افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

ایران علاقه مند به گسترش همکاری های زیست محیطی با ژاپن است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 407443
ایران علاقه مند به گسترش همکاری های زیست محیطی با ژاپن است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گنده خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست. شینا انصاری روز چهارشنبه 11 آبان 1403 در دیدار با تسوکادا تاماکی سفیر ژاپن در ایران از علاقه دولت چهاردهم برای انتقال تجربیات دولت ژاپن در حوزه های فنی محیط زیست خبر داد و گفت: اجرای مفاد تفاهم نامه ضروری است. یادداشت […]

به گنده خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست. شینا انصاری روز چهارشنبه 11 آبان 1403 در دیدار با تسوکادا تاماکی سفیر ژاپن در ایران از علاقه دولت چهاردهم برای انتقال تجربیات دولت ژاپن در حوزه های فنی محیط زیست خبر داد و گفت: اجرای مفاد تفاهم نامه ضروری است. یادداشت تفاهم سلام سابق توسط تفاوت ها باید در نظر گرفته شود و اقدامات موثری برای اجرای آنها اتخاذ شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به جهانی وی درباره وجود مسائل زیست محیطی و لزوم همکاری کشورها برای مقابله با پدیده گرمایش جهانی تصریح کرد: از همفکری و همکاری متقابل برای مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش انتشار کربن استقبال می کنیم.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و تاریخی مردم ایران و ژاپن، تاکید کرد: در بحث همکاری های زیست محیطی نمی توان اقدام موقتی انجام داد، اما لازم است تداوم در فعالیت ها وجود داشته باشد تا منجر به نتیجه دلخواه

سفیر ژاپن در ایران در این دیدار ضمن تبریک انتصاب خانم انصاری به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فرصت های بالقوه خوبی برای تقویت و گسترش همکاری ها بین دولت های ایران و ژاپن و رویکرد این سازمان وجود دارد. دولت ژاپن این است که روابط دوستانه و تاریخی دو کشور ادامه دارد.

تسوکادا تاماکی وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد نظر ما احیای دریاچه ارومیه در ایران است، تاکید کرد: ژاپن تجربیات بسیار خوبی در زمینه تالاب ها و محیط زیست دریایی و در زمینه بیابان زدایی و ریزگردها دارد.

وی با اشاره به پروژه زیست محیطی تالاب انزلی گفت: ژاپن با گسترش همکاری ها در زمینه آموزش و توانمندسازی محیط زیست آمادگی مشارکت در ارزیابی طرح های انجام شده را دارد.

سفیر ژاپن در ایران همچنین تاکید کرد: ما حاضریم در موضوع آلودگی هوا با دولت ایران همکاری جدی داشته باشیم.

در پایان این بازدید نهال درخت زیتون کاشته شده توسط خانم آکیه آب همسر نخست وزیر فقید ژاپن در سال 2015 در پردیس پردیسان; از درخت کاشته شده به عنوان درخت صلح و دوستی بین دو کشور بازدید شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.