریک می گوییم.

سخنگوی دولت افزود: این هفته یک خبر خوب دیگر بود که چشم و دل ما را روشن کرد. انجمن زیست محیطی کازرون استان فارس در بین 600 انجمن از 102 کشور جهان برنده جایزه “جایزه استوایی” شد. این انجمن و مدیریت محترم و پرتلاش آن را تبریک و تهنیت عرض نموده و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون داریم.

واردات خودروهای فرسوده یک قانون است و برای اجرا در دست بررسی است

سخنگوی دولت درباره واردات خودرو نیز گفت: اصل بر حمایت از تولید داخل است اما مردم حق استفاده از خودروهای خارجی را دارند. ما تعداد زیادی درخواست واردات داریم که این فرآیند شروع کرده است. در مورد خودروهای فرسوده بحث های زیادی وجود دارد که آیا این موضوع با حیثیت مردم سازگار است یا خیر. این تقاضا وجود دارد و دولت در حال رفع موانع واردات است. واردات خودروهای فرسوده قانون است و اجرای آن در حال بررسی است اما بحث این است که آیا این موضوع با شأن مردم سازگاری دارد یا خیر؟

بررسی فیلترینگ در چارچوب منافع ملی و کار کارشناسان انجام می شود.

وی درباره موضع دولت در خصوص رفع فیلترینگ گفت: موضع دولت همان موضع رئیس جمهور است و مشخص است که فیلترینگ آسیب های زیادی را به همراه دارد و حفره های امنیتی ایجاد می کند و امکان دسترسی به محتوای نامناسب را نیز فراهم می کند. این کار در چارچوب منافع ملی و کار کارشناسان انجام می شود. فیلترینگ به اهداف خود نرسیده و این موضوع در دست بررسی است.

نمی توان کار فرهنگی را با کار منفی دنبال کرد

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که قانون حجاب و عفاف باید توسط رئیس جمهور ابلاغ شود؟ وی گفت: رویکرد رئیس جمهور نسبت به حجاب روشن است: مسائل فرهنگی را نمی توان به زور تحمیل کرد. این مسائل مبتنی بر اعتقادات است و باورها را نمی توان به زور دنبال کرد. این حکومت حکومت وحدت ملی است و می خواهد مشکلات را با رویکرد همه جانبه حل کند. از طرفی قانون باید مصالح کشور را در نظر بگیرد و پشتوانه اجرایی داشته باشد. ما به دنبال کار کارشناسی دقیقی هستیم که قانون مصالح کشور را در نظر بگیرد. ما معتقدیم با کار منفی نمی شود کار فرهنگی کرد.

سخنگوی دولت در خصوص آزادسازی اموال ایرانیان در قطر خاطرنشان کرد: استفاده از دارایی های نقدی ایران حق ایران است و تلاش می کنیم در دیدار مسئولان کشورمان و قطر از جمله استاندار قطر مشکلات این حوزه را برطرف کنیم. بانک مرکزی کشورمان با طرف قطری.»

قانون منع واردات برنج در فصل برداشت اجرا می شود

وی در خصوص علت واردات برنج گفت: در کشور قانون ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت را رعایت می کنیم اما ذخایر غذایی کشور باید تامین شود. وقتی قیمت جهانی به حداقل می رسد باید ذخایر پر شود اما به این معنا نیست که این محصول وارد بازار می شود بلکه ذخایر استراتژیک غذایی کشور پر می شود.

مهاجرانی درباره تمرکز دولت بر ساخت و ساز مسکن نیز گفت: مسکن یکی از اولویت های مردم است. برای تسهیل ازدواج، مسکن موضوع مهمی است. راهبرد دولت این است که از اعداد و ارقام خودداری کند و با واقعیت ها با جامعه صحبت کند. بر اساس برنامه وزارت کار، 800 واحد مسکونی حمایتی در زمینی با قدمت 99 ساله ساخته می شود که تاکنون 370 هزار قرارداد بسته شده و مابقی در انتظار تکمیل است. 1700000 خانه شخصی نیز در حال ساخت است.

