افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

ایران رتبه هجدهم تولید گلابی را دارد فروش جهانی بیش از 2.5 میلیارد دلار است

  • کد خبر : 118424
ایران رتبه هجدهم تولید گلابی را دارد فروش جهانی بیش از 2.5 میلیارد دلار است

بازار؛ گروه کشاورزی: گلابی یکی از محصولات باغی است که بیش از 3000 رقم گلابی در سراسر جهان وجود دارد و از سوی دیگر فروش بین المللی گلابی در سال 2022 به بیش از 2.5 میلیارد دلار خواهد رسید در حالی که فروش بین المللی این محصول در سال 2021 بیش از 2.8 میلیارد دلار […]

بازار؛ گروه کشاورزی: گلابی یکی از محصولات باغی است که بیش از 3000 رقم گلابی در سراسر جهان وجود دارد و از سوی دیگر فروش بین المللی گلابی در سال 2022 به بیش از 2.5 میلیارد دلار خواهد رسید در حالی که فروش بین المللی این محصول در سال 2021 بیش از 2.8 میلیارد دلار بود. به این ترتیب صادرات جهانی گلابی در سال 2022 نسبت به سال 2021 10 درصد کاهش یافته است.

سازمان فائو: ایران رتبه هجدهم تولید گلابی را دارد چین، آمریکا، آرژانتین، ترکیه و آفریقای جنوبی 5 کشور اصلی تولیدکننده این محصول هستند

همچنین بر اساس آمار فائو، ایران رتبه هجدهم در تولید این محصول را دارد. در شرایطی که چین، آمریکا، آرژانتین، ترکیه و آفریقای جنوبی 5 کشور اصلی تولیدکننده محسوب می شوند و کشورهایی مانند بلژیک، هلند، اسپانیا، هند، ایتالیا، پرتغال، شیلی، کره، ژاپن، اوکراین و الجزایر. نیز این موقعیت را اشغال می کند. تولید گلابی به شرح زیر است.

پنج کشوری که دو سوم صادرات گلابی جهان را تامین می کنند

لازم به ذکر است که آمار و داده های سازمان فائو نشان می دهد که چین، هلند، بلژیک، آفریقای جنوبی و آرژانتین پنج صادرکننده اصلی در زمینه صادرات گلابی هستند، یعنی در سال 2022 حدود دو سوم گلابی صادر شده در جهان را تامین کردند. طی مدت مذکور

در واقع در این گزارش آمده است که در سال 2022 چین 495 میلیون دلار صادرات خواهد داشت و رتبه اول صادرات را به خود اختصاص می دهد و پس از آن هلند با 440 میلیون دلار، بلژیک با 302 میلیون دلار، آفریقای جنوبی با 231 میلیون دلار و آرژانتین در رتبه های بعدی قرار دارند. با 202 میلیون دلار در جایگاه دوم تا پنجم صادرات گلابی قرار دارند. همچنین در رتبه بندی زیر کشورهای آمریکا، پرتغال، شیلی، ایتالیا، اسپانیا، کره جنوبی، لهستان، ترکیه، فرانسه و آلمان قرار دارند.

جالب است بدانید که از نظر قاره ای، صادرکنندگان اروپایی بالاترین ارزش صادرات را طی سال 2022 به ثبت رسانده اند که بالغ بر 1.15 میلیارد دلار و معادل حدود 46 درصد از کل صادرات جهان است. پس از آن، صادرکنندگان آسیایی با سهم حدود 30 درصد در رتبه دوم و صادرکنندگان آمریکای لاتین با 12.5 درصد در رتبه سوم قرار دارند.

در سال 2022، آمار فائو نشان می دهد که اندونزی، آلمان، انگلستان، ایالات متحده و ایتالیا بیشترین واردات را به ثبت رسانده اند.

از سوی دیگر، در حوزه صادرات گلابی در سال 2022، آمار فائو نشان می دهد که کشورهای «اندونزی، آلمان، بریتانیا، آمریکا و ایتالیا» بیشترین واردات را به ثبت رسانده اند. این بدان معناست که این پنج کشور واردکننده حدود یک سوم خرید جهانی گلابی را در دوره فوق به خود اختصاص داده اند، یعنی حدود 34 درصد از کل گلابی وارداتی را خریداری کرده اند.

در این گزارش همچنین آمده است که «فرانسه، ویتنام، روسیه، هلند، برزیل، کانادا، تایلند، مکزیک، اسپانیا، هنگ کنگ، لهستان، مالزی، مراکش، بلاروس و فیلیپین» در رتبه‌بندی زیر واردات گلابی در سال 2022 قرار دارند. دارند. به این ترتیب، این 20 کشور حدود 76 درصد از گلابی های عرضه شده در بازارهای بین المللی را خریداری کرده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=118424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.