افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

ایران برای تولید بنزین یورو 5 آماده می شود

  • کد خبر : 261811
ایران برای تولید بنزین یورو 5 آماده می شود

به گزارش بازار، یکی از مسائل زیست محیطی که همواره محل مناقشه کارشناسان محیط زیست و کارشناسان صنعت نفت بوده است، کیفیت بنزین است و به همین دلیل ایران با وجود تحریم ها در شهرهای بزرگ از بنزین یورو 4 استفاده می کند خبری مبنی بر احتمال تولید بنزین یورو 5 در برخی از پالایشگاه […]

به گزارش بازار، یکی از مسائل زیست محیطی که همواره محل مناقشه کارشناسان محیط زیست و کارشناسان صنعت نفت بوده است، کیفیت بنزین است و به همین دلیل ایران با وجود تحریم ها در شهرهای بزرگ از بنزین یورو 4 استفاده می کند خبری مبنی بر احتمال تولید بنزین یورو 5 در برخی از پالایشگاه های تهران. همانطور که مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) گفته است در حال حاضر در مرحله تولید بنزین یورو 5 هستیم و بنزین یورو 5 خود را به صورت محدود به بازار می فروشیم.

به گفته وی، حجم تولید و عرضه بنزین یورو 5 باید با شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی هماهنگ باشد و بر اساس سیاستی که از سوی آن تعیین می شود عمل می کنیم. البته شرکت پالایش نفت شازند حاضر است تمامی بنزین و گازوئیل تولیدی خود را با یورو 5 تامین کند.

وی با اشاره به اینکه با تولید بنزین یورو 5 ممکن است میزان بنزین تولیدی کمی کاهش یابد، تصریح کرد: در حال حاضر با تولید بنزین یورو 5 ممکن است میزان بنزین تولیدی کمی کاهش یابد، اما با اجرای برنامه جدید، میزان بنزین تولیدی کاهش می یابد. می توان از کاهش حجم تولید جلوگیری کرد.

رجبی افزود: در حال حاضر حجم تولید بنزین یورو 4 شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند حدود 16 میلیون لیتر و حجم تولید گازوئیل یورو 4 12 میلیون لیتر است و در آینده نزدیک این این شرکت قادر به تولید بنزین یورو 5 و گازوئیل با همین حجم خواهد بود.

بر اساس این گزارش، باید چشم‌انداز داشت و دید که آیا این پتروشیمی می‌تواند بنزین واقعی یورو 5 تولید کند یا در حد وعده‌های داده شده باقی می‌ماند، زیرا در حال حاضر تردیدهایی درباره تولید بنزین یورو 4 وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=261811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.