افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

ایران با کمبود 10 هزار نفر در بهورز مواجه است

  • کد خبر : 348929
ایران با کمبود 10 هزار نفر در بهورز مواجه است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز دوازدهمین روز از شهریور ماه است. بهورز علت نامگذاری این روز بررسی و بازنگری در نقش آن است سیستم مراقبت های بهداشتی بوده است در سال های اخیر بیش از هر چیز از مشکلات و کمبودهای کادر درمانی شنیده ایم، اما بیمارستان ها با توجه به اینکه در پیشگیری […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز دوازدهمین روز از شهریور ماه است. بهورز علت نامگذاری این روز بررسی و بازنگری در نقش آن است سیستم مراقبت های بهداشتی بوده است در سال های اخیر بیش از هر چیز از مشکلات و کمبودهای کادر درمانی شنیده ایم، اما بیمارستان ها با توجه به اینکه در پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماری ها در سراسر کشور به عنوان بخشی از نظام سلامت موثر هستند، درگیر هستند. . در بسیاری از مشکلات و نیازمند توجه مسئولان به نیازهای آنان است.

عباس علی پور رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ضمن تبریک روز بهورزان و آرزوی سلامتی برای آنان گفت: بهورزان نقش سختی در عرصه سلامت دارند و ارزشمندترین و مهم ترین ها را ارائه می کنند. خدمات به مردم با حداقل امکانات خدمات آن در سراسر کشور یکسان و مستمر است به این معنا که بهورزان بیماران را رها نکرده و خدمات آن فعال است. بهورزان مصداق بارز فرموده حضرت علی است که اگر می خواهی قدر مردم را بدانی ببین چقدر از عهده کارشان بر می آیند. کلمه بهورز نیز به این معنی است که می توانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند. وی در ادامه از افرادی که در ایجاد شبکه گسترده بهداشتی، درمانی و درمانی در اقصی نقاط کشور موثر بوده اند تشکر کرد.

این کشور با کمبود 10000 پرستار مواجه است

او در مورد وضعیت ادامه داد. بهورزن وی در ایران گفت: در حال حاضر حدود 28 هزار و 507 بهورز در کشور وجود دارد در حالی که تعداد پست های مصوب ما 38 هزار و 267 بهورز است. این بدان معناست که در حال حاضر با کمبود حدود 10000 پرستار مواجه هستیم. به دلیل کمبود کارکنان مراقبت های بهداشتی، برخی از مراکز مراقبت های بهداشتی ممکن است هر روز فعال نباشند. بسیاری از این نقص در روز. تاج اتفاق افتاد طبق قانون می توانیم با توجه به تولید بازنشستگان; بهورز را به عنوان مثال در نظر بگیرید، اما در دوران کرونا، دانشگاه‌های علوم پزشکی عمدتاً نتوانستند این شکاف را پر کنند. در دو سه سال اخیر دانشگاه ها موفق به جذب دانش آموزان بهورزی شده اند به گونه ای که در حال حاضر 3 هزار و 354 دانش آموز بهورزی در مدارس بهورز آموزش می بینند و 3 هزار و 70 دانش آموز بهورزی باید دوران تحصیل خود را آغاز کنند. در نتیجه ما 6424 نفر از 10000 کسری را ردیابی کرده ایم و انتظار داریم این روند تا زمانی که بتوانیم 4000 کسری باقی مانده را جبران کنیم ادامه یابد.

وی در خصوص شرایط جذب و امکانات آموزشی دانشجویان پرستاری افزود: متقاضیان در صورتی که مقطع تحصیلی آنها دیپلم باشد باید 2 سال را به عنوان دانشجو در دانشکده پرستاری سپری کنند و در صورتی که دارای مدرک لیسانس (عمدتا مامایی و پرستاری) باشند شما می باشید. باید 6 ماه دوره را طی کند. باید از این به بعد فعالانه عمل کرد و به فکر دو سه سال آینده و بازنشستگی بهورزان بود تا به تعداد لازم جایگزین شوند. 219 مدرسه بهداشت در کشور وجود دارد و مردم برای تکمیل دوره های مورد نیاز خود به این دانشکده ها مراجعه می کنند. امسال تقویت قابل توجه این مدارس از نظر تجهیزات و تعداد مربی در دستور کار قرار دارد. در حال حاضر، ما حدود 1.35 مربی تمام وقت و 354 مربی پاره وقت در این 219 مدرسه داریم.

