افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

ایران خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 379072
ایران خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و ساموئل زابوگر رئیس دفتر امنیت سازمان ملل متحد شورا، شنبه به وقت محلی: جمهوری اسلامی ایران اقدامات تجاوزکارانه بزدلانه را به شدت محکوم می کند. با توجه […]

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و ساموئل زابوگر رئیس دفتر امنیت سازمان ملل متحد شورا، شنبه به وقت محلی: جمهوری اسلامی ایران اقدامات تجاوزکارانه بزدلانه را به شدت محکوم می کند. با توجه به پیامدهای ناگوار این اقدامات برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می کند که اقدامات رژیم اسرائیل را قاطعانه و قوی محکوم کند.

ایروانی تصریح کرد: همچنین جمهوری اسلامی ایران خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت برای رسیدگی به تجاوزات تروریستی رژیم اسرائیل و جنایات جاری این رژیم جنگ طلب در لبنان و سراسر منطقه است.

متن کامل نامه امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل در خصوص اقدام تروریستی رژیم اسرائیل با ترور شهید سید حسن نصرالله و سپهبد عباس نیل‌فروشان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب عالی

ارادتمند؛ مکاتبات حاضر به منظور جلب توجه فوری جنابعالی و اعضای شورای امنیت به اقدامات وحشیانه اخیر علیه لبنان نوشته شده است. رژیم اسراییل در 27 سپتامبر 2024 اقدام به ترور و تجاوز آشکار به مناطق مسکونی بیروت کرد و با استفاده از بمب های 1000 پوندی سنگ شکن ارائه شده توسط ایالات متحده، سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله و یکی از آنها را ترور کرد نماد مقاومت در برابر اشغال و تجاوز مورد استفاده رژیم اسرائیل در جنوب لبنان. این حمله وحشیانه منجر به شهادت بسیاری از مردم بی گناه از جمله رهبر حزب الله و ژنرال ایرانی عباس نیل فروشان شد. این حملات هولناک همچنین بسیاری از غیرنظامیان بی گناه را مجروح کردند. این تجاوزات آشکار در پی تهاجم وحشیانه رژیم به لبنان در هفته گذشته، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی تلقی می شود و کل منطقه را به یک فاجعه تمام عیار سوق می دهد.

رژیم اسرائیل بیش از یک سال است که نسل کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه را بدون مجازات کامل مرتکب شده است. در حالی که شورای امنیت سازمان ملل به دلیل ممانعت آمریکا در تصمیم گیری موثر این نهاد فلج شده است. اکنون این رژیم شورشی در حال گسترش جنگ تجاوزکارانه خود به لبنان است. شکی نیست که رژیم اسرائیل با ارتکاب این اقدام تجاوزکارانه و جنایات جنگی، منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین المللی از جمله حقوق بین الملل بشردوستانه و حقوق بشر بین المللی را به وضوح نقض کرده است. رژیم اسرائیل باید پاسخگو باشد و عواقب جنایات فجیع خود را بپذیرد.

جمهوری اسلامی ایران این تجاوزات بزدلانه را به شدیدترین وجه محکوم می کند. با توجه به پیامدهای ناگوار این اقدامات برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می کند که اقدامات رژیم اسرائیل را قاطعانه و قوی محکوم کند. همچنین جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست می کند که برای رسیدگی به تجاوزات تروریستی رژیم اسرائیل و جنایات جاری این رژیم جنگ طلب در لبنان و سراسر منطقه، جلسه اضطراری تشکیل دهد.

همچنین جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می خواهد که اقدامات فوری و قاطع برای توقف تجاوزات مستمر رژیم اسرائیل و جلوگیری از کشاندن منطقه به یک جنگ تمام عیار اتخاذ کند. شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را مجبور کند که فورا به اقدامات تجاوزکارانه و جنایات وحشیانه خود در غزه و لبنان پایان دهد و از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد تبعیت کند.

جناب عالی

با توجه به سابقه تیره رژیم اسرائیل در حملات تروریستی علیه اماکن دیپلماتیک از جمله حمله هولناک به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، [پایتخت] جمهوری عربی سوریه در 1 آوریل 2024، ایران به شدت نسبت به هرگونه حمله به تأسیسات و نمایندگان دیپلماتیک خود هشدار داد. هرگونه حمله ای که اصول اولیه مصونیت دفاتر دیپلماتیک و کنسولی را نقض کند غیرقابل تحمل خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی در جهت دفاع از منافع حیاتی ملی و امنیتی خود با رعایت قوانین بین المللی دریغ نخواهد کرد.

اگر این مکاتبات به عنوان سند شورای امنیت ضبط و توزیع شود، خوشحال خواهیم شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.