افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

ایجاد 22 هزار شغل جدید در مازندران/ دومین نرخ کاهش بیکاری در کشور

  • کد خبر : 410651
ایجاد 22 هزار شغل جدید در مازندران/ دومین نرخ کاهش بیکاری در کشور

به گزارش رکنا از مازندران؛ حسن خیریان پور در گفت و گو با خبرنگاران یکی از برنامه های مهم برنامه هفتم توسعه را بر اشتغال و کاهش نرخ بیکاری دانست و اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان به ۵.۱ درصد کاهش یافته است. وی با بیان اینکه دومین […]

به گزارش رکنا از مازندران؛ حسن خیریان پور در گفت و گو با خبرنگاران یکی از برنامه های مهم برنامه هفتم توسعه را بر اشتغال و کاهش نرخ بیکاری دانست و اظهار کرد:

بر اساس آخرین بررسی های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان به ۵.۱ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه دومین استان کشور در زمینه کاهش نرخ بیکاری هستیم، گفت: سال گذشته 118 درصد سهمیه اشتغال استان محقق شد که باعث کاهش نرخ بیکاری شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران افزود: امسال 44 هزار شغل در استان پیش بینی شده است که بیشترین شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در نظر گرفته شده و 20 هزار نفر نیز جزو این دسته هستند.

خیریان پور تصریح کرد: امسال تاکنون 22 هزار شغل در استان ایجاد شده که 50.2 درصد را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید

مازندران 22 شهر، 39 شهرک و ناحیه صنعتی و 2 هزار و 300 واحد تولیدی دارد که 80 هزار نفر از این تعداد در واحدهای تولیدی و صنعتی استان شاغل مستقیم هستند.

از مجموع 2300 واحد صنعتی استان، 461 واحد در بخش ماشین آلات و فلزات اساسی، 139 واحد در بخش برق و الکترونیک، 115 واحد در نساجی، 408 واحد در بخش شیمیایی، 216 واحد در بخش بخش خمیر کاغذ، 530 واحد در بخش کانی‌های غیرفلزی و 367 واحد صنعتی نیز به تولید محصولات غذایی اختصاص دارد.

بیشتر واحدهای صنعتی استان متعلق به شهرستان عامل با حدود 400 واحد صنعتی فعال است. همچنین 26 درصد از صنایع فعال استان در شهرهای ساری، بابل و سوادکوه قرار دارند. مازندران با 4 درصد از واحدهای صنعتی کشور مستقر در این استان یازدهمین استان کشور از نظر اشتغال واحدهای صنعتی است و 3.8 درصد اشتغال صنعتی را به خود اختصاص داده است.

مازندران / مسعود پاشنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.