افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

ایران شانس اول قهرمانی در جام ملت های آسیا را دارد

  • کد خبر : 196941
ایران شانس اول قهرمانی در جام ملت های آسیا را دارد

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، اوسیانو کروز که سال ها به عنوان دستیار کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران فعالیت می کرد، در گفت و گو با پادکست «دی ایگین بازی» در مورد عملکرد این تیم به مدیریت امیر قلعه نویی در جام ملت‌های آسیا 2023 گفت: در مرحله گروهی کار برای […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، اوسیانو کروز که سال ها به عنوان دستیار کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران فعالیت می کرد، در گفت و گو با پادکست «دی ایگین بازی» در مورد عملکرد این تیم به مدیریت امیر قلعه نویی در جام ملت‌های آسیا 2023 گفت: در مرحله گروهی کار برای ایران نسبتا آسان بود، اما آنها در مرحله یک هشتم نهایی با وجود از دست دادن موقعیت‌های زیاد مقابل سوریه، بازی را کنترل کردند و پس از کارت قرمز مهدی طارمی، می‌دانستند چگونه از نتیجه دفاع کنند. . پیروزی مقابل ژاپن که به عنوان یکی از بهترین کشورهای آسیایی به آن احترام زیادی قائل هستم، نتیجه بسیار خوبی بود و تیم ملی نیز در نیمه دوم نمایش فوق العاده ای داشت.

کروز 61 ساله که در حال حاضر هدایت تیم زیر 20 سال پرتغال را بر عهده دارد، در ادامه صحبت های خود گفت: بازیکنانی چون رامین رضاییان، حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و … را دید. باعث افتخار من است فکر می کنم شاید فقط محمد محبی در آن دوره با ما کار نکرد اما بقیه بازیکنان دوره ما هستند. من این بازیکنان را دوست دارم و این تیم ماست و این نوع نتایج از جمله نتایج مقابل ژاپن نشان می دهد که ایران اکنون باید شانس اول قهرمانی در جام ملت های آسیا 2023 را داشته باشد.

وی در ادامه صحبت های خود اینگونه بیان کرد: بازی با قطر که میزبان مسابقات است سخت خواهد بود و کره جنوبی تیم قدرتمندی است اما بازیکنان ایران اکنون اطمینان دارند که می توانند هر تیمی را شکست دهند و می توانند این را ثابت کنند. به همه. که شاید اولین فرصت برای کسب عنوان قهرمانی باشد. در فوتبال البته داشتن شانس اول قهرمانی فشار متفاوتی را به همراه دارد و آنها باید این را بپذیرند و یاد بگیرند که دفاع کنند، فضای بازی را تغییر دهند و … اما واقعا فکر می کنم ایران باید همین الان این کار را بکند. اولین شانس برنده شدن در این مسابقات باشید. یک تورنمنت باشد.

سرمربی پرتغالی سابق تیم فوتبال کشورمان که امیدوار است در آینده به کار خود در قاره آسیا بازگردد، در بخشی دیگر از صحبت های خود اظهار داشت: دوست داشتم به خانه (پرتغال) و کشورم برگردم و با این بازیکنان بزرگ کار کنم. . و آنها را در طول مدت راهنمایی می کنم من به آنها کمک خواهم کرد. خوشحالم که اینجا هستم، اما گاهی اوقات تمرینات روزانه را از دست می دهم، مثل کار با یک تیم باشگاهی. در تیم ملی بازیکنانی دارید که شاید یکی دو هفته تمرین کنند و بعد دو یا سه ماه تمرین نکنند. اگر فرصتی برای بازگشت به فوتبال باشگاهی در آینده وجود داشته باشد، هر کجا که باشد، این چیزی است که من در نظر خواهم گرفت، زیرا اکنون می بینید که استانداردها در سراسر جهان و البته به ویژه در آسیا چقدر بهبود یافته است.

کروز درباره کارلوس کی روش که قبل از شروع جام ملت های آسیا سرمربی تیم ملی قطر را ترک کرد، اظهار داشت: از زمان همکاری با کارلوس کی روش لذت بردم، فرصتی بود تا از یکی از بهترین مربیان جهان یاد بگیرم. و این را به من داد او به من این آزادی را داد که خودم تصمیم بگیرم، اما همه چیز در زمان مناسب می آید و اکنون زمان من است که به تنهایی کار کنم و دیدگاهم را در مربیگری پیاده کنم. در مورد اتفاقی که برای کارلوس در قطر افتاد باید بگویم تعجب برانگیز بود و نمی دانم چرا این اتفاق افتاد اما الان زمانی است که ایران باید خودش را باور کند.

بیشتر بخوانید: قلانویی: در برنامه ریزی ضرر زیادی کردیم، VAR هم به ما لطف نکرد / بازیکنانم در موقعیتی هستند که می توانند حماسه خلق کنند.
وی گفت: ژاپن را ببینید که اخیرا آلمان را شکست داد یا عربستان در جام جهانی گذشته آرژانتین را شکست داد. این نتایج نشان می‌دهد که تیم‌های آسیایی چه دستاوردهایی دارند، اما باید اتفاقات بیشتری بیفتد و این با ایمان همراه است. لوئیز فیلیپه اسکولاری تعبیر «ماتا ماتا» به معنای «کشتن یا کشته شدن» دارد و حالا ایران باید این ذهنیت و این ایمان را برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نشان دهد.

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2023 فردا (چهارشنبه به وقت تهران) از ساعت 18:30 در ورزشگاه التمامه به مصاف قطر می رود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.