افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

ایجاد 24 شعبه ویژه معادن در استان همدان

  • کد خبر : 111989
ایجاد 24 شعبه ویژه معادن در استان همدان

رحیم مرتضایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پس از مصوبه تیرماه سال جاری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی همدان مبنی بر تشکیل بخش های تخصصی معادن در قوه قضائیه، 24 بخش تخصصی معادن در سال جاری ایجاد شد. 15 شهرستان استان و فعالان این عرصه با مشکلات زیادی دست و […]

رحیم مرتضایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پس از مصوبه تیرماه سال جاری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی همدان مبنی بر تشکیل بخش های تخصصی معادن در قوه قضائیه، 24 بخش تخصصی معادن در سال جاری ایجاد شد. 15 شهرستان استان و فعالان این عرصه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

وی گفت: به دلیل عدم شناخت کافی قضات از قوانین معادن در کشور، پرونده شکایت از معدنچیان سال ها در دادگاه بلاتکلیف ماند و یا مشکلاتی در آرای صادره وجود داشت که مانع از ادامه این روند شد. معادن

مرتضایی ادامه داد: بنابراین برای حل مشکل معدن به قضات متخصص و آشنا به قوانین و حقوق معدن نیاز بود تا بخشی از مشکلات اقتصادی و کارگری استان همدان برطرف شود.

وی با اشاره به آغاز دوره های آموزشی تخصصی داوران در کشور ادامه داد: امسال برای اولین بار یک سری دوره های آموزشی تخصصی برای داوران در همدان برگزار می شود و 70 داور در همدان این دوره ها را گذرانده اند.

رئیس اتاق بازرگانی همدان اضافه کرد: در مهرماه امسال 70 قاضی در دوره های آموزشی تخصصی قوانین معادن شرکت کردند و آموزش های لازم را از موسسه سمتا فرا گرفتند.

مرتضایی با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی همدان و موسسه صمت منعقد شد گفت: حاصل این تفاهم نامه ایجاد شعب تخصصی قوه قضاییه در حوزه معدن در 15 شهرستان استان بود.

رئیس اتاق بازرگانی همدان با تاکید بر اینکه در هر یک از شهرهای همدان، روزن و ملایر سه شعبه و در شهرهای کبودرهنگ، نهاوند و بهار دو شعبه برای معادن ایجاد شده است، اظهار داشت: در هر یک از شهرستان های سامان، لالجین، گل تپه، فامنین، جوکار، صالح آباد، خزل فامنین و اسد آباد یک شرکت زیرمجموعه معدنی ویژه ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.