افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

ایران از توافق و تصمیمات اوپک پلاس حمایت می کند

  • کد خبر : 134120
ایران از توافق و تصمیمات اوپک پلاس حمایت می کند

به گزارش بازار، جواد اوجی در آستانه نشست وزیران اوپک و اوپک پلاس در هفته آینده (شنبه و یکشنبه 13 و 14 آذرماه) گفت: همانطور که در سی و ششمین نشست وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برگزار شد. و اتحاد تولیدکنندگان غیراوپک (اوپک پلاس) نزدیک است، گمانه زنی ها در مورد تحولات آتی و […]

به گزارش بازار، جواد اوجی در آستانه نشست وزیران اوپک و اوپک پلاس در هفته آینده (شنبه و یکشنبه 13 و 14 آذرماه) گفت: همانطور که در سی و ششمین نشست وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برگزار شد. و اتحاد تولیدکنندگان غیراوپک (اوپک پلاس) نزدیک است، گمانه زنی ها در مورد تحولات آتی و تصمیمات احتمالی نشست اوپک پلاس افزایش یافته است.

وی افزود: گسترش و تداوم تنش ها در منطقه خاورمیانه باعث ایجاد بلاتکلیفی و بی ثباتی در بازارهای انرژی به ویژه بازار نفت می شود و امنیت انرژی منطقه و جهان را به خطر می اندازد.

وزیر نفت ادامه داد: تداوم بی ثباتی های سیاسی باعث نوسانات جدی قیمت در بازارهای جهانی نفت می شود و امنیت تامین انرژی و توسعه پایدار صنعت انرژی را به خطر می اندازد.

اوجی با اشاره به نشست آتی وزیران اوپک پلاس در وین تصریح کرد: همه ناظران و کارشناسان بازار نفت دستاوردهای سازنده توافق اوپک پلاس برای ثبات بازار و تحقق امنیت انرژی و کشورهای عضو این ائتلاف را در نشست آذرماه سال جاری به رسمیت می شناسند. 5 در دبیرخانه اوپک، همه گزینه ها برای حفظ ثبات بازار نفت به گزینه موجود توجه می کنند.

وی گفت: ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران اوپک همواره از توافق اوپک پلاس و تصمیمات آن حمایت می کند زیرا توافق اعضای این ائتلاف را در قالب اعلامیه همکاری (اعلامیه همکاری) به نفع خود می داند. بازار نفت، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و اقتصاد جهانی.

وزیر نفت افزود: حفظ ثبات پایدار در بازار نفت مستلزم تثبیت و تداوم همکاری و تلاش مشترک اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک و اراده کشورهای عضو اوپک است و ائتلاف اوپک پلاس برقراری و حفظ ثبات در بازار نفت است. روغن بازار، همانطور که عملکرد این کشورها در طول سالهای اجرای توافقنامه همکاری کامل نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: توافق اوپک پلاس و تصمیمات آن عامل مهمی در رفع نوسانات در بازار نفت، کمک به بهبود شرایط اقتصاد جهانی و تشویق سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت جهانی نفت و تضمین امنیت انرژی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=134120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.