افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

ایران درباره تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی بحث نمی کند

  • کد خبر : 159963
ایران درباره تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی بحث نمی کند

با اشاره به بیانیه مسکو و اعراب در نشست مراکش آفتاب نیوز: طی تماس تلفنی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه با امیر عبداللهیان در بعدازظهر روز جمعه 11 دی 1402، آخرین تحولات مربوط به قفقاز جنوبی، اوضاع فلسطین و غزه و برخی سه آنها در مورد مسائل دوجانبه و منطقه ای بحث و […]

با اشاره به بیانیه مسکو و اعراب در نشست مراکش

آفتاب نیوز:

طی تماس تلفنی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه با امیر عبداللهیان در بعدازظهر روز جمعه 11 دی 1402، آخرین تحولات مربوط به قفقاز جنوبی، اوضاع فلسطین و غزه و برخی سه آنها در مورد مسائل دوجانبه و منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با مثبت ارزیابی کردن روند مذاکرات جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای دستیابی به توافق صلح، با اشاره به پیامدهای منفی مداخلات برخی طرف های خارجی در منطقه، بر لزوم استفاده از توافقنامه صلح تاکید کرد. ظرفیت کشورهای منطقه و تاکید کرد که کشورهای منطقه می توانند نقش سازنده ای در ایجاد و تضمین صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان ایفا کنند.

امیر عبداللهیان در پاسخ به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری‌های عربی و روسیه در مراکش، جزایر سه‌گانه ایرانی را جزء جدایی‌ناپذیر تمامیت ارضی ایران دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی را کاملا رد می‌کند. از هیچ کجا به این معنا.

وی با اشاره به روابط مثبت و رو به رشد مسکو و تهران یادآور شد: احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها یکی از اصول اساسی در روابط بین کشورهاست و تهران در بحث احترام از هیچ یک از طرفین راضی نیست. برای مسائل تمامیت ارضی و حاکمیت ایران.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به نشست اخیر سازوکار منطقه ای 3+3 در تهران بر ضرورت تقویت همکاری بین کشورهای فوق برای کمک به جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روند دستیابی به توافقنامه صلح تاکید کرد. یک مکانیسم منطقه ای برای اطمینان از اجرای آن ایجاد کنید.

وی بر نقش مهم و سازنده ایران در کمک به برقراری صلح در قفقاز جنوبی تاکید کرد.

لاوروف روابط مسکو و تهران را راهبردی دانست و تاکید کرد: روسیه همواره به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام گذاشته است و این سیاست رسمی مسکو هرگز نباید زیر سوال رود. در مذاکرات برای تهیه بیانیه نهایی نشست مراکش به وضوح به احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران توجه داشتیم.

در این گفتگو طرفین آخرین تحولات فلسطین را ارزیابی کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.