افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

ایران: شورای امنیت باید اقدام قاطعی برای پاسخگویی رژیم اسرائیل به خاطر جنایات انجام دهد

  • کد خبر : 408798
ایران: شورای امنیت باید اقدام قاطعی برای پاسخگویی رژیم اسرائیل به خاطر جنایات انجام دهد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت در خصوص این شهید پرور معصومه کرباسی و همسر لبنانی اش در منطقه پرجمعیت جونیه بیروت و علی […]

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت در خصوص این شهید پرور معصومه کرباسی و همسر لبنانی اش در منطقه پرجمعیت جونیه بیروت و علی حیدری پزشک و امدادگر ایرانی در بیروت نوشتند: این جنایات نه تنها نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان است، بلکه حمله مستقیم در مورد تلاش های جامعه بین المللی برای حمایت از اصول اساسی حقوق بین الملل بشردوستانه.

سفیر ایران در سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد که قاطعانه این اقدامات وحشیانه را محکوم کرده و بر اساس منشور سازمان ملل متحد، برای پاسخگویی رژیم صهیونیستی به تداوم آن اقدام قاطعانه انجام دهد. نقض منشور و قوانین بین المللی، از جمله حقوق بین المللی حقوق بشردوستانه.

این جنایات نه تنها نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان است، بلکه حمله مستقیم به تلاش های جامعه بین المللی برای حمایت از اصول اساسی حقوق بین الملل بشردوستانه است.

متن کامل نامه امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص شهادت معصومه کرباسی و ایشان. همسر لبنانی در منطقه پرجمعیت جونیه بیروت و علی حیدری پزشک ایرانی و امدادگر رژیم صهیونیستی در بیروت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به دستور دولتم با ارسال این نامه توجه جنابعالی و شورای امنیت را به اقدام وقیحانه و تروریستی دیگر رژیم صهیونیستی جلب می کنم. این بار رژیم اسرائیل به دو شهروند ایرانی در لبنان حمله کرده و به نقض آشکار قوانین بین المللی به ویژه حقوق بین الملل بشردوستانه تبدیل شده است.

پهپاد رژیم صهیونیستی در 28 مهرماه 1393 به خودروی یک شهروند ایرانی به نام معصومه کرباسی و همسر لبنانی اش در منطقه پرجمعیت جونیه بیروت حمله موشکی کرد. بعد از اینکه این زوج از موشک اول جان سالم به در بردند، در کنار جاده پناه گرفتند، اما لحظاتی بعد مورد حمله موشک دوم قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. این حمله وحشیانه که توسط دوربین های مداربسته ضبط و از طریق رسانه ها منتشر شده است، بی توجهی آشکار رژیم به زندگی غیرنظامی و اصول حقوق بین الملل را آشکار می کند.

در جنایتی به همان اندازه فجیع دیگر، رژیم صهیونیستی در 22 اکتبر 2024 عمداً برای ترور دکتر علی حیدری، پزشک و پیراپزشک ایرانی در بیروت برنامه ریزی و برنامه ریزی کرد. دکتر حیدری در حال انجام وظایف خود از جمله نجات جان انسان ها و ارائه مراقبت های پزشکی حیاتی به مصدومان و کمک به نیازمندان بود. قتل او نه تنها یک اقدام خشونت آمیز و نفرت انگیز است، بلکه نقض آشکار کنوانسیون 1949 ژنو است که صراحتاً حمله به بیمارستان ها و پرسنل پزشکی را ممنوع می کند. این اقدام طبق قوانین بین المللی جنایت جنگی تلقی می شود.

این جنایات نه تنها نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان است، بلکه حمله مستقیم به تلاش های جامعه بین المللی برای حمایت از اصول اساسی حقوق بین الملل بشردوستانه است. رژیم صهیونیستی از آغاز حملات نسل کشی غزه و ادامه تجاوزات و جنایات جنگی علیه لبنان، بی رحمانه به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پرسنل آنها حمله کرده است. علاوه بر این، این رژیم صدها پرسنل پزشکی را به طرز فجیعی به شهادت رسانده است.

جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می خواهد که این اقدامات وحشیانه را به شدت محکوم کرده و بر اساس منشور سازمان ملل متحد، اقدام قاطعانه ای برای پاسخگویی رژیم صهیونیستی به دلیل تداوم نقض منشور و حقوق بین الملل از جمله انجام دهد. حقوق بشردوستانه بین المللی . علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهد که اطمینان حاصل کند که تمامی این نقض‌ها به طور کامل در گزارش‌هایی به مجمع عمومی، شورای امنیت و شورای حقوق بشر مستند شده است.

ما سپاسگزاریم که این مکاتبات به عنوان سند شورای امنیت ضبط و توزیع شود.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.