افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

ایجاد «دیده بان پایش و کنترل تورم» اقدامی الگو با دستاوردهای فراوان است

  • کد خبر : 304160
ایجاد «دیده بان پایش و کنترل تورم» اقدامی الگو با دستاوردهای فراوان است

گزارش کردن به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی، راه اندازی «دیده بان پایش و کنترل تورم استان» را الگو و اقدامی جمعی با دستاوردهای فراوان دانست و اظهار داشت: با توجه به توصیه شهید رئیسی نباید به راحتی هنگام برخورد با مشکلات، مشکلات را نادیده بگیرید. گذشت. وی با بیان اینکه برخلاف […]

گزارش کردن به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی، راه اندازی «دیده بان پایش و کنترل تورم استان» را الگو و اقدامی جمعی با دستاوردهای فراوان دانست و اظهار داشت: با توجه به توصیه شهید رئیسی نباید به راحتی هنگام برخورد با مشکلات، مشکلات را نادیده بگیرید. گذشت.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور اولیه، مداخلات استانی در کاهش نرخ تورم موثر خواهد بود، گفت: اولین درس الگوی موفق رصدخانه پایش و کنترل تورم استانی این بود که به جای رفع مشکل به دنبال حل آن باشیم.

فاطمی با اشاره به اینکه همه مشکلات راه حل علمی دارند، گفت: ابتکار تاسیس این رصدخانه و اقدامات انجام شده محصول کار علمی، گروهی و دانشگاهی به عنوان بازوی کارشناسی برای حل دقیق مشکلات بوده است.

استاندار یزد با بیان اینکه پس از چاره اندیشی باید با مشارکت و قاطعیت مردم مشکل برطرف شود، افزود: اهتمام، همدلی و تلاش مجریان پلت فرم های تنظیم بازار استان در اجرای این طرح ها تأثیر مشارکت مردمی را نشان داد. حل مشکل

وی در ادامه به تشریح دستاوردهای دیده بان پایش و کنترل تورم استان پرداخت و گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در این رصد، تورم نقطه به نقطه استان از 72 درصد به 29 درصد، تورم سالانه از 56 درصد افزایش یافته است. ٪. درصد به 43 درصد و تورم ماهانه 6.8 درصد به 2.8 رسیده است.

نقش برجسته بازار املاک در تورم استان

فاطمی با اشاره به سهم 60 درصدی گروه کالایی مسکن، اجاره بها و زمین از نرخ تورم استان، خاطرنشان کرد: بر این اساس استان از نظر نرخ خالص مهاجرت و توقف ساخت و ساز مسکن در گذشته رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. دهه گذشته یکی از مهمترین دلایل افزایش نرخ تورم بود.

وی به کاهش تورم در استان از 45.9 درصد در ابتدای دولت به 43.6 درصد اشاره کرد و گفت: نه تنها سیاست های تورمی منجر به رکود نشد، بلکه نرخ بیکاری استان از 11، 1 به 7 درصد رسید و تعداد بیکاران استان از 43 هزار نفر به 29 هزار نفر رسید.

استاندار یزد در این خصوص ادامه داد: در کمتر از سه سال با وجود تحریم های ظالمانه و با اقتصاد درون زا و برون محور، نرخ بیکاری مردان در استان از 6 درصد به 3.2 درصد رسید برای زنان از 28.8 به 21.3 رسید. درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی کل جمعیت بیکار از 60 درصد به 50 درصد رسیده است، افزود: بیش از 85 درصد اشتغال استان در سال گذشته مربوط به افراد بومی بوده و بیشترین نسبت اشتغال فارغ التحصیلان در نیروی کار استان بوده است. تعهد در سال های اخیر

فاطمی بر ادامه فعالیت پلت فرم های تنظیم بازار استانی تاکید کرد و یادآور شد: عامل اصلی موفقیت برخی استان ها در کنترل تورم گروه های کالایی، اقدامات شهرداری ها است و شهرداران سهم بسزایی در حل مشکل تنظیم بازار دارند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود انتخابات را افتخار و اعتبار ملی کشور دانست و گفت: برای حفظ امنیت، ثبات اقتصادی و پیشرفت کشور نیازمند مشارکت مردم در انتخابات و انتخابات هستیم. فردی فقط برای ادامه راه خدمت شهیدان بهشتی، رجایی و رئیسی».

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=304160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.