افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

ایران از استقلال، امنیت و توسعه افغانستان حمایت می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 120788
ایران از استقلال، امنیت و توسعه افغانستان حمایت می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، پر کردن عبدالغنی برادر نماینده مجلس نخست وزیر حکومت موقت افغانستان به رهبری یک هیئت 30 نفره هيچ كس وی که به تهران سفر کرده است، بعدازظهر یکشنبه با علی اکبر احمدیان، نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد. بار وی درباره مسائل دوجانبه به ویژه در […]

به گزارش خبرگزاری مهر، پر کردن عبدالغنی برادر نماینده مجلس نخست وزیر حکومت موقت افغانستان به رهبری یک هیئت 30 نفره هيچ كس وی که به تهران سفر کرده است، بعدازظهر یکشنبه با علی اکبر احمدیان، نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد. بار وی درباره مسائل دوجانبه به ویژه در زمینه های اقتصادی و امنیتی، آخرین تحولات منطقه و وضعیت غزه گفتگو کرد.

احمدیان در این دیدار با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی دو ملت و حمایت کشورمان از مردم افغانستان در دوران اشغال خارجی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حامی استقلال، ثبات، امنیت و پیشرفت افغانستان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، همکاری در زمینه های مختلف از جمله بازرگانی و صنعتی، حمل و نقل، کشاورزی و تامین. صلاحیت وی بر ایران و همکاری های رو به رشد در حوزه آب بر اساس منافع دو کشور تاکید کرد.

احمدیان با اشاره به جنایات وقیحانه رژیم دروغین صهیونیستی در غزه و تاکید بر همبستگی جهان اسلام در پایان دادن به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، از حمایت افغانستان از مقاومت فلسطین و غزه قدردانی کرد.

در این دیدار ملا عبدالغنی برادر رئیس جمهور وزیر دولت موقت افغانستان از مهمان نوازی ملت شریف ایران از میهمانان افغانستانی برای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری قدردانی می کند. توسط فعال شدن منطقه ترانزیتی، بندر چاه بهار و همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی بین دو کشور مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

وی تعهد طرف افغان را به اجرای معاهدات اعلام کرد. توسط وی بین دو کشور به ویژه در بخش آب، اقتصادی شدن مرزها و سرمایه گذاری مشترک در این حوزه را به نفع دو کشور دانست.

ملا عبدالغنی برادر عزم افغانستان برای مبارزه با تروریسم و ​​اطمینان از امنیت مرزها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: افغانستان تهدیدی برای هیچ یک از همسایگان خود نخواهد بود.

وی در پایان از کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان در مقاطع مختلف به ویژه در دو دوره جهاد تشکر و قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.