افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

ایجاد فدراسیون جدید ورزشی!

  • کد خبر : 378996
ایجاد فدراسیون جدید ورزشی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایجاد فدراسیون های جدید ورزشی ایران یکی از اتفاقات عجیبی است که همواره مورد توجه بوده است. هر چند بدنه ورزش بسیار گسترده و طولانی است و کارشناسان و منتقدان معتقدند که بدنه ورزش باید چابک باشد و نیازی به این همه فدراسیون نیست، اما همچنان متولی ورزش در ایران یعنی […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایجاد فدراسیون های جدید ورزشی ایران یکی از اتفاقات عجیبی است که همواره مورد توجه بوده است. هر چند بدنه ورزش بسیار گسترده و طولانی است و کارشناسان و منتقدان معتقدند که بدنه ورزش باید چابک باشد و نیازی به این همه فدراسیون نیست، اما همچنان متولی ورزش در ایران یعنی وزارت ورزش و جوانان است. و قبل از آن سازمان تربیت بدنی بنا به ملاحظات و سلیقه شخصی اقدام به تأسیس فدراسیون های جدید می کند. فدراسیون هایی که قاعدتا نیازی به تاسیس ندارند و کارکرد خاصی ندارند.

اخیراً در زمان حمید سجادی و با نظر وزیر وقت، 3 فدراسیون قایقرانی، ورزش های ساحلی و راگبی ایجاد شد که چند ماه فعالیت داشتند، اما پس از خروج سجادی از وزارت، این 3 فدراسیون در دوران تصدی منحل شد. کیومرث هاشمی.

به نظر می رسد این رسم قدیمی قرار است در عصر مالی نیز ادامه پیدا کند. احمد دنیامالی که بیش از یک دهه پیش ریاست فدراسیون قایقرانی را بر عهده داشت و از متخصصان این رشته محسوب می شود و از همان دوران نایب رئیس و عضو هیئت مدیره کنفدراسیون قایقرانی آسیا و جهان بوده است، معتقد است که فدراسیون قایقرانی باید مدیریت شود. حرفه ای تر و آن قایقرانی باید از فدراسیون خارج شود و مستقل شود. این دکترین مالی جهانی در دوران ریاست او بر فدراسیون قایقرانی مطرح شد و حالا که وزیر شده است می خواهد این دکترین را اجرایی کند.

فدراسیون قایقرانی ایران پیش از این شامل سه رشته قایقرانی، قایقرانی و مسطح بود و در زمان حمید سجادی، رشته قایقرانی از این فدراسیون جدا شد و به فدراسیون مستقل تبدیل شد. اگرچه در زمان وزیر ورزش کیومرث هاشمی، فدراسیون قایقرانی نیز منحل شد. احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان قایقرانی باید فدراسیون قایقرانی را جدا کند و آن را به یک فدراسیون مستقل تبدیل کند. همچنین محسن شادی قهرمان اسبق بازی های آسیایی و مدیر اسبق هیئت قایقرانی آذربایجان غربی احتمالا هفته آینده به عنوان مدیرعامل جدید این فدراسیون معرفی خواهد شد.

شادی: در همه کشورها این فدراسیون قایقرانی و قایقرانی جداست

محسن شادی در خصوص احتمال حضورش به عنوان سرپرست در فدراسیون قایقرانی جدید گفت: مذاکراتی با من برای حضور در فدراسیون قایقرانی انجام شده و تصمیمم دوشنبه یا سه شنبه اعلام می شود. پیش از این به عنوان ورزشکار و اکنون به عنوان رئیس هیئت با این رشته بودم و اگر این اتفاق بیفتد و در فدراسیون قایقرانی حضور داشته باشم، سعی می کنم با دعا و تلاش مردم پرچم کشور را در مسابقات به اهتزاز درآورم. بچه ها و شرمنده مردم و وزیر نشوند.

و افزود: در همه کشورهای دنیا این فدراسیون ها از یکدیگر جدا هستند به جز ایران که 5 تا 6 فدراسیون دارد. وزیر ورزش و جوانان قبلا این نظر را بیان کرده بود و معتقد بود که قایقرانی باید مستقل باشد. تیم های ضعیف آسیایی هم فدراسیون مجزا دارند و فرم استاندارد آنها جداست. انشاالله با استقلال این رشته شاهد پیشرفت آن باشیم و مانند گذشته در این عرصه خدمت کنیم.

وی در خصوص صحبت های فرزام مبنی بر جدایی از تیم ملی قایقرانی بعد از مسابقات قهرمانی آسیا گفت: باید بنشینیم، صحبت کنیم و برنامه ریزی کنیم. ابتدا باید ساختار سازمانی ایجاد شود. ما فدراسیون آماده ای نداریم و باید صحبت کنیم. فرزام سال ها در قایقرانی زحمت کشیده و قطعا باید از توانایی او استفاده خوبی کرد و نتایج اخیر او در قایقرانی حاصل تلاش اوست.

