افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

ایران برنده جشنواره گل شد/بازی پر گل ایران و ترکمنستان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 238530
ایران برنده جشنواره گل شد/بازی پر گل ایران و ترکمنستان – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، تیم های فوتبال ایران و ترکمنستان امروز پنجشنبه 11 فروردین ماه از ساعت 19:30 در سومین بازی خود از گروه E مقدماتی جام جهانی 2026 با قضاوت «یوسوکه اراکی» به مصاف یکدیگر رفتند. ژاپن در ورزشگاه آزادی تهران نیمه اول این دیدار با نتیجه 5 بر صفر به سود شاگردان […]

به گزارش خبرنگار مهر ، تیم های فوتبال ایران و ترکمنستان امروز پنجشنبه 11 فروردین ماه از ساعت 19:30 در سومین بازی خود از گروه E مقدماتی جام جهانی 2026 با قضاوت «یوسوکه اراکی» به مصاف یکدیگر رفتند. ژاپن در ورزشگاه آزادی تهران نیمه اول این دیدار با نتیجه 5 بر صفر به سود شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید.

تیم ایران: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، محمدامین حزباوی (72- سامان فلاح)، محمدحسین کنعانی زادگان، صالح حردانی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس (72- اللهیار صیادمنش)، علی قلی زاده (72- مهدی قیدی)، محمد محبی. مهدی طارمی (84- محمدرضا آزادی) و سردار آزمون (45- امید نورافکن)

تیم ترکمنستان: رستم احالیف، قازیمراد آناکلیف، ارسلان امانوف، میرزا بیک نظروف، یزدژیلیچ قربانف، دیدار دوردیف، بریم ممدوف، روشنگلدی حلمادوف، بی مراد بایوف، تیمور شریف.

با توجه به تعطیلات نوروزی این دیدار با استقبال خوب هواداران مواجه شد.

بازیکنان ایران بازی را هجومی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی قصد داشتند وارد محوطه ترکمنستان شوند اما با دفاع چند لایه بازیکنان این تیم روبرو شدند. پس از یک رفت و برگشت توپ در دقیقه 5 به علی قلی زاده رسید و این بازیکن از بیرون محوطه شوت کرد و دروازه بان ترکمنستان با واکنش خود توپ را دفع کرد.

در دقیقه 8 با قدرت بدنی خوب سعید عزت اللهی توپ را از بازیکن ترکمنستان گرفت و از بیرون محوطه به سمت دروازه این تیم شوت زد که دروازه بان ترکمنستان به طرز شگفت انگیزی توپ را به کرنر فرستاد.

3 دقیقه طوفانی برای ایران و دو گل

در دقیقه 10 پس از ارسال کرنر از جناح راست، صالح حردانی توپ را جمع کرد و آن را وارد محوطه ترکمنستان کرد که با ضربه سر محمدحسین کنعانی زادگان اولین گل ایران را به ثمر رساند.

پس از به ثمر رساندن گل اول ایران، موج دیگری از حملات به سمت دروازه ترکمنستان به راه افتاد و در دقیقه 13 با پاس عمقی زیبای سامان قدوس، سردار آزمون به توپ رسید و خود را تک به تک دید. بازی با رستم احالیف که به راحتی توانست گل دوم را وارد دروازه ترکمنستان کند.

پس از گل دوم ایران، بازی آرام شد و توپ بیشتر در مرکز زمین جریان داشت.

در نیمه اول بازی عمدتاً در نیمه زمین ترکمنستان برگزار شد و بازیکنان ترکمنستان هیچ موقعیتی برای دروازه ایران ایجاد نکردند.

چوب مانع از گلزنی طارمی شد

در دقیقه 33 بازیکنان ترکمنستان در حوالی محوطه روی مهدی طارمی خطا کردند و یک ضربه ایستگاهی به سود ایران اعلام شد. طارمی پشت توپ ایستاد و سعی کرد به آن ضربه بزند که توپ به شکل خطرناکی به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد از ضربه طارمی، سردار آزمون دوباره تک به تک شد و گلزنی کرد اما سعی کرد توپ را به طارمی پاس بدهد تا این بازیکن سومین گلزن ایران شود اما در میانه راه بازیکنان ترکمنستان توپ را پرتاب کرد.

در دقایق پایانی نیمه اول سردار آزمون بر اثر برخورد با بازیکن ترکمنستان مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد و امید نورافکن به جای او وارد زمین شد تا شاهد تعویض زودهنگام ایران باشد.

در نهایت این دیدار در نیمه اول با نتیجه دو بر صفر و با گل های کنعانی زادگان و آزمون به سود ایران به پایان رسید.

بازیکنان ایران در ابتدای نیمه دوم بازی را مانند نیمه اول هجومی آغاز کردند و در دقیقه 47 پس از چند ضربه سر در محوطه ترکمنستان توپ به محمدحسین کنعانی زادگان رسید و او به توپ برخورد کرد. که ابتدا توسط دروازه بان ترکمنستان مهار شد اما در ریباند کنعانی زادگان بار دیگر توپ را زد و این بار توپ به تور دروازه ترکمنستان برخورد کرد تا نتیجه 3-0 به سود ایران شود.

در دقیقه 54 مهدی طارمی توپ را گرفت و به محوطه جریمه نزدیک کرد، سپس با ارسالی هوشمندانه محمد محبی توپ را گرفت و بدون معطلی ضربه ای به توپ زد و دروازه بان ترکمنستان نتوانست کاری انجام دهد تا نتیجه مساوی شود. نشانگر 4. صفر به نفع ایران.

محمد امین حزباوی که اولین بازی خود را با پیراهن تیم ملی ایران انجام می داد در دقیقه 71 مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا دومین تعویض اجباری برای ایران انجام شود.

در دقیقه 77 مهدی قیدی در موقعیتی خوب توپ را گرفت و با ضربه فنی سعی کرد دروازه ترکمنستان را باز کند که ضربه او با واکنش خوب دروازه بان ترکمنستان به کرنر رفت.

در دقیقه 2+90 امید نورافکن با ضربه ای چالش برانگیز موفق شد گل پنجم ایران را به ثمر برساند.

ایران با این پیروزی 7 امتیازی شد و به صدر جدول گروه E بازگشت و در ادامه این دیدار بهترین پیروزی ایران مقابل ترکمنستان را رقم زد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=238530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.