افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

ایرانی: رژیم صهیونیستی و حامیان آن باید غرامت جنگی را بپردازند

  • کد خبر : 122703
ایرانی: رژیم صهیونیستی و حامیان آن باید غرامت جنگی را بپردازند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، روز سه شنبه 25 آبان (16 آبان 1392) در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد. کمیته ویژه سیاسی و استعمار زدایی مجمع با موضوع «رویه‌ها و شهرک‌سازی‌های رژیم» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «صهیونیسم بر […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، روز سه شنبه 25 آبان (16 آبان 1392) در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد. کمیته ویژه سیاسی و استعمار زدایی مجمع با موضوع «رویه‌ها و شهرک‌سازی‌های رژیم» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «صهیونیسم بر حقوق مردم فلسطین و دیگر اعراب در سرزمین‌های اشغالی تأثیر می‌گذارد»، بر اساس نتیجه‌گیری «کمیته ویژه بررسی اقدامات اسرائیل». در شهرک‌سازی‌ها و تجاوز به حقوق مردم فلسطین و سایر اعراب ساکن در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی همچنان مصمم به اشغال بیشتر سرزمین‌های متعلق به فلسطینی‌ها و ادغام آن‌ها در دیگر سرزمین‌های اشغالی است. مناطق.

وی با بیان اینکه این اقدام نقض آشکار قوانین بین المللی است، افزود: این رژیم همچنان به اعمال مقررات، سیاست ها و روش های خودساخته برای وادار کردن فلسطینیان به ترک سرزمین خود ادامه می دهد.

به گفته ایروانی، رژیم صهیونیستی برای خدمت به شهرک نشینان اسرائیلی و ایجاد زیرساخت های لازم برای آنها، جغرافیا و اقتصاد محلی فلسطینی ها را تغییر داد، خانه های آنها را تخریب کرد، زمین ها را مصادره کرد و منابع طبیعی و امکانات عمومی مانند بیمارستان ها و مدارس و انسان ها را تخریب کرد. حقوق.

وی در همین راستا به بمباران و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در یک ماه گذشته و در واکنش به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: طی یک ماه گذشته، نیروهای اسرائیلی نوار غزه را بمباران کردند و در جنگ نابرابر که در آن از سلاح های پیشرفته استفاده شد: آنها به وحشیانه ترین و وحشیانه ترین شیوه ها بیش از 10000 فلسطینی را کشتند و بیش از 25000 غیرنظامی را مجروح کردند. ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله هزاران خانه و ساختمان مسکونی و همچنین ساختمان های حفاظت شده مانند اردوگاه های پناهندگان، مدارس، بیمارستان ها و ساختمان های اسکان خبرنگاران را ویران کرده است. سایر زیرساخت های غیرنظامی حیاتی در نتیجه این حملات آسیب دیده اند که نقض آشکار و سیستماتیک حقوق بشر، حقوق بشردوستانه و قوانین بین المللی است.

به گزارش فارس، رسانه های فلسطینی روز گذشته گزارش دادند که از آغاز عملیات تهاجمی الاقصی تاکنون بیش از 13 هزار و 500 نفر در غزه شهید و مفقود شده اند. در جریان حملات رژیم صهیونیستی 4237 کودک به شهادت رسیدند. در همین راستا، «اشرف القادره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه (دوشنبه) تعداد شهدای متجاوزان رژیم صهیونیستی در این منطقه را به 10 هزار و 220 نفر رساند. (اینجا بخوانید)

* محاصره غزه باید فوراً برداشته شود

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در ادامه سخنان خود در کمیته مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تشدید محاصره غزه اشاره کرد و گفت: محاصره غیرقانونی و غیرانسانی زمینی و دریایی غزه، بزرگترین و پرجمعیت ترین سرزمین باز غزه. زندان هوایی در جهان، همچنان بر زندگی کل جمعیت تأثیر می گذارد. جمعیت غیرنظامی فلسطینی در غزه اثرات منفی دارد، تصریح کرد: محاصره غزه باید فورا رفع شود. علاوه بر این، تمام اقداماتی که مجازات دسته جمعی را تشکیل می دهند، از جمله محدودیت در آزادی تردد در سرزمین های اشغالی، تخریب خانه ها، لغو اقامت و غیره باید متوقف شود.

این دیپلمات ارشد ایرانی گفت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان وجدان جمعی جامعه جهانی مسئولیت و وظیفه دارد تهاجم نظامی و پاکسازی قومی اسرائیل را محکوم کند. همچنین باید اقداماتی را انجام دهد تا اسرائیل را در قبال جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت پاسخگو بداند.

* محکومیت تهدید یا استفاده از سلاح هسته ای توسط رژیم صهیونیستی

ایروانی با اشاره به تهدیدات هسته ای مقامات رژیم طی دو ماه گذشته از جمله تهدید وزیر میراث رژیم صهیونیستی و سخنان نتانیاهو در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: مقامات عالی رتبه دو تهدید را مطرح کرده اند. در کمتر از دو ماه آخرین تهدید از سوی وزیر میراث اسرائیل علیه مردم غزه بود. طبق درخواست‌های متعدد جامعه بین‌المللی، از جمله قطعنامه‌های سازمان ملل، ما هر گونه تهدید یا استفاده از سلاح هسته‌ای توسط اسرائیل علیه هر کشوری در منطقه را به شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش فارس، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، اشغالگری را عامل اصلی درگیری ها در خاورمیانه خواند و گفت: رژیم اسرائیل در دوران اشغال خود به طور فزاینده ای خانواده های فلسطینی را مجبور به ترک خانه های خود کرده و از سرزمین های خود بیرون رانده شده است. اشغالگری اسرائیل بیش از هفت دهه است که صلح بین المللی و منطقه ای را تهدید می کند.

به گفته ایروانی، حملات کنونی این رژیم علیه غزه نمونه بارز اقدامات تجاوزکارانه است که نیاز به بررسی در فصل هفتم منشور سازمان ملل دارد.

*جامعه جهانی این رژیم را در قبال اقدامات خود پاسخگو ندانسته است.

وی در ادامه سخنان خود در کمیته مجمع عمومی سازمان ملل گفت: توجه کمیته را به این نکته جلب می کنم که اقدامات غیرقانونی اسرائیل ناقض قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است. اعضای جامعه بین‌المللی قبلاً از اسرائیل خواسته‌اند که به الحاق، شهرک‌سازی، تخریب روستاها و خانه‌ها و اخراج ساکنان از سرزمین‌های اشغالی پایان دهد و به حق آوارگان برای بازگشت به خانه‌های خود احترام بگذارد. قطعنامه های متعدد، از جمله قطعنامه 3005. (XXVII) (1972).

ایروانی با اشاره به اینکه در قطعنامه های شورای امنیت به صراحت بر غیرقانونی بودن شهرک سازی ها و غیرقانونی بودن تصرف اجباری اراضی تاکید شده است، خاطرنشان کرد: شورای امنیت در قطعنامه 2334 (2016) بار دیگر بر شهرک سازی توسط اسرائیل در اراضی اشغالی تاکید کرده است. فلسطین هیچ مبنای قانونی ندارد و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و مانعی بزرگ در راه دستیابی به صلح عادلانه، پایدار و جهانی است. این قطعنامه از اسرائیل می خواهد که فورا و به طور کامل تمامی فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین را متوقف کند.

نماینده ایران در سازمان ملل یادآور شد: رژیم آپارتاید در نتیجه شکست آشکار دستورات غیرقانونی خود برای وادار کردن فلسطینی ها به ترک سرزمین های خود، تصمیم گرفته است خانه ها و شهرهای آنها را به طور کامل ویران کند و آنها را بدون مکانی رها کند. زنده رها کن متاسفانه علیرغم جنایات جدی و جدی و نقض قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی، جامعه جهانی هنوز واکنش مناسبی نسبت به این جنایات و اقدامات نشان نداده و این رژیم را پاسخگوی اقدامات خود نکرده است.

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه 24 آبان ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر تلاش رژیم صهیونیستی برای جابجایی ساکنان فلسطینی در شمال غزه، اظهار داشت: این اقدام رژیم صهیونیستی برای جابه جایی ساکنان فلسطینی در شمال غزه است. وی ادامه داد: یکی از جنایات رژیم صهیونیستی و یکی از نقض آشکار قوانین بین المللی و تلاش این رژیم برای جابجایی توده های فلسطینی ساکن در شمال نوار غزه، ملت فلسطین و به ویژه مردم صبور و مقاوم غزه تظاهرات کردند. که علیرغم همه جنایات رژیم صهیونیستی و نسل کشی این رژیم که در یک ماه گذشته انجام شده، همچنان در سرزمین خود صبور هستند و خانه هایشان ویران شده است، در شمال غزه حضور دارند و حاضر نیستند شمال غزه را رها کنند. تلاش این رژیم برای گسترش قلمرو و حضور خود در غزه با هر شعار و انگیزه ای که بر اساس قطعنامه های شورای امنیت اعم از قطعنامه های 465، 476، 478 و 2334 اعلام کند غیرقانونی بوده و مورد پذیرش نیست. به هر حال. در این راستا رژیم صهیونیستی مرتکب نقض آشکار و آشکار قوانین و مقررات بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت است. دنیا باید به این موضوع توجه کند. (جزئیات بیشتر)

* رژیم صهیونیستی و حامیانش غرامت جنگی را بپردازند.

ایروانی تصریح کرد: با توجه به شرایط بحرانی کنونی، معتقدیم سازمان ملل باید نقش مهمی در حل بحران فلسطین و پایان دادن به مصائب ملت فلسطین بر اساس منشور سازمان ملل ایفا کند. از این حیث، وضعیت وحشتناک غزه، دستیابی به آتش بس را در اولویت و همچنین اتخاذ تدابیر فوری و گسترده برای تسهیل بازسازی این منطقه را ایجاب کرده است. بازسازی زیرساخت های اصلی، از جمله مسکن، مدارس، بیمارستان ها و خدمات ضروری، نیازمند منابع کافی است. همچنین لازم است اطمینان حاصل شود که کمک های بشردوستانه و مواد مورد نیاز برای بازسازی بدون مانع به غزه می رسد.

وی گفت: اسرائیل و حامیانش باید از سوی جامعه جهانی مجبور به پرداخت غرامت جنگی شوند. علاوه بر این، ما همه کشورهای عضو را تشویق می کنیم تا در بسیج کمک های بین المللی برای حمایت از بازگشت آوارگان فلسطینی همکاری کنند.

* جولان سوریه جزء لاینفک این کشور است.

این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان به حمایت از ملت فلسطین در مبارزه علیه اشغالگری و حق مسلم آنها در تعیین سرنوشت خود از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف ادامه می دهد، افزود: جولان اشغالی: جمهوری اسلامی ایران جولان سوریه را بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری عربی سوریه می داند و حملات اسرائیل به سوریه را که منجر به کشته و زخمی شدن شهروندان سوری و همچنین تخریب زیرساخت های آن شده است، به شدت محکوم می کند. همانطور که در قطعنامه های مربوطه شورای امنیت آمده است، تصمیم اسرائیل برای تحمیل قوانین، صلاحیت و حاکمیت خود بر بلندی های جولان اشغالی سوریه بی اعتبار است و هیچ عواقب حقوقی بین المللی ندارد.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.