افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

ایران به یمن سلاح نفرستاده است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 208388
ایران به یمن سلاح نفرستاده است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

گزارش کردن خبرگزاری بیشترامیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت اعلام کرد که نماینده آمریکا در نشست این شورا با انتشار اطلاعات نادرست و اتهامات بی اساس علیه تریبون جمهوری اسلامی ایران در مورد وضعیت یمن و دریای سرخ که شورای امنیت از آن […]

گزارش کردن خبرگزاری بیشترامیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت اعلام کرد که نماینده آمریکا در نشست این شورا با انتشار اطلاعات نادرست و اتهامات بی اساس علیه تریبون جمهوری اسلامی ایران در مورد وضعیت یمن و دریای سرخ که شورای امنیت از آن برای پیشبرد برنامه سیاسی کوته فکرانه خود سوء استفاده کرده است.

در نامه امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد به رئیس شورای امنیت سازمان ملل آمده است: پیرو مکاتبه مورخ 15 ژانویه 2024 (S/2024/64) مجدداً تأیید می کنم. ادعای بی اساس نماینده آمریکا علیه کشور من.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد که در 14 فوریه 2024 در دستور کار بررسی وضعیت خاورمیانه (S /2024/) برگزار شد. 9548) متأسفانه بار دیگر نماینده ایالات متحده آمریکا اطلاعات نادرست را منتشر کرد. و با طرح اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اوضاع یمن و دریای سرخ، از تریبون شورای امنیت برای پیشبرد برنامه سیاسی کوته فکرانه خود سوء استفاده کرد.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: ایران قاطعانه این اتهامات بی اساس را رد می کند و آنها را بهانه ای می داند که آمریکا از آن برای توجیه و مشروعیت بخشیدن به اقدامات غیرقانونی و تجاوزات نظامی خود به یمن استفاده می کند. همانطور که در نامه 15 ژانویه 2024 اشاره شد، ایران همچنان به پایبندی خود به قطعنامه های 2140 (2014) و 2216 (2015) شورای امنیت متعهد است و هیچ گونه فعالیت مغایر با این قطعنامه ها از جمله فروش یا انتقال تسلیحات انجام نداده است. علاوه بر این، ایران همواره از حل مسالمت آمیز بحران یمن از طریق مجاری دیپلماتیک حمایت می کند و بر تعهد خود به امنیت دریایی و آزادی دریانوردی تاکید می کند.

ایروانی تاکید کرد: ایران بار دیگر تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس و استفاده غیرقانونی از زور در یمن را محکوم می کند. این تجاوز نظامی آشکارا ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت است و تهدیدی جدی برای صلح، ثبات و امنیت منطقه است. استناد به دفاع مشروع بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد توسط ایالات متحده و بریتانیا برای توجیه اقدامات غیرقانونی خود به منظور گمراه کردن و فاقد مشروعیت طبق قوانین بین المللی است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد در پایان این نامه از رئیس شورای امنیت سازمان ملل خواست تا این نامه را به عنوان سند شورای امنیت ضبط و توزیع کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.