افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

ایران برای اولین بار به عضویت کنفدراسیون جهانی زنبور عسل درآمد

  • کد خبر : 367602
ایران برای اولین بار به عضویت کنفدراسیون جهانی زنبور عسل درآمد

به گزارش بازار، مرتضی کچ زاده اظهار داشت: عضویت مرکز توسعه کشاورزی و منابع طبیعی در کنفدراسیون جهانی زنبور عسل گام و دستاورد مهمی است که هدف آن ارتقای جایگاه علمی کشورمان ایران در این حوزه تخصصی است. عضویت در کنفدراسیون جهانی زنبورهای عسل با حق رای در مجامع عمومی این کنفدراسیون دستاورد بزرگی است […]

به گزارش بازار، مرتضی کچ زاده اظهار داشت: عضویت مرکز توسعه کشاورزی و منابع طبیعی در کنفدراسیون جهانی زنبور عسل گام و دستاورد مهمی است که هدف آن ارتقای جایگاه علمی کشورمان ایران در این حوزه تخصصی است.

عضویت در کنفدراسیون جهانی زنبورهای عسل با حق رای در مجامع عمومی این کنفدراسیون دستاورد بزرگی است که برای اولین بار در تاریخ زنبورداری در ایران و به همت بخش خصوصی این کنفدراسیون میسر شده است. صنعت، و با توجه به این عضویت، تعداد آرای کشور ایران در این کنفدراسیون یک رای افزایش یافته است.

وی افزود: تامین نیازهای غذایی افراد جامعه باید کیفیت و ایمنی مواد غذایی را هدف قرار دهد که در راستای تفاهم نامه اتاق بازرگانی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای تامین نیازهای غذایی افراد جامعه تاکید شده است.

وی با اشاره به الحاق ایران به کشورهای عضو بریکس در زمینه تولید و محصولات کشاورزی افزود: سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین سازمان خصوصی در این بخش با برنامه ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت دانش به همراه سرمایه گذاران و تولید کنندگان محصولات کشاورزی با درجه غذایی و امنیت غذایی را تضمین می کند.

کوچ زاده با تاکید بر اینکه کشورهای بریکس بهترین منابع طبیعی را دارند افزود: نسبت زمین های کشاورزی در کشورهای عضو بریکس بیش از 30 درصد مساحت جهان است که فرصت بسیار ارزشمندی را برای کشورمان فراهم کرده است که باید برای آن برنامه ریزی شود. و دقیقا رعایت شود. زمان بندی در کشاورزی از این فرصت نهایت استفاده را برد.

وی با اشاره به پیوستن ایران به برجام در حوزه تولید محصولات کشاورزی بر اساس کیفیت و ایمنی مواد غذایی، افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی پایتخت با بهره گیری از ظرفیت بالقوه اعضای خود اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده است. که توسط سازمان مرکزی برای رسیدن به این مهم همراهی می شود.

وی همچنین به اعلام گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران با تشکیل کارگروه های تخصصی متشکل از کارشناسان حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و … محیط زیست، سرمایه مردمی را ترویج می کند. و فعالان بخش کشاورزی به مفاد فوق الذکر.

کوچ زاده پیشنهاداتی در خصوص تشکیل سازمان ها و ادارات امور بین الملل، اقتصادی و بازرگانی در سازمان استان ارائه کرد و خواستار استفاده از ظرفیت کارشناسان اصل 32 و اجرای برنامه های فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد و کشاورزی) شد. کشاورزی در کشورهای در حال توسعه توسعه در زمینه کشاورزی و آب تبدیل به خاک شد.

ناظر سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران در پایان افزود: در بازدیدهای میدانی که در واحدهای شهرستان شهریار انجام شد متوجه شدیم که این واحدها دارای استانداردهای بالایی هستند و همچنین می توانیم بزرگترین گلخانه ها را در سطح شهر داشته باشیم. جهان کشوری در شهرستان پیشوا. به 200 هکتار گلخانه اشاره کنیم که اصولا وجود این مزارع و گلخانه های با تولید به معنای تضمین امنیت غذایی در کشور است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.