افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

ایران به دنبال تقویت و توسعه همکاری با اعضای بریکس است

  • کد خبر : 375207
ایران به دنبال تقویت و توسعه همکاری با اعضای بریکس است

به گزارش بازار، عباس علی آبادی صبح امروز به روسیه سفر کرد و در بدو ورود به محل برگزاری اجلاس وزرای انرژی کشورهای عضو برجام، بر اهمیت نشست وزرای انرژی گروه اقتصادهای نوظهور جهانی موسوم به بریکس تاکید کرد. وی گفت: برجام یک نهاد بسیار مهم است و از جنبه های مختلف از جمله اقتصادی […]

به گزارش بازار، عباس علی آبادی صبح امروز به روسیه سفر کرد و در بدو ورود به محل برگزاری اجلاس وزرای انرژی کشورهای عضو برجام، بر اهمیت نشست وزرای انرژی گروه اقتصادهای نوظهور جهانی موسوم به بریکس تاکید کرد. وی گفت: برجام یک نهاد بسیار مهم است و از جنبه های مختلف از جمله اقتصادی از ارزش و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزیر نیرو همچنین بر اهمیت این اجلاس در حوزه انرژی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه برخی از اعضای بریکس تولیدکنندگان اصلی انرژی در جهان و بخشی دیگر مصرف کننده انرژی هستند، اهمیت برگزاری این اجلاس تکراری است.

وی یادآور شد: ایران از شمال با روسیه و از طریق آن با چین و از جنوب با عربستان سعودی و امارات متحده عربی در ارتباط و تعامل است و این موقعیت ممتازی را برای تقویت و توسعه همکاری‌های اعضا ایجاد می‌کند. برجام با ایران از نظر انرژی

علی آبادی با بیان اینکه این اجلاس فرصت مناسبی برای ایجاد همکاری های همه جانبه و سودمند در بین اعضای بریکس فراهم می کند، اظهار داشت: ایران در این اجلاس پیشنهاداتی را برای توسعه همکاری های صنعتی و فنی ارائه خواهد کرد. همچنین به انرژی های تجدیدپذیر توجه ویژه ای شده است، از این رو برنامه جامعی در این زمینه پیش بینی شده است.

وزیر نیرو درباره همکاری های ایران و روسیه خاطرنشان کرد: ایران و روسیه در حوزه فناوری از وضعیت خوبی برخوردار هستند و با توجه به اینکه در ایران توانمندی های بسیار خوبی در زمینه تولید انرژی وجود دارد؛ در حال حاضر ایران و روسیه در زمینه تولید انرژی بسیار مناسب هستند. این کشور آماده توسعه همکاری در این زمینه با روسیه و سایر اعضای بریکس است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.