ما بین مناطق بومی بهورز را انتخاب کردیم اما امکان زندگی در مناطق بومی وجود ندارد.

علیپور با اشاره به نجابت بهورزان در مواجهه با مشکلاتی که با آن مواجه هستند، گفت: یکی از مشکلات بهورزان تعهد طولانی مدت آنها به ارائه خدمات بهورزان است. بسیاری از دانش آموزان علاقه مند به ادامه تحصیل هستند، اما به دلیل تحصیلات خود قادر به تغییر شغل نیستند. زیرا بهورزان بومی آن منطقه است و با عدم ارائه خدمات به سیستم آسیب وارد شده و مردم از خدمات خود بی بهره مانده اند. آنها باید با تغییر درجات تحصیلی و برخورداری از مزایای کافی این وضعیت را جبران کنند. یکی از نکات مهم برای دانش آموزان در نظر گرفتن دوره تحصیل به سال است. بسیاری از مؤسسات مانند مؤسسات آموزشی و پرورشی مدت تحصیل را جزء سنوات حساب می کنند، اما بهورزان ها از این قاعده مستثنی هستند و با حقوق بسیار ناچیز از مزایای آموزش و پرورش بهره مند می شوند.

رئیس مرکز مدیریت وزارت بهداشت وی با ابراز نگرانی از مشکلات زندگی در مناطق بومی گفت: یکی از مشکلات ما ترجیح بومیان بر بومیان است. ما به ثروتمندان می گوییم که بومی باشند و در منطقه زندگی کنند، اما وقتی بچه دار می شوند در تامین نیازهای فرزندانشان مشکل دارند. بسیاری از روستاهای ما مدرسه راهنمایی ندارند چه برسد به دبیرستان و کنکور، بنابراین فرزندانشان برای تحصیل در مکان هایی که دارای امکانات هستند باید کیلومترها مسافت طی کنند. در نتیجه کمبود امکانات آموزشی برای پیشرفت تحصیلی فرزندان، بسیاری از ساکنان بهرز به مهاجرت شهری روی می آورند و این مشکل کیفیت خدمات رسانی به جمعیت مناطق بومی را کاهش می دهد.

درآمد بهورزان ناچیز است

وی در ادامه افزود: اضافه کاری یکی دیگر از مشکلات دانشجویان پزشکی است به همین دلیل دانشگاه های علوم پزشکی ساعات اضافه کاری کمی به دانشجویان پزشکی می دهند. موضوع بعدی در مورد نیروی کار این افراد است که تمامی افرادی که در حوزه سلامت مشغول به کار هستند مبلغی به عنوان نیروی کار دریافت می کنند. با توجه به اینکه 90 تا 95 درصد خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه می شود، مزایایی که بیماران دریافت می کنند بسیار ناچیز است و نیاز به بررسی دارد. خدماتی که بهورزان ارائه می دهد بسیار مهم و ارزشمند است و نمی توان به آن عدد داد. اما برای جبران این مبلغ ناچیز، سازمان باید طرح اعتباری خود را بررسی کند و علاوه بر آن دانشگاه ها نیز متعهد به پرداخت به موقع وجه بهورزان شوند.

افراد مرفه سلامت را اجتماعی می کنند/مهمترین مشکل امروز مهاجرت افراد مرفه از روستا به شهر است.

علیپور با تاکید مجدد بر محل سکونت بهرزان گفت: مهمترین مشکل کنونی تغییر محل سکونت بهرزان از روستا به شهر است. زیرا شهرنشینی به سیستم مراقبت های بهداشتی اولیه آسیب می زند. مراقبت های بهداشتی و درمانی از این جهت با یکدیگر تفاوت دارند که در معالجه فرد پس از بیماری به پزشک مراجعه می کنند، اما در مراقبت های بهداشتی قبل از ابتلای فرد به بیماری، اقدامات پیشگیرانه مناسب انجام می شود. برای این سوال باید به سراغ مردم رفت و اجازه داد تا شما را دنبال کنند. به این ترتیب می توان از بروز بیماری ها در منطقه جلوگیری کرد. به همین دلیل اصالت بهورزن را برجسته می کنیم. چون باید سلامت را اجتماعی کنند. بهورزن ها اولین کسانی هستند که در منطقه ساکن شده اند و آخرین کسانی هستند که آن را ترک می کنند، بنابراین به دلیل خالی شدن منطقه با سختی های زیادی روبرو هستند و نیاز به حمایت دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=348929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.