تصمیم هیئت دولت را به استانداران بسپاریم

برای ارزیابی استانداران خیلی زود است

وی در خصوص انتقادات به انتصاب استانداران یزد و فارس گفت: دغدغه ها در این زمینه قابل احترام است. برای انتخاب استاندار کارگروه هایی شامل اهالی سیاسی، اجتماعی و محلی و بخش خصوصی تشکیل شد و گزینه های منتخبی مطرح شد که مورد بررسی قرار خواهند گرفت. این نگرانی ها ناشی از دغدغه های مردم است و باید به درستی پاسخ داده شود. ما باید افراد را بر اساس عملکردشان ارزیابی کنیم و اکنون برای ارزیابی استانداران زود است. تعداد زیادی از استانداران منتخب مورد استقبال قرار گرفته اند. باید تصمیم هیئت دولت را به استانداران بسپاریم و عملکردشان را قضاوت کنیم.

تورم را نمی توان پنهان کرد

تلاش دولت برای جلوگیری از تورم است

مهاجرانی درباره انتقاد از برخی گرانی ها در کشور گفت: آحاد جامعه و همه مردم از افزایش قیمت ها متضرر می شوند و دهک هایی که مشکل معیشتی دارند بیشترین ضرر را می بینند و دولت تمام تلاش خود را می کند تا از گرانی جلوگیری کند. در قیمت ها تلاش دولت این است که ریشه تورم را ریشه کن کند. تورم را نمی توان کتمان کرد، تورم بالا بوده است، اما دولت تلاش می کند آن را کنترل کند. در پروژه بودجه 1404 تلاش می کنیم از اقشار آسیب پذیر حمایت کنیم. در این بودجه معافیت مالیاتی از 12 میلیون تومان به 24 میلیون تومان افزایش یافت تا آسیب کمتری به افراد کم درآمد وارد شود. اما مشکلات یک شبه حل نمی شود و نیاز به کار کارشناسی و همدلی جامعه دارد.

ایران از هرگونه پیشنهاد صلح حمایت می کند

مهاجرانی درباره موضع ایران در خصوص برقراری آتش بس در غزه و لبنان تصریح کرد: نسل کشی در غزه رخ داده است. ایران با حفظ اصول سیاست خارجی خود و به رسمیت نشناختن دولت اسرائیل، تمام تلاش و دیپلماسی خود را به کار می گیرد تا شاهد کاهش رنج مردم غزه و لبنان باشد. ایران از هرگونه پیشنهاد صلح برای بهبود شرایط این مردم حمایت می کند و در آن شرکت می کند.

مطالبات پرداخت شده به تولیدکنندگان گندم

وی در خصوص مدت پرداخت باقی مانده پول گندم کاران افزود: دو نکته باید در نظر گرفته شود خرید تضمینی گندم افزایش یافته و میزان گندم خریداری شده بیشتر از میزان مصوب قانون است. تلاش سازمان برنامه و بودجه برای برآوردن مطالبات گندمکاران. پیگیری ها برای پرداخت هر چه سریعتر این مطالبات در حال انجام است.

اسرائیلی ها نباید با دم شیر بازی کنند

مصمم به دفاع قوی هستیم

سخنگوی دولت در خصوص تهدیدات ایران از سوی اسرائیل خاطرنشان کرد: ایران هرگز آغازگر جنگ نیست، بلکه مصمم ترین کشور در دفاع است و حاضر به مذاکره با منافع ملی خود نیست. ما به آنها می گوییم که این دم شیر است و ریسک نکنید. وعده صادق بخش کوچکی از قدرت نظامی ایران بود. ایران آماده هرگونه پاسخی است. ما هر زمان که لازم باشد پاسخ خواهیم داد، ما مصمم به دفاع قوی هستیم.

مهاجرانی در خصوص برنامه دولت برای کاهش تورم گفت: تورم مثل بلای اقتصاد است. تلاش دولت برای کاهش تورم دولت سعی می کند به منابع قابل جمع آوری دسترسی پیدا کند. دولت سعی می کند انضباط مالی را در بودجه ایجاد کند تا عدم تعادل در بودجه ایجاد نشود. پس انداز و برخی سرمایه گذاری ها نیز راه های دیگری برای کاهش نارضایتی است.

سخنگوی دولت در خصوص میزان ارز پرداختی بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی افزود: 36 میلیارد و 660 میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی، تجاری و دارو پرداخت شده است. از این مبلغ 19.69 میلیارد دلار برای کالاهای تجاری و بیش از 8 میلیارد دلار برای واردات در ازای صادرات پرداخت شده است. باید در این زمینه شفافیت شود تا اعتماد مردم جلب شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.