افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

ایران اتهامات مطرح شده در اجلاس سران شورای اروپا را محکوم کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 401547
ایران اتهامات مطرح شده در اجلاس سران شورای اروپا را محکوم کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات وارده به جمهوری اسلامی ایران را نادرست و گمراه کننده خواند و به شدت آن را محکوم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تکذیب ادعای فروختن موشک‌های بالستیک ایران به روسیه، تصریح کرد: همانطور که گفته شد، جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای درگیری، […]

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات وارده به جمهوری اسلامی ایران را نادرست و گمراه کننده خواند و به شدت آن را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تکذیب ادعای فروختن موشک‌های بالستیک ایران به روسیه، تصریح کرد: همانطور که گفته شد، جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای درگیری، ضمن مخالفت با جنگ، بر لزوم احترام به این موضوع تاکید کرد. تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها و خواستار راه حل دیپلماتیکی است که شامل حل و فصل اختلافات بین روسیه و اوکراین باشد.

بقایی با تاکید بر حق مشروع جمهوری اسلامی ایران در همکاری های دفاعی و نظامی با سایر کشورها بر اساس قوانین بین المللی. بین المللی برای تامین و تقویت نیازهای دفاعی خود، مداخله شورای اروپا در این زمینه را نامناسب و غیرقابل قبول دانست.

بقایی حمایت تسلیحاتی برخی دولت های اروپایی از رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می کند، در شرایطی که این رژیم از این سلاح ها برای ارتکاب نسل کشی و ارتکاب جنایات جنگی و نقض جدی حقوق بشردوستانه به مسئولیت بین بین المللی وی تاکید کرد که آنها در ارتکاب این جنایات فجیع “همدست” و “دستیار” بوده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه مشروعیت مبارزات مسلحانه کشورهای تحت سلطه استعمار، اشغالگری یا آپارتاید برای دستیابی به حق تعیین سرنوشت بر اساس قوانین بین المللی را یادآور شد. بین المللیحمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین و لبنان در برابر اشغالگری و آپارتاید مطابق با موازین حقوق بین الملل است. بین المللی تشریح و از شورای اروپا درخواست شد مبانی و هنجارهای قانونی را ایجاد کرد بین المللی اجازه ندهیم آنها را قربانی حمایت غیرقانونی و غیراخلاقی آنها از رژیم اشغالگر کنیم.

بقایی همچنین از توصیف تحریف شده شورای اروپا از عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی که به عنوان اقدامی دفاعی و مشروع در برابر تجاوزات رژیم اسرائیل به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و همچنین حمله به شهروندان ایران انجام شد ابراز تاسف کرد. . و اهداف – و بیان کرد: عملیات صادق 1 نیز مانند عهد صادق 2 مطابق ماده 51 منشور ملل متحد و اقدامی مسئولانه و منطقی برای حفظ صلح و امنیت منطقه بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.