افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

ایجاد مرکز آموزش مجازی زبان فارسی در دانشگاه ها – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 232801
ایجاد مرکز آموزش مجازی زبان فارسی در دانشگاه ها – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست صمیمی با چند دانشجوی بین المللی از 15 ملیت در محل تاسیسات این سازمان با اشاره به مطلب قبلی اظهار داشت: : در بازه زمانی تقریباً سه ساله سالی که این سازمان […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست صمیمی با چند دانشجوی بین المللی از 15 ملیت در محل تاسیسات این سازمان با اشاره به مطلب قبلی اظهار داشت: : در بازه زمانی تقریباً سه ساله سالی که این سازمان را هدایت می‌کنم، در کنار سایر مسائل سازمانی، یکی از دغدغه‌های اصلی من، مسائل مربوط به دانشجویان بین‌المللی بوده است.

وی افزود: در این مدت و با بررسی وضعیت موجود در جذب و زندگی دانشجویان بین‌المللی در ایران، تعدادی از چالش‌ها و موانع شناسایی و مهم‌ترین تغییرات سیاستی لازم برای بهبود اکوسیستم دانشجویان بین‌المللی با همکاری آغاز شد. سایر موسسات مرتبط و در مواردی از جمله برپایی دوره های آموزشی به زبان های غیرفارسی، تسهیل ورود و خروج و بازگشت مکرر و همچنین گواهی تحصیلی، صدور ویزای کار پس از فارغ التحصیلی و غیره.

داداش پور رفع موانع پیش روی دانشجویان بین المللی را در گرو همکاری سایر نهادهای مرتبط دانست و یادآور شد: حل برخی از مشکلات مربوط به ساماندهی امور دانشجویی است، برخی برون سازمانی و برخی دیگر دارای مصوبات قانونی است. آنچه که مربوط به حداقل ممکن، به دست آمده و فراسازمانی بودن سازمان با جلسات هفتگی و متعدد با سازمان های مختلف است، در صدد کاهش آن هستیم که تا حدودی مثمر ثمر بوده است و آنچه مصوبه قانونی است، نیازمند عزم و جزم است. از نمایندگان و سایر مسئولین و امیدوارم با پیگیری های مستمر بتوانیم دغدغه های شما را برطرف کرده و لبخند را بر لبان میهمانان نخبه شما بنشانیم.

مدیرعامل سازمان امور دانشجویان اشتغال پاره وقت دانشجویی را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: داشتن شغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی بسیار مهم است. چون با کسب درآمد از آن می توانند شهریه پرداخت کنند و هزینه های زندگی خود را تامین کنند و تنها بخش کوچکی از دانش آموزان با حمایت مالی خانواده تحصیل کنند، خوشبختانه گام های مثبتی در این زمینه برداشته شده است و امیدوارم هر زمان که باشد. ممکن است این موضوع اجرا شود و دانشجویان بتوانند مانند بسیاری از کشورها در کنار تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند.

وی به مزایای اشتغال پاره وقت برای دانشجویان بین المللی اشاره کرد و گفت: کار پاره وقت زمینه ساز پیوند شرکت ها و بازار کشورها است که از طریق دانشجویان صورت می گیرد و با این دید و نگاه کشورهای مختلف در جهان جهان، این موضوع در دستور کار آنها قرار دارد و دانشجو در کنار مطالعه حداقل 20 ساعت در هفته کار می کند.

داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان نماینده دانشجویان بین المللی را تلاش برای کاهش مشکلات از وظایف و رسالت های اصلی خود دانست.

وی در ادامه راه اندازی مرکز آموزش مجازی زبان فارسی در دانشگاه ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: با این طرح دانشجویان می توانند در دوران تحصیل زبان فارسی را بیاموزند و در ابتدای حضور در ایران با غیرفارسی ها ارتباط برقرار کنند. زبان ها. که معمولا انگلیسی است، درس و کلاس را شروع کنید تا از برنامه درسی عقب نمانید.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه فارغ از رنگ، نژاد، مذهب و کشور به دنبال ارائه خدماتی هستیم که دغدغه دانشجویان بین المللی را به صفر برساند، تصریح کرد: البته باید اذعان داشت که در همه کشورها از جمله ایالات متحده ایالات، وجود دارد دانشجویان بین المللی وجود دارند، به عنوان مثال در ایالات متحده، کانادا و انگلیس، این که تحصیلات مبتنی بر پول است یکی از این مشکلات است و دانشجویان نخبه ای که دانشجو ندارند از هزینه تحصیل محروم می شوند. یا گرفتن وام آموزشی و محاسبه سود خود مدت ها پس از فارغ التحصیلی. آموزش و پرورش را گروگان دانشگاه می دانند تا بتوانند خود را تثبیت کنند. ما دانشجویان بین المللی را سفیران و مهمانان فرهنگی و صلح می دانیم و با این نگرش سعی در کاهش نگرانی و ایجاد رضایت حداکثری داریم.

وی در پایان المپیک ورزشی، جشنواره های فرهنگی و هنری و سایر برنامه های انجام شده در دولت سیزدهم با چشم انداز رضایت روزافزون این دسته از دانش آموزان قرائت کرد که به تدریج بر کمیت و کیفیت آنها افزوده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=232801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.