افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

ایران خواهان جنگ گسترده تر در منطقه نیست

  • کد خبر : 208802

انتخاب: شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است، در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی. دولت فرانس 24 اعلام کرد که کشورش از بروز یک جنگ منطقه ای نگران است. وی در عین حال خوش بینانه گفت: فکر نمی کنم […]

انتخاب: شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است، در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی.وزیر خارجه عربستان: ایران خواهان جنگ گسترده‌تر در منطقه نیست دولت فرانس 24 اعلام کرد که کشورش از بروز یک جنگ منطقه ای نگران است.

وی در عین حال خوش بینانه گفت: فکر نمی کنم ایرانی ها خواهان جنگ گسترده تری باشند.

فیصل بن فرحان در این مصاحبه درباره تنش ها در خاورمیانه گفت که نگران است «هرچه درگیری در غزه ادامه یابد، خطر محاسبات اشتباه و تشدید جنگ بیشتر می شود».

شاهزاده فیصل که در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می کرد، “میزان مرگ و نابودی غیرنظامیان در غزه” را “غیرقابل تصور” توصیف کرد و گفت: “در حال حاضر با یک فاجعه انسانی در نوار غزه روبرو هستیم.” “چشم انداز نظامی احتمالی”. عملیات در رفح – آخرین پناهگاه امن فلسطینی ها در جنوب – بدون هیچ مکانیسم مشخصی برای محافظت از غیرنظامیان کاملا غیرقابل قبول است.

وزیر امور خارجه عربستان گفت: بیش از 17 هزار کودک یتیم، بیش از 30 هزار کشته و از همه مهمتر میزان گرسنگی و نیاز به کمک های بشردوستانه همراه با مسدود شدن راه های ارتباطی غزه وضعیت را بدتر می کند. امور خارجه به خبرنگار فرانس 24. . ما از ابتدا به صراحت گفته ایم که به آتش بس نیاز داریم و اکنون بیش از هر زمان دیگری به آتش بس نیاز داریم.»

با وجود افزایش تنش در دریای سرخ و تداوم حملات یمن به کشتی های تجاری، وزیر امور خارجه عربستان گفت که توافق صلح بین دولت یمن و حوثی ها نزدیک است و ریاض از آن حمایت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.