افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

ایران به ریاست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا برگزیده شد

  • کد خبر : 82976
ایران به ریاست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا برگزیده شد

۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۲۱:۴۹:۱۶ | | کد خبر: ۱۵۲۴۹۵۳ ارسال به دیگران | پرینت در هجدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفتگوی همکاری آسیا موسوم به ACD در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان رییس جدید این مجمع انتخاب شد. به گزارش خبرگزاری برنا، در […]

در هجدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفتگوی همکاری آسیا موسوم به ACD در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان رییس جدید این مجمع انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در هجدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفتگوی همکاری آسیا موسوم به ACD در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در  نیویورک، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان رییس جدید این مجمع انتخاب شد.

امیرعبداللهیان پس از انتقال ریاست مجمع به جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی تعهد جمهوری اسلامی ایران به چندجانبه گرایی را یادآوری نمود و بر نقش نهادهای چند جانبه همچون ACD در ایجاد  تفاهم و شراکت مابین کشورها برای فایق آمدن بر مشکلات جهانی و نیز ایجاد فرصت برای رشد و توسعه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه  آسیا را مهد تمدنها و فرهنگهای کهن دانسته و همکاریهای چند جانبه را  ابزاری برای به فعلیت رساندن پتانسیلهای عظیم این قاره قلمداد نمود.

امیرعبداللهیان شعار دوران ریاست ایران را “یک آسیای پیوسته تر و توانمندتر از طریق فناوریهای جدید و در حال ظهور” اعلام کرد و  از وزرای کشورهای عضو دعوت نمود در نشست بعدی وزرای امور خارجه مجمع در سال ۲۰۲۴ در تهران شرکت نمایند.

یاداور می شود  ریاست مجمع در دوسال گذشته برعهده بحرین بوده است. سی و پنج کشور آسیایی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا میباشند که دو دهه پیش با شعار گفتگو تاسیس گردید.  مقر این مجمع در کویت می باشد.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=82976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.