افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

ایجاد سیستم تشخیص و تشخیص اوتیسم

  • کد خبر : 161048
ایجاد سیستم تشخیص و تشخیص اوتیسم

به گزارش رکنا، مریم پورسید با بیان اینکه بر اساس آمارهای جهانی شیوع اختلال اوتیسم در کودکان و بزرگسالان تقریباً یک درصد است. آکادمی علوم پزشکی میزان بروز یک کودک را از هر 200 تولد زنده تعیین کرده است. اگرچه شدت اختلال در این افراد یکسان نیست و از خفیف تا خیلی شدید متغیر است […]

به گزارش رکنا، مریم پورسید با بیان اینکه بر اساس آمارهای جهانی شیوع اختلال اوتیسم در کودکان و بزرگسالان تقریباً یک درصد است. آکادمی علوم پزشکی میزان بروز یک کودک را از هر 200 تولد زنده تعیین کرده است. اگرچه شدت اختلال در این افراد یکسان نیست و از خفیف تا خیلی شدید متغیر است و از نظر نیاز به خدمات متفاوت هستند.

وی به خدمات سازمان بهزیستی به افراد دارای اختلالات طیف اشاره کرد. اوتیسم بیان کرد: هم اکنون در 31 استان کشور روزانه 123 مرکز آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اوتیسم با هزار و 341 نیروی متخصص برای 4 هزار و 391 کودک مبتلا به این اختلال و 27 مرکز چند معلولیتی اوتیسم با 58 نیروی متخصص و آموزش دیده برای 153 کودک فعال است. . مبتلایان به اختلال طیف اوتیسم تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور خدمات دریافت می کنند.

رئیس گروه مطالعه و نظارت بر مراکز روزانه توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: پرسنل متخصص این مراکز پس از دریافت آموزش های گسترده به صورت حضوری و کارگاهی، کفایت لازم را برای اجرای غربالگری در مرکز و خانواده محور دارند. ، برنامه های تشخیص و مداخله برای افراد دارای اختلال و 71 مرکز فوق به عنوان پایگاه دائمی اجرای برنامه فوق الذکر عمل می کنند.

به گفته پورسید، تیم توانبخشی در این مراکز شامل روانشناس بالینی، کاردرمانگر، گفتار درمانگر و مربی آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: یارانه توانبخشی (تسهیلات یارانه ای) از سوی سازمان بهزیستی کشور در ازای هر فرد خدماتی به مراکز پرداخت می شود تا بار مالی خانواده ها کاهش یابد.

رئیس گروه مطالعه و پایش مراکز روزانه توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به سایر خدمات سازمان بهزیستی تصریح کرد: سامانه ملی و الکترونیکی تشخیص و تشخیص اختلالات طیف اوتیسم با لینک اوتیسم قابل دسترسی است. behzisti.ne و کودکانی که طبق ضوابط گزینش مشمول نظارت از طریق سامانه فوق الذکر برای دریافت خدمات تشخیصی و همچنین ارائه به کارکنان پذیرش و کمیسیون های پزشکی، توانبخشی، تعیین نوع و شدت ناتوانی هستند. . و قرار گرفتن در چرخه خدمات حمایتی و همچنین بهره مندی از خدمات تخصصی در قالب مراکز آموزشی روزانه توانبخشی اختلالات طیف اوتیسم فعال در سراسر کشور (تحت نظارت سازمان مددکاری اجتماعی).

پورسید خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم می توانند پس از دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی مراکز روزانه توانبخشی اختلال طیف اوتیسم از خدمات مراکز حرفه آموزی، کارگاه های حمایت از تولید و مراکز حمایت از اشتغال وابسته به سازمان بهره مند شوند.

اجرای طرح مراقبان اوتیسم در سراسر کشور (به ویژه برای خانواده هایی که مایل به استفاده از مددکار در منزل برای اداره امور فرزندان اوتیستیک خود سه روز در هفته و دو ساعت در روز هستند)، بهره برداری از مراکز نگهداری موقت در استان های آذربایجان شرقی، اصفهان و کرمان و پرداخت مستمری به افراد نیازمند اوتیستیک دارای کارت از کارافتادگی از سازمان بهزیستی از دیگر خدمات این سازمان است.

رئیس گروه مطالعه و نظارت بر مراکز توانبخشی روزانه خیریه در پاسخ به سوالی در خصوص ارائه پوشک به این افراد توضیح داد: در افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم نیز مانند سایر افراد دارای معلولیت، مصوبه کمیسیون پزشکی و توانبخشی ، نوع تشخیص و تعیین باید رعایت شود، افراد واجد شرایط بسته به شدت معلولیت، یارانه برای تامین لوازم بهداشتی از جمله پوشک دریافت می کنند، البته سرانه پرداختی کمتر از نرخ واقعی بدهی است. به محدودیت های اعتباری

پورسید ادامه داد: به منظور تسهیل دسترسی افراد اوتیستیک تحت پوشش سازمان به خدمات بیمه سلامت، این افراد در سامانه اطلاعات مربوطه علامت گذاری می شوند و مشمولان می توانند با ارائه کارت از کارافتادگی از خدمات مرتبط برخوردار شوند. آمار افراد اوتیستیک دارای خدمات بیمه سلامت را می توانید از سازمان بیمه سلامت ایران دریافت کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=161048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.