سهرابیان: جدا کردن پارو از بادبان کار خوبی است

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی درباره موضوع جدایی قایقرانی از زیرمجموعه های فدراسیون قایقرانی گفت: قایقرانی برای من مدال نبود. بلکه متعلق به فدراسیونی بود که باید جدا می شد. زمانی که من دبیر فدراسیون بودم قرار بود این کار انجام شود اما نشد.

وی با اشاره به موافقت احمد دنیامالی با این اقدام، تصریح کرد: کار به زمانی موکول شد که وزیر ورزش سرپرستی فدراسیون قایقرانی را بر عهده داشت و به دنبال جدایی بود. جدایی یک رویداد مناسب است; زیرا هدف رئیس فدراسیون و کادرفنی موفقیت خواهد بود. من نمی گویم این رشته تحت تأثیر قرار می گیرد، اما تفکیک به زیرساخت نیاز دارد.

رئیس فدراسیون قایقرانی در ادامه خاطرنشان کرد: محل تمرین و سیستم قایق رانی، قایقرانی و قایقرانی باید تفکیک شود تا همه روی موفقیت تمرکز کنند. اگر این اتفاق بیفتد، مدال های بیشتری خواهید دید.

سهرابیان با بیان اینکه در این خصوص با وزیر ورزش و جوانان جلسه ای برگزار کردم، گفت: قرار شد فضایی مجزا در نظر گرفته شود تا تمرینات ورزشکاران با هماهنگی وزیر نیرو و استاندارد به پشت سد منتقل شود. آهنگی که تا الان نداشتیم. اگر این کار مجدانه انجام شود این نوید را می دهد که برای کسب چندین عنوان در مسابقات بین المللی به رقابت خواهیم پرداخت.

رئیس فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه همچنان مخالف جدایی فرزام هستم، تصریح کرد: چه قایقرانی از فدراسیون قایقرانی جدا شود یا نه، تلاش می کنیم ورزشکاران و مربیان بتوانند به تحصیلات خود ادامه دهند و کار خود را علمی تر تحلیل کنند. فرزام با عشق به قایقرانی به کار خود ادامه می دهد و باعث افتخار ما در رشته های مختلف خواهد شد.

اسبقیان: جدا کردن پارو از بادبان بهترین تصمیم است

محمد شروین معاون مسابقات قهرمانی و توسعه ورزش حرفه ای وزارت ورزش درباره جدایی قایقرانی از فدراسیون قایقرانی و استقلال این فدراسیون گفت: می توانم بگویم دنیا مالی یکی از مدیران کاربلد و موفق در عرصه های مختلف بوده است. او یک مدیر ورزشی و همچنین یک مدیر موفق در قایقرانی بود و این تصمیم برای قایقرانی یک فرصت و توانایی است و برای این رشته زحمات زیادی کشیده است. او در قایقرانی کارشناس است و طبق قانون 11 دستورالعمل کار، وزارت ورزش می تواند فدراسیون را منحل کند.

اسبقیان در پایان گفت: دنیامالی معتقد بود که قایقرانی باید 12 سال مستقل باشد. وی برای انجام رزمایش ناوبری پشت سدها با وزیر نیرو صحبت کرد. وزیر قایقرانی تاکید کرد که سازمان قایقرانی باید مستقل شود و پیگیر این موضوع است. فعالیت قایقرانی یک انجمن مستقل در نظر گرفته می شود. فکر می کنم با جدایی قایقرانی از فدراسیون قایقرانی، سهرابیان بیشتر موفق شود و روی قایق رانی تمرکز کند و قول دادند که اتفاقات خوبی برای بازی های آسیایی ناگویا بیاورند.

فرزام: جدایی قایقرانی از فدراسیون قایقرانی مفید است

افشین فرزام مربی تیم ملی قایقرانی درباره جدایی قایقرانی از فدراسیون قایقرانی گفت: بحث جدایی سالهاست مطرح شده و آقای دنیا مالی پیگیر بوده است. او معتقد بود که قایقرانی، قایقرانی و آب های هموار باید سه فدراسیون مجزا باشند. او در وزارت ورزش قرار گرفت و تصمیم جدی برای جدایی فدراسیون ها دارد. فکر می کنم شرایط به خوبی پیش برود و برای هر دو فدراسیون مفید باشد. احتمالا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به صورت مستقل این دو فدراسیون را برای بودجه های جداگانه بررسی می کنند.

وی در خصوص مشکلات زیرساختی قایقرانی از جمله نبود پیست استاندارد گفت: از زمانی که قایقرانی وارد ایران شد، بحث مشکلات زیرساختی مطرح شد. تلاش های زیادی برای ساخت باند در نقاط مختلف کشور مانند بوشهر و بندر انزلی انجام شد اما متاسفانه به سرانجام نرسید. یک باند در آذربایجان غربی در حال ساخت است و امیدوارم تکمیل شود.

فرزام درباره ساخت کمپ جدید تیم ملی قایقرانی گفت: در هر صورت باید جدا شویم. تا جایی که من می دانم آنها می خواهند فعلاً اردوهای تیم ملی پشت سدها باشد تا بعد این بستر را فراهم کنند و کمپ مناسبی برای قایقرانی بسازند.

253 258

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.