افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

ایرانیان: شورای امنیت باید برای پاسخگویی رژیم اسرائیل اقدام قاطعانه انجام دهد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 408780
ایرانیان: شورای امنیت باید برای پاسخگویی رژیم اسرائیل اقدام قاطعانه انجام دهد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره شهادت معصومه کرباسی و همسر لبنانی اش در منطقه ای پرجمعیت جوان بیروت و علی حیدری، پزشک و کارمند بشردوستانه ایرانی در […]

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره شهادت معصومه کرباسی و همسر لبنانی اش در منطقه ای پرجمعیت جوان بیروت و علی حیدری، پزشک و کارمند بشردوستانه ایرانی در بیروت نوشتند: این جنایات نه تنها نقض آشکار حاکمیت است. تمامیت ارضی لبنان، اما حمله مستقیم به تلاش های جامعه بین المللی برای دفاع از اصول ضروری است این قانون بین المللی بشردوستانه محسوب می شود.

سفیر ایران در سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می خواهد که این اقدامات وحشیانه را محکوم کند. تعیین کننده محکوم کردن و بر اساس منشور ملل متحد، اقدام قاطع برای پاسخگویی رژیم صهیونیستی به دلیل نقض مستمر منشور و قوانین بین المللی، از جمله حقوق بین الملل بشردوستانه.

این جنایات نه تنها نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان، اما حمله مستقیم به تلاش های جامعه بین المللی برای دفاع از اصول ضروری است این قانون بین المللی بشردوستانه محسوب می شود.

متن کامل نامه امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به رئیس شورای امنیت دبیر کل سازمان ملل در اطراف شهادت معصومه کرباسی و همسر لبنانی اش در منطقه ای پرجمعیت جوان بیروت و علی حیدری پزشک ایرانی و کارمند بشردوستانه رژیم صهیونیستی در بیروت به شرح زیر است:

به نام خداوند مهربان ترین، مهربان ترین است

به دستور دولتم با ارسال این نامه توجه جنابعالی و شورای امنیت را به اقدام وقیحانه و تروریستی دیگر رژیم صهیونیستی جلب می کنم. این بار رژیم اسرائیل به دو شهروند ایرانی در لبنان حمله کرده است. مرکب این نقض آشکار قوانین بین المللی، به ویژه حقوق بشردوستانه بین المللی بوده است.

پهپاد رژیم صهیونیستی در ۲۸ مهر ۱۳۹۳ به خودروی یک شهروند ایرانی به نام معصومه کرباسی و همسر لبنانی‌اش در منطقه‌ای پرجمعیت حمله موشکی کرد. جوان او این کار را در بیروت انجام داد. بعد از اینکه این زوج از موشک اول جان سالم به در بردند، در کنار جاده پناه گرفتند، اما لحظاتی بعد مورد اصابت موشک دوم قرار گرفتند و آنها را به سمت جاده هدایت کرد. شهادت او شد این حمله وحشیانه که توسط دوربین های مداربسته ضبط و از طریق رسانه ها منتشر شد، نشان دهنده بی توجهی آشکار رژیم به زندگی غیرنظامی و اصول حقوق بین الملل است.

در جنایتی به همان اندازه فجیع دیگر، رژیم صهیونیستی در 22 اکتبر 2024 عمداً برای ترور دکتر علی حیدری، پزشک و پیراپزشک ایرانی در بیروت برنامه ریزی و برنامه ریزی کرد. دکتر حیدری در حال انجام وظایف خود از جمله نجات جان انسان ها و ارائه مراقبت های پزشکی حیاتی به مصدومان و کمک به نیازمندان بود. قتل او نه تنها یک اقدام خشونت آمیز و نفرت انگیز است، بلکه نقض آشکار کنوانسیون 1949 ژنو است که صراحتاً حمله به بیمارستان ها و پرسنل پزشکی را ممنوع می کند. این اقدام بر اساس حقوق بین الملل آن را جنایت جنگی می داند.

این جنایات نه تنها نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان، اما حمله مستقیم به تلاش های جامعه بین المللی برای دفاع از اصول ضروری است این قانون بین المللی بشردوستانه محسوب می شود. رژیم صهیونیستی از آغاز حملات نسل کشی غزه و ادامه تجاوزات و جنایات جنگی علیه لبنان، بی رحمانه به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پرسنل آنها حمله کرده است. علاوه بر این، صدها پرسنل درمان دست این رژیم وحشی شهادت رسیده اند

جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می خواهد که به این اقدامات شنیع پایان دهد تعیین کننده محکوم کردن و بر اساس منشور ملل متحد، اقدام قاطع برای پاسخگویی رژیم صهیونیستی به دلیل نقض مستمر منشور و قوانین بین المللی، از جمله حقوق بین الملل بشردوستانه. علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهد که اطمینان حاصل کند که تمامی این نقض‌ها به طور کامل در گزارش‌هایی به مجمع عمومی، شورای امنیت و شورای حقوق بشر مستند شده است.

اگر این مکاتبات به عنوان سند شورای امنیت ضبط و توزیع شود، خوشحال خواهیم